Iran Varzeshi

كي روش و آموزش ضربه زدن به توپ

-

زمان: ســاعت 10 صبح روز سهشنبه 25 ارديبهشت ماه مكان: زمين تمرين پژوهشگاه نفت

۵ مليپوش با حضــور در زمين تمرين پژوهشــگاه نفت، تمرينات خــود را زير نظر كارلوس كي روش پيگيري ميكنند. سرمربي تيــم ملي بعــد از گفتوگو با خبرنــگارا­ن با چهرهاي درهم نظارهگر تمرينات ۵ ملي پوش شد. اينطور كه پيداســت كي روش خيلي از صحبتهاي قلعهنويي ناراحت است.

4 مليپــوش حاضــر در گوشــهاي از زمين تمرين زير نظر اوســيانو كروز و ماركار آقاجانيان مشــغول پاس كاري و تمرينهاي كار با توپ هستند. كاپيتان تيم ملي ايران هم جداگانــه با مك درموت به صورت اختصاصي كنار زمين ميدود و حتي در قســمتهايي از تمرين خود به حركتهاي كششــي مشغول اســت تا آرام آرام به شرايط ايدهآل نزديكتر شــود. شــرايط اشــكان دژاگه، كارلوس كي روش را برآن داشته كه به صورت اختصاصي، نظارهگر تمريناتش باشد.

او بعد از مدتي بــه داخل زمين ميآيد و در تمرين شــوت زني نكاتي را به بازيكنان گوشــزد ميكند. كيروش البته تنها به بيان نكات فني اكتفا نميكند و در قســمتهايي از تمرين، خودش پا به توپ ميشــود و نحوه شوت زدن از كنارهها و پشت محوطه جريمه را به بازيكنان تيم ملي گوشزد ميكند.

در قســمتهايي از تمريــن تيــم ملي، ملي پوشــان از بين ميلهها با سرعت حركت ميكننــد و كمي بعد كه كروز به روي دروازه ســانتر ميكند، بازيكنان ضربه سر به سمت دروازه را تمرين ميكنند. كارلوس كي روش و مك درموت هم كمي آن طرفتر در وســط زمين چند دقيقهاي به طور خصوصي صحبت ميكنند.

قســمت بعدي تمرين تيــم ملي ايران اينطور شروع ميشود كه دستياران كي روش به همراه كروز در كنار زمين قرار ميگيرند و بازيكنان در ميانــه زمين. كارلوس كي روش تمام نكات مهم را در اين قســمت از تمرين بــه بازيكنان تذكر ميدهد، حتي خودش اين قسمت از تمرين را انجام ميدهد تا بازيكنان با دقت اين حركت را به درستي انجام دهند. در اين قسمت باز هم سانتر از كنارههاي زمين انجام شد و بازيكنان با گذشتن از موانعي كه مربيان تيم ملي در زمين قرار دادند با سرعت حركت كردند و به سمت دروازه شوت زدند.

كي روش بــه بازيكنان نحوه ضربه زدن دقيق توپ را به دروازه ياد ميدهد و اينكه به چه سبكي و با چه دقتي به توپ ضربه بزنند. در بخش پاياني تمرين، ملي پوشان با استفاده از دستگاه پرتاب توپ سانتر از كنارها و ضربه زدن به دروازه را تمرين ميكنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran