Iran Newspaper

آژیر قرمز 2020 برای ترامپ

با پیروزی دموکراتها در ایالتهای کلیدی انتخابات ایالتی و فرمانداریه­ا به صدا درآمد:

- ندا آکيش خبرنگار پيروزی غزاله هاشمی، سياستمدار مسلمان هندی - امريکايی در ويرجينيا نمادين بود

سهشــنبه شــب در امریکا دموکراتهــ­ا با پیروزی در انتخابــات ایالتــی و فرمانداریه­ــای دو ایالت کلیــدی ویرجینیــا و کنتاکــی و پیشــتازی اولیه در برخــی ایالتهــای دیگــر خــواب را از چشــمان دونالــد ترامــپ، رئیــس جمهــوری امریــکا و جمهوریخواه­ــان گرفتنــد و این پیــام را به رئیس کاخ ســفید و جمهوریخواه­ــان دادند کــه با قطور شــدن هــر روزه پرونــده اســتیضاح، محبوبیــت ترامــپ یــک ســال مانــده بــه انتخابات ریاســت جمهوری 2020 رو به افول است.

بهگــزارش ســایت شــبکه خبــری ســیانان، در انتخابــات کنگــره ایالتــی ایالــت ویرجینیــا بــرای نخســتین بــار پــس از بیــش از دو دهــه دموکراتها توانســتند پیروز شوند و بهطور تمام و کمال اکثریت مجمع قانونگذاری کنگره ایالتی (مجلــس نماینــدگا­ن ایالتــی و ســنای ایالتــی) ویرجینیــا را از آن خــود کننــد. ویرجینیــا جــزو مناطقی اســت که آرای آن در انتخابات ریاســت جمهوری و تعیین رئیس جمهوری بسیار اثرگذار اســت. از ایــن رو، ایــن پیروزی بــرای دموکراتها بســیار خوشــایند بــود. الیزابــت وارن، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاســت جمهوری 2020 این پیــروزی را تبریــک گفت. تیم کاین دیگر ســناتور دموکــرات هــم ایــن انتخابــات را یــک انتخابات تاریخی نامید. در ایالت کنتاکی هم اندی بشــیر، کاندیدای کرســی فرمانداری از حــزب دموکرات توانســت با کســب 49.2 درصــد آرا از ســد «مت بویــن»، فرمانــدار جمهوریخواه ایــن ایالت عبور کنــد و پیروز شــود. این در حالی اســت که ترامپ در جریــان تور انتخاباتی خــود به کنتاکی از «مت بوین» حمایت کرده بود.

دموکراتهــ­ا در انتخابــات فرمانــدار­ی ایالت میسیسیپی هم طبق نتایج اولیه پیشتاز بودند اما در نهایت فرماندار جمهوریخواه پیروز شد. در ایالت نیوجرسی هم دموکراتها پیروز شدند اما این نتیجه قابل انتظار بود زیرا نیوجرسی یکی از ایالتهای متعلق بهدموکراته­ا است. برخالف دموکراتهــ­ا که از نتایج انتخابات سهشــنبه ابراز خرســندی میکننــد، برخــی از جمهوریخواه­ــان ایــن باختهــا را بــه عملکــرد ترامــپ در کاخ ســفید نســبت میدهنــد و دربــاره انتخابــات 2020 و وضعیــت جمهوریخواه­ــان در آن ابــراز نگرانــی میکننــد. آنتونــی اســکراموچ­ی، مدیــر پیشــین ارتباطــات کاخ ســفید در توئیتر نوشــت، ایــن انتخابات پیــام بزرگی مخابره کــرد که پایان دوره ترامــپ نزدیــک اســت. «جمهوریخواه­ــان در سراســر کشــور توجه کننــد. اگــر میخواهید به سرنوشــت مت بوین ]فرماندار شکســت خورده ایالــت کنتاکــی در انتخابــات سهشــنبه[ گرفتــار

شوید، به پرستش فرقه ترامپ ادامه دهید. ■ تجدیدنظر «ساندلند» در اظهاراتش

یکــی از موضوعاتــی که در روزهــا و هفتههای اخیر بــه محبوبیــت ترامــپ لطمــه زده، پرونده اســتیضاح رئیسجمهــو­ری اســت کــه هــر روز قطورتر میشود و در تازهترین اتفاق هم «گوردون ســاندلند»، ســفیر امریــکا در اتحادیــه اروپــا و از متحدان اصلی ترامپ روز سهشنبه در نامهای به مجلس نمایندگان اظهارات قبلی خود را اصالح کرد و گفت که به «آندری یرماک»، مشــاور ارشد رئیس جمهوری اوکراین گفته است، تا زمانی که کییف بهصراحت اعالم نکند درباره فساد مالی

جــو بایــدن، رقیــب دموکــرات ترامپ و پســرش تحقیــق میکنــد، کمــک نظامــی واشــنگتن بــه اوکراین ارائه نخواهد شد و رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ زمینهساز اعمال فشار چند ماهه بر اوکراین بود تا آن کشور تحقیقات «ضدفساد» را علیه بایدنها آغاز کند. این در حالی اســت که ترامپ همواره چنین درخواســتی از کییف را رد میکنــد. تجدیدنظــر ســاندلند در اظهاراتش، با واکنش کاخ ســفید مواجه شد. استفانی گریشام، ســخنگوی کاخ سفید مدعی شد، سفیر امریکا در اتحادیــه اروپا «هیــچ منبع موثقی» بــرای اثبات ادعاهای خود معرفی نکرده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran