Iran Newspaper

نحسی 13 یا پایان طلسم نبردن میزبانها

-

هفتــه ســیزدهم لیــگ برتــر امــروز با انجــام دو مســابقه آغــاز میشــود. در دیدارهای امروز هدف هر دو میزبان کســب پیروزی پس از مدتها ناکامی اســت. سایپا درحالی از ســاعت 15 در ورزشگاه شــهدای شهرقدس میزبان فوالد اســت که نارنجیپوشـ­ـان تهرانی 9 هفته اســت رنگ برد را ندیدهاند و در بازی قبل هم 0-1 مغلوب ماشینســاز­ی شــدند. ســایپا که با 10 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد، باید به مصاف فوالدی برود که در بازی قبل 0-2 گل گهــر را شکســت داد و بــا 19 امتیــاز در رده پنجم اســت. نکته جالب هم اینکه هر دو تیم 9 گل زدهاند؛ یعنی شــاگردان ابراهیم صادقی با وجود آنکه 8 هفته اســت گل نزدهاند اما هم اندازه شــاگردان جواد نکونام گلزنی کردهاند. ســایپا آخرین تیم ایرانی اســت که نکونام کاپیتان ســابق تیم ملی پیراهــن آن را بــه تن کــرد. نکو در نیم فصــل اول لیگ پانزدهم برای ســایپا بازی کرد و پس از آن راهی العربی قطر شد. نکونام در نیم فصل اول لیگ گذشــته کــه هدایت نســاجی را برعهده داشــت، برابر ســایپا به تســاوی 1-1 دست یافت.

پــارس جنوبــی و ماشینســاز­ی هم از ســاعت 15:15 در ورزشــگاه تختی جــم با هم دیدار میکنند. شــاگردان فراز کمالوند که امروز میزبان هســتند، هفتههاســت با مشکات شــدید مالی دست و پنجه نرم میکنند. موضوعی کــه بــه نظــر میرســد در عملکرد آنهــا تأثیــر منفی داشــته و جمیهــا تا به اینجای کار تنها یک برد در هفته چهارم برابر ســایپا کســب کردهاند. آنها در ادامه 4 مساوی و 3 باخت داشتهاند و در آخرین بازی هم مقابل شاهین به تساوی 1-1 رسیدند تا با 9 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار داشته باشند. در مقابــل، ماشینســاز­ی در 2 بــازی قبل خود به پیروزی رســیده و حاال تیم رســول خطیبــی با 15 امتیــاز در رده نهم جدول قــرار دارد. دو تیم اولین بار فصــل گذشــته به مصــاف هم رفتند که در هــر 2 بازی رفت و برگشــت، تیم تبریزی 0-1 برنده شد.

الزم بــه ذکــر اســت پرونــده رقابتهــای هفته ســیزدهم لیگ برتــر فردا (پنجشــنبه) بــا برگــزاری 6 بــازی بســته میشــود. غامرضــا بهــروان کــه به عنوان مشــاور جدید ســازمان لیگ در امور مســابقات انتخاب شــده، درباره اینکــه تکلیف بازیهای لغوشــده چیســت، گفت: «قطعاً این مســابقات در نیــم فصل اول برگزار نمیشــود، چــون تقویم به ما جا نمیدهــد. ما 4 تیم آســیایی داریــم کــه مســابقات فشــردهای دارنــد و اگر ســازمان لیــگ اصرار میکرد مســابقات در موعد مقرر برگزار شــود، در نظر گرفتن شرایط همین 4 تیم بود. اگر بخواهیم بازیهای لغوشده را در نیم فصل اول برگزار کنیم، مطمئن باشید برنامه نمایندگان ایران در آسیا به هم میریزد و آنها آسیب میبینند اما در بین دو نیم فصل میشود این دیدارها را برگزار کرد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran