Iran Newspaper

300 نفر در تهران بازداشت شدهاند

- گروه سیاسی

نشســت خبری دیروز ســخنگوی قوه قضائیــه همچــون جلســه پیــش، بــا موضوع حوادث اخیر کشور آغاز شد. غامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران بار دیگر اعام کرد که ما کســانی را که در مقــام اعتراض به خیابان آمدند و علیرغم اینکه فاقد مجوز قانونی بودنــد، اراذل و اوباش و اغتشاشــگر نمیدانیــم. او همچنیــن گفــت کــه تخریب اماکــن و اموال عمومی و غارت فروشــگاهه­ا و مراکز دولتی

و به شــهادت رســاندن مدافعان امنیت و کشتن جمعی از شــهروندان بیگناه کار گروه خاصی از اراذل و اوباش بود که وابستگی آنها به گروهکهای ضدنظام و خارجنشین محرز شده است.اسماعیلی آمار بازداشتیها­ی تهران را هم 300 نفر اعام کرد. او گفت: «اکثریت بازداشتشــ­دگان حوادث اخیر که در روزهای اغتشاشات بازداشت بودند، آزاد شدند و امروز عدد بازداشتیها­ی ما به حداقل رسیده است.

گــروه سیاســی/ میزان ثبــت نامهــا در انتخابــات مجلس یازدهــم بــه نســبت دوره قبــل 13 درصد افزایــش یافت. اسماعیل موســوی، سخنگوی ستاد انتخابات در پایان روز ســوم ثبتنامها، در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشــور با اشــاره به آمار ثبتنامیهــ­ا، گفت: در طول این ســه روز 30۸0 نفــر ثبتنام نهایی کردند که نســبت به مدت مشــابه دوره قبل 13 درصد افزایش داشته اســت. وی افزود: از میــان این تعداد ۲ هزار و ۲47 نفر مرد هســتند که معــادل 9۸ درصد از کل داوطلبــان را تشــکیل میدهنــد و ۸33 نفــر نیز از ایــن میزان، زن هســتند که معادل 11 درصد از کل داوطلبان میشود. موسوی همچنین گفت: افزایش 1۵ درصدی ثبتنام زنان نسبت به دوره قبل نیز از آمارهای قابل توجه است. وی افزود: ۸3 درصد از داوطلبان زیر 0۴ سال دارند، ۶۵ درصد زیر 0۶ سال هستند و ۶ درصد باالی 0۶ ســال، 7۲ درصد از ایثارگران و جانبازان هســتند، ۴ درصد سابقه نمایندگی مجلس شورای اسامی را دارند. اما در سومین روز از ثبتنام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس، حامیان محمود احمدینژاد هــم خودی نشــان دادند. محمد ســلیمانی و رضــا تقیپور وزیــران ارتباطات دولتهای نهم و دهم و محمد طریقتمنفرد کسی که در یکسال آخر دولت دوم محمود احمدینژاد ســکاندار وزارت بهداشت شده بود، برای حضور در انتخابات نامنویســی کردند. از جمع حامیان رئیس دولت پیشــین که کسوت نمایندگی هم داشتهاند، مرتضی آقاتهرانی معلم اخاق دولت احمدینژاد، محمود احمدیبیغش، الله افتخاری، زهره الهیان و ارســان فتحیپور دیروز ثبتنــام کردند. حجتاهلل دمیاد، اســتاندار کرمانشــاه در دولت احمدینژاد نیــز از حــوزه انتخابیــه کرمانشــاه ثبتنام کرد. علــی خضریان، عضو شــورای مرکزی جبهه پایداری هم دیروز از حوزه تهران ثبتنام کرد. از جمع مجلس هشــتمیها هم، علیرضا دهقانی نماینــده ایذه، محمدرضــا امیری نماینده کهنوج و عســکر جالیان نماینده دیر و کنگان هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای رقابت انتخابات دوم اسفندماه ثبتنام کردند. از میان نمایندگان فعلی مجلــس نیز علیرضا محجــوب، علیرضا رحیمی نماینــدگا­ن تهران و سیدقاســم جاســمی نماینده کرمانشــاه بــرای ادامه حضورشــان در مجلس ثبتنــام کردنــد. رحمــتاهلل بیگدلی عضو حــزب تازه تأســیس جمهوریت، ابوالقاســ­م رئوفیــان دبیرکل حزب اســامی ایران زمین و نصــراهلل جهانگرد، معاون ســابق وزیر ارتباطات هم از دیگر شخصیتهایی بودند که دیروز ثبت نام کردند. جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور دیروز پس از بازدید خود از ســتاد انتخابات فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: به نسبت زمان مشابه در دوره قبل میزان ثبت نامیها افزایش داشته است. به گزارش ایســنا، وی ادامه داد: در روز اول به نســبت دوره گذشته که بیش از 150 نفر بوده، شــاهد افزایش بودهایم. در روز دوم بیش از 100 نفر به نســبت دوره قبل افزایش داشــتهایم. در روز ســوم هم ۸71 نفر ثبت نام کردهاند که به نظر میرسد نسبت به دوره مشــابه افزایش خواهد داشت. رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در دوره گذشته ۲1 هزار نفر ثبت نام داشتیم، ادامه داد: اگر روند ثبتنام مانند این روزها ادامه پیدا کند، پیشبینی ما این است که نسبت به دوره قبل افزایش نهایی داشته باشیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran