Iran Varzeshi

دستمزدهاي ميلياردي، پشت پرده اعتراض تماشاگران

از امين حاج محمدي تا علي قرباني

-

اعتراض تماشــاگرا­ن بــه بازيكنان استقالل تنها ريشه در بازيهاي ضعيف آنها ندارد. اين هجمهها ارتباط مستقيم بــا دســتمزدها­يي دارد كــه مديران باشگاهها براي بازيكنان تعيين كردهاند. وقتــي علي قرباني براي يك فصل بيش از 900 ميليــون دســتمزد ميگيرد و بعد از گذشــت 19 هفتــه يك گل به ثمر ميرســاند تماشــاگر هم حق خود ميدانــد كه از نحوه عملكرد آن بازيكن انتقــاد كند. گرچه اعتراض به ســبك زننده با الفاظ ناشايســت را هيچ كس تاييد نميكند امــا اين فضا در مواجهه با بازيكناني كــه كارايي الزم را ندارند، اجتناب ناپذير است.

علــي قرباني اگــر از ابتداي فصل بيــالن كاري بهتري داشــت و شــمار گلهايش بيشــتر بود هيچگاه اينگونه مورد انتقاد تماشاگران قرار نميگرفت. تماشــاگرا­ني كه معموال از قشر ضعيف جامعه هستند و بســياري از آنها براي تاميــن هزينههاي رفتن به ورزشــگاه با مشــكالتي مواجهانــد. طبيعتا وقتي مقابل چنين تماشاگراني قرار ميگيري بايد عملكرد مطلوبتــري را از خود بر جای بگذاري كه علــي قرباني با وجود هفتههــا فرصتــي كه نصيبش شــده نتوانســته رضايت هيچ كس را به دست آورد. نظير آنچه جمعه شب در ورزشگاه آزادي رخ داد و تماشاگران پس از بازي اعتراضهاي گســتردهاي بــه عملكرد قرباني داشتند كه آن را در گذشته هم بارها ديده بوديم.

از ياد نميبريم كه هاشم بيكزاده نيــز بارها با اين هجمهها مواجه شــد. بازيكني كه در زمان حضور در استقالل همچون قرباني دستمزدهاي چشمگيري ميگرفت. امين حاجمحمدي نيز كه در مقطعي پيراهن استقالل را ميپوشيد با همين وضعيت مواجه شد و تماشاگران بســياري عليــهاش موضــع گرفتند. حاجمحمدي هم در زمان خود دستمزد چشمگيري از استقالل گرفت كه هرگز تواناييهاي فنياش هيچ مطابقتي با آن پولي كه از باشــگاه ميگرفت، نداشت. شــايد اگر مديران باشــگاه استقالل از ريخت و پاشهاي اينچنينی خودداري كنند و يا كميتهاي در باشگاه باشد كه قيمت بازيكنــان را تعيين كند هيچگاه چنيــن اتفاقاتــي رخ ندهــد و كار به نقطهاي نرسد كه بازيكن پس از بازي از سوي تماشاگران خودي با اعتراضهاي گسترده مواجه شــود. شايد ريشه همه اين اعتراضها همين دستمزدها باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran