Iran Newspaper

شب کامبکهای دیوانهوار

-

هفتــه چهــارم دور گروهــی لیــگ قهرمانــان بــا برگــزاری بــازی گروههای پنجم تا هشــتم آغاز شــد. در گروه پنجم، لیورپول 1-2 از ســد خنک گذشت و ناپولی هم در خانه به تســاوی 1-1 مقابل ســالزبورگ رضایت داد. در شبی که کلوپ به تعدادی از ســتارگانش اســتراحت داده بود لیورپول با گلهای واینالدوم و چمبرلین از سد حریفش بگذرد. لیورپول با 9 امتیاز صدرنشین است و ناپولی با 8 امتیاز در رده بعدی قرار دارد.

در گروه ششم دورتموند در یک بازی تماشایی توانست با نتیجه 2-3 مقابل اینتر به پیروزی برسد. اینتر در دقایق ۵ و 0۴ توسط مارتینز و وسینو به گل رسید تا با 2 گل برتری به رختکن برود اما دورتموند در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و در دقایق 1۵ و ۴۶ توســط اشــرف حکیمی و برانت به گل رسید تا بازی مساوی شــود. این پایان کار نبود و حکیمی در دقیقه 77 باز هم گلزنی کرد تا دورتموند کامبــک بزند و بــه یک پیروزی حیاتی دســت یابد. کونته، ســرمربی اینتر بعد از بــازی گفت:«بشــدت عصبانیام. امیــدوارم چنیــن بازیهایــی، بعضی چیزها را بــرای آنهــا که بایــد بفهمند، روشــن کند. ما باید بــرای این فصل بســیار بهتر برنامهریزی میکردیم. امیدوارم این شکست بازیکنانم را هم عصبانی کند.»

در دیگر بازی این گروه بارسلونا در نیوکمپ با نتیجه تساوی بدون گل مقابل اســالویاپ­راگ متوقف شد. بارسا برای اولین بار از فوریه 2018 در نیوکمپ موفق به گلزنی نشد. والورده سرمربی بارسا گفت:«باید بگویم که کمی نگران شدهام اما فقط همین! اسالویاپرا­گ تیم بسیار خوبی است و فراموش نکنید که در گروه سخت و پیچیدهای قرار داریم.» شاگردان والورده با 8 امتیاز صدرنشین هستند و دورتموند با 7 امتیاز در رده بعدی قرار دارد. اینتر هم ۴ امتیازی است. در گروه هفتم، لیون در خانه 1-3 مقابل بنفیکا پیروز شد و الیپزیک هم با 2 گل در روسیه از سد زنیت که 90 دقیقه سردار آزمون را در اختیار داشت، گذشت.

در حســاسترین بازی گروه هشــتم تیمهای چلســی و آژاکــس در یک بازی جــذاب و جنجالی به تســاوی ۴-۴ رضایــت دادند. آژاکس در همــان دقیقه 2 با گل به خودی آبراهام به گل رسید اما جورجینیو تنها 3 دقیقه بعد از روی نقطه پنالتــی بازی را مســاوی کرد. پرومس در دقیقــه 20 گل دوم آژاکس را زد و ضربه آزاد تماشــایی حکیم زیاش در دقیقه ۵3 با اشــتباه توســط کپا آریزاباالگ­ا دروازه بان چلســی وارد دروازه شــد تا اختالف به 2 گل برســد. فن دبیک در دقیقه ۵۵ هــم گل چهارم آژاکس را زد اما آزپیلیکوئت­ا در دقیقه 3۶ توانســت یکی از گلها را جبــران کنــد. داور در دقیقــه 71 خطای هند بازیکن آژاکــس را اعالم کرد و این بازیکن را با کارت زرد دومش مواجه کرد. داور با وجود اینکه در این صحنه آوانتاژ داده بود سپس بلیند را هم با کارت زرد مواجه کرد تا این بازیکن هم اخراج شود. جورجینیو هم پنالتی اعالم شده را گل کرد تا اختالف به یک گل برسد و آژاکس 9 نفره شــود. چلســی تنها 3 دقیقه بعد در شلوغی محوطه جریمه توسط ریس جیمز به گل بعدی هم رســید. جیمز با 19 ســال و 332 روز به جوانترین گلزن چلسی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. لمپارد سرمربی چلسی بعد از بازی گفت: «عاشق روحیه و شخصیت چلسی هستم. وقتی عقب افتادیم، بازی را تمام شده ندانستیم.» در دیگر بازی این گروه والنسیا ۴-1 از سد لیل گذشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran