Iran Newspaper

شفافیت‌اعتماد‌می‌آورد

-

رئیــس قــوه قضائیــه در آیین نکوداشــت ســی و هشــتمین ســالروز تأســیس ســازمان بازرســی کل کشــور با بیان اینکه بســیاری از فســادها و کجیهایی که در نظام اداری صورت میگیــرد، محصول یک اقدام یک شــبه و یک روزه نیســت، بلکه محصول یک غفلت، بیتوجهی و چشــم بســتن بر فســاد و خاف اســت، گفت: این موضوع یک مدتی است به مسألهای تبدیل شده که امروز برای مردم، مسئولین و همه غیرقابل تحمل است.

به گزارش میزان، آیتاهلل رئیســی با تأکید بر اینکه باید احساس مسئولیت نسبت به مسأله داشت، تصریح کرد: در روایات بزرگترین گناه، کوچک شمردن گناه اســت و لذا فســاد کم هم نباید تحمل شــود تا به یک مســأله بزرگ تبدیل گــردد. برخــی ارقــام گاهی از رســانهها پخش میشــود که اگر رقم پایینی باشــد میگویند کم است! چون یک رقم باالتری به او گفته شده است در حالی که رق ِم کم هم مشکل است و از همین رقم پایین شروع میشود تا به ارقام باال میرسد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مدیران و کارکنان ســازمان بازرســی کل کشور، گفــت: نظــارت جــز الینفــک حکمرانــی خوب اســت و یکــی از اجــزای مهم در حکمرانی خوب مسأله نظارت و بازرسی علیالدوام است.

آیتاهلل رئیســی در ادامه از دوران حضورش در تولیت آستان قدس رضوی این گونه گفت: مدتی که توفیق خادمی آســتان مقدس رضوی (ع) را داشــتم، از بخشهایی که همیشــه مورد ســؤال مردم بود، بخش اقتصادی آســتان بود. بــه دوســتان ســازمان اقتصادی گفتــم بخش اقتصادی را شــفاف کنیــد. قریب یــک ســال کار کردند و روزهــای پایان مأموریتم در واقع این شــفافیت ســازمان اقتصــادی بــه گونــهای بــود که االن میشــود گفــت پشــت ویترین قــرار گرفته و میتوان تمام خصوصیات این سازمان اقتصادی را دید. مسائل روشن شد و در جهت اعتمادسازی و اطمینان سازی مردم برای پولهایی که به مجموعههای موقوفی و نذوراتی میدهند، مفید بود. او تأکید کرد: حتماً شفافیت امر مهمی است. اطاعات صحیح را به مردم و دستگاه نظارتی دادن میتواند کمک کند. مدیران بدانند شــفاف عمل کردن (نه شــعارش بلکه عمل کردن به شفافیت، چــون بعضیهــا شــفافیت را فقط در حوزه شــعار بــه آن توجه دارنــد)، هم به نفع خود دستگاههاسـ­ـت و هم عملکرد دستگاههای نظارتی را در واقع تسهیل میکند و میتواند بسیار نقش داشته باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran