Iran Newspaper

اول نمایش را ببینید

- محمدرضا عیوضی خواننده و بازيگر

نمایش «اتاق پرو» به نویســندگی و کارگردانی نغمه نوذری از دیشب در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنــه رفــت؛ نمایشــی کــه محمدرضــا عیوضــی خواننده موج اول موســیقی پاپ بعد از انقــالب در آن بازی میکند. پیشبینی میشود به این بهانه انتقادها از حضور خوانندگان در دنیای بازیگری بازهم مطرح شود.

من سابقه بازیگری داشتم و در سریال «کژدم ۳۳» و چنــد تلهفیلــم بازی کرده بــودم. تئاتر را هم بســیار دوســت دارم و بهنظر من شاکله ســینما بــا آن هویــت مییابــد. بههمین دلیل ایــن فضــا را هــم امتحــان کــردم و خردادماه امسال در تئاتری به کارگردانی آرش سنجابی به نــام «به وقــت پازولینی» بازی کــردم که با اســتقبال خوبی هم مواجه شد. «به وقت پازولینی» یک تئاتر جدی بود و «اتاق پرو» یک کمدی کالسیک است که فضایش با «به وقت پازولینی» کامالً تفاوت دارد. در «اتاق پرو» نقش پروفسوری را دارم که از طریق یک کمد جادویی و با برداشتن کتابی تاریخی به جهانی که در کتاب روایت شــده و اتفاقاتی کــه در آن زمان میافتد میرود. بازی در تئاتر کار سختی است. بر اســاس تجربهای که جلو دوربین داشــتم اگر اشتباهی در فیلم یا ســریال داشــته باشــید چندین برداشــت میگیرید اما در تئاتر شــما فرصــت اشــتباه نداریــد و اگر کوچکترین اشــتباهی داشــته باشــید مجبوریــد بــه شــکلی آن را جمــع کنیــد کــه مخاطب مواجه نشــود. بههمیــن دلیــل بــازی در تئاتــر ســخت اســت. البته من بــرای بازی در تئاتــر اســترس نــدارم. چــون اجراهــای پربینندهای در موســیقی داشــتهام که چند هزار نفر تماشــاگر داشــتهاند. ولی تئاتر به هرحال جایگاه ویژه و خاص خودش را دارد.

البتــه برای بــازی در تئاتر با مســأله دیگری مواجه شــدم. زمانی کــه در «بهوقت پازولینی» بازی میکردم، میخواندم و میشــنیدم کــه میگفتنــد محمدرضــا عیوضــی بازیگر شــده و به تئاتر و ســینما آمده؛ اما این اتفاق در تمام دنیا میافتد. هنر یک مرز است و وقتی کســی این مرز را رد کند و وارد دنیا و خانه هنر شــود اگر توانایی اش را داشــته باشــد میتواند در هر عرصــهای از هنــر نقشآفرینی کند. دیدیم که لیدی گاگا فیلم بازی کرد و نامزد اســکار هم شــد. سالها قبل ویتنی هوستون هم در فیلم «بادیگارد» بازی کرد.

زمــان اجــرای «بــه وقــت پازولینی» حتــی مطالبی علیــه من در دایرکت اینســتاگر­ام برایم میفرســتاد­ند. آن زمــان من فقط از آنها تشــکر میکــردم و میگفتــم تئاتر را ببینیــد. اگر بد بــازی کردم حق دارید انتقاد کنید و اگر خوب بازی کردم عذرخواهی کنید. نمیگویم خیلــی خــوب بــازی میکنم امــا از تئاتریها و کســانی کــه صراحت کالم دارنــد بازخورد مثبتی گرفتــم و به همین دلیل میگویم در آن نمایــش کارم خوب بوده. چون آن زمــان بدگوییها هم دیگر ادامه پیدا نکرد. برای این نمایش هم همین توصیه را به منتقدان دارم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran