Iran Varzeshi

جا پای جباری

کریمی ستاره همیشه مصدوم؛ سه هفته دور از میادین

- مهديه دريابيگي ‪Mahdiyeh Daryabeigi‬

اتفاقي که در بازي با سایپا براي کریمي افتاد یك بار دیگر نشان داد که این بازیکن به دلیل ضعف عضله خیلي زود دچار آسیبدیدگي ميشود و این مشکل ميتواند توانایيهاي محسن را زیر سوال ببرد. کریمي شرایطي مشابه مجتبي جباري دارد. بازیکن تاثیرگذاری که مصدومیتهاي پي در پي او تیم را آزار ميداد. حاال کریمی جا پای جباری گذاشته ...

محســن کریمي به دلیل مصدومیتي که از ناحیه همســترینگ برایش به وجود آمد، مجبور شــد در اواخر نیمه اول بازي با سایپا جاي خود را به خسرو حیدري بدهد. این بازیکن دیروز از پاي مصدوم خود عکســبردار­ي کرد و در حالي که این شــایعه مطرح شــده بود که رباط او آســیب دیده اما در نهایت مشخص شد که این بازیکن دو تا ســه هفته از ترکیــب تیمش دور خواهد بود. کریمي در این مدت بــه درمان پاي مصدوم خود خواهد پرداخــت و بعد از این مدت زمان به ترکیب آبي پوشــان اضافه خواهد شــد. در چنین شــرایطي شفر باید به فکر جانشــیني براي بازیکن مصدوم خود باشــد و در طول هفته جاري بازیکنان دیگر را براي پســت کریمي محك بزند. محســن از وقتي برگشــته عملکرد خوبي داشته اســت اما این مصدومیت او را براي هفتهها از استقالل دور ميکند.

اواخر نيمه اول بازي با ســايپا شــايد براي اســتقالل بدترين اتفاق افتاد. محســن كريمي مصدوم شــد و به بيرون رفت و اين رفتن هيچ برگشتي در اين بازي نداشــت. به همين دليل شفر مجبور به تعويض اجباري در نيمه دوم شد و خسرو حيدري را به جاي كريمي به بازي آورد.

با توجه به اينكه بازيكن ريز نقش استقالل ســرعت بااليي دارد و مدافعان حريف را اســير ســرعت خود ميكند در نيمه اول استقالليها فشــار زيادي روي دروازه حريف داشتند و يك گل هم زدند اما اين فشــار از روي تيم ســايپا موقعي برداشــته شد كه كريمي از زمين بيرون رفت.

در ايــن شــرايط مهاجمــان ســايپا هم فرصت پيدا كردند به زمين اســتقالل بيايند و افت شديد تيم اســتقالل محسوس شد. وقتي اين تعويض اجباري خودش را بيشــتر نشــان داد كه شــفر دســت به تعويضهاي اشتباهي زد كــه در نهايــت حريف توانســت بــازي را به تساوي بكشاند.

اواخر بــازي اما دوربينهــا­ي تلويزيوني و عكاســان روي محســن كريمــي زوم كردند و مشخص شد كه بازيكن ريز نقش استقالل لنگ لنگان ورزشــگاه را ترك كرد. شــرايط محسن نشان ميداد كه مشكل او جديتر از آنچه تصور ميشد، بوده و اين بازيكن فعال بايد با بازيهاي ليگ خداحافظي كند.

همان موقع بــود كه شــايعه پارگي رباط صليبــي كريمي بر ســر زبانها افتــاد اما روز گذشته گفته شد كه اين تصور اشتباه بوده است و فقط همســترينگ پاي كريمي آسيب ديده و دوري اين بازيكن از فوتبال سه هفتهاي خواهد بود.

اتفاقــي كه در بازي با ســايپا براي كريمي افتاد يك بار ديگر نشــان داد كه اين بازيكن به دليل ضعف عضله خيلي زود دچار آسيبديدگي ميشــود و اين مشــكل ميتوانــد تواناييهاي محسن را زير سوال ببرد.

كريمي شــرايطي مشــابه مجتبي جباري دارد. بازيكن تاثيرگذاری كه مصدوميتهاي پي در پي او تيم را آزار ميدهد. تازه شــفر داشــت بــه حضور كريمي عادت ميكرد و تا حدودي از بابت گل نزدنهــاي مهاجمانش خيالش راحت شده بود كه مشــكل مصدوميت بازيكن ريز نقش استقالل او را با بحران جديدي روبهرو كرد.

شرايط محسن نشان ميدهد كه شفر بايد به فكر جانشين مناسبي براي او باشد. جانشيني كه بتواند اســتقالل را براي بازيهاي پيش رو كمك كند.

شايد در اين شرايط بهنام برزاي گزينه خوبي براي حضور در تركيب اصلي استقالل باشد. بهنام برزاي و محســن كريمي هر دو در نيم فصل دوم به اســتقالل اضافه شدند اما كريمي توانست خود را در تركيب اصلي جا بيندازد در حالي كه برزاي روي نيمكت جا خوش كرد.

برزاي نشان داده در روزهاي سخت ميتواند به كمك اســتقالل بيايد و جانشين مناسبي براي كريمي باشــد. بــرزاي در جريان بازي دوســتانه ديروز هم دو گل زد تا نشــان دهد چقدر تشــنه بازي كردن است.

بزرگترين مشــكلي كه اين روزها استقالل را اذيت ميكند نبود يك مهاجم ششــدانگ اســت و همين مساله باعث شــد تا روز گذشته شفر در جلسهاي كه با افتخاري داشت از او بخواهد هرچه زودتر به فكر جذب مهاجم باشــند اما در جريان ليگ استقالليها مجبور هســتند از بضاعت خود اســتفاده كنند و شــايد در اين شــرايط كه يكي از بهترين بازيكنان اســتقالل مصدوم شده است حضــور بهنام بــرزاي در تركيب اصلــي اين تيم ميتواند موثر واقع شــده و اســتقالل را به نتيجه برساند.

اگر واقعبينانه به شرايط فصل جاري استقالل نگاه كنيم كسب عنوان قهرماني براي اين تيم دور از دسترس اســت و استقالل در ليگ برتر بايد به فكر ســهميه آسيا باشد اما فعال استقالل در مكان پنجم جدول قرار دارد و براي باال كشــيدن خود نياز دارد امتيازات باقيمانده را دشت كند.

استقالل در هفته جاري بايد به مصاف پديده در مشهد برود. كار اســتقالل براي گرفتن امتياز الزم براي رســيدن به صدر سخت است. پديده در مشهد از شرايط ميزباني بهره ميبرد و همين نكته كار استقالل را با مشكل مواجه ميكند.

شــفر از اشتباهات بازي با سايپا درس گرفته است و اين بار شايد در هنگام تعويض حواسش به تمام نكات باشد، ضمن اينكه بازگشت جباروف به تركيب اصلي و رفع محروميت او ميتواند به بازي تيمش نظم بدهد تا يك بــار ديگر طعم پيروزي را بچشند.

اســتقاللي­ها در دو هفته اخير افت داشتهاند و خيليهــا اين افــت را به غيبــت جباروف ربط ميدهند. بازگشــت جبــاروف و همچنين حضور برزاي كه انگيزه زيادي براي بازي دارد در مشــهد ميتواند بــه آبيها كمك كند ســه امتياز هفته بيستم را از آن خود كنند.

آنچه مسلم است استقالليها اين بار بايد در غيبت مهاجم ســرعتي و ريزنقش خود به مصاف حريف بروند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran