Iran Varzeshi

پایان‌روزهاي‌مبهم‌آتزوري‌با‌مانچو

-

ســرانجام روزهاي بالتکلیفي قهرمان چهار دوره جام جهاني به سر آمد. همانطور کــه از مدتي پیــش رســانههاي ایتالیایي پیشبینــي کرده بودنــد، در نهایت روبرتو مانچینــي بهعنــوان ســرمربي جدید تیم ملي ایتالیا معرفي شــد تا جانشــین قطعي جامپیرو ونتورا، کســي که حسرت رسیدن به جام جهاني را بر دل ایتالیایيه­ا گذاشت، نام بگیرد و مأموریت خــود را براي احیاي آتزوري آغاز کند. از 6 ماه پیش که ناکامي ایتالیا براي رســیدن به جام جهاني با قبول شکســت برابر ســوئد در پليآف منجر به اخراج ونتورا شــد، مانچیني که در آن زمان هدایت تیم زنیت ســنپترزبو­رگ را برعهده داشــت، براي قبول هدایت آتزوري تمایل نشان داد و بارها علنا اعالم کرد دوست دارد مربیگري تیم ملي کشــورش را تجربه کند. با این حال ایتالیایيه­ا در ابتدا ترجیح دادند که بــه کارلو آنچلوتي باتجربهتر پیشــنهاد دهند امــا او که تمایلي به مربیگري در رده ملي نــدارد حاضر به قبول هدایت تیم ملي کشورش نشد تا این مسوولیت در نهایت به مانچو برسد.

مانچینــي یــک روز پــس از فســخ قراردادش با زنیت، به ایتالیا برگشــت تا با انجام مابقي مذاکراتش که البته در جلسات قبلياش با مقامات فدراسیون فوتبال ایتالیا پیشــرفت قابل توجهي داشــت، پاي برگه قرارداد دوســالهاش را امضا کنــد و مأمور رساندن آتزوري به یورو 2020 شود، اتفاقي کــه اگر موفق بــه انجام آن شــود برایش پاداشــي جداگانه هم در نظر گرفته خواهد شــد و ميتواند ناکامي نرســیدن ایتالیا به جام جهاني، اتفاقي که از سال 1958 سابقه نداشت را جبران کند.

بعــد از تالشهــاي نافرجامــي کــه فدراســیون بــراي اســتخدام کارلتــو و برگرداندن آنتونیو کونته داشــت، سرانجام نوبت بــه مانچیني رســید و این مربي 53 ســاله با توافقي دوجانبه با روسها قرارداد سهســالهاش با ایــن تیم را فســخ کرد و بهعنــوان مربي آزاد، به ایتالیا برگشــت. از آنجایي کــه ایتالیا در جــام جهاني حضور ندارد، مانچو براي برنامهریزي درباره آینده تیمش و انتخــاب مهرههاي مورد نظر خود براي نخســتین مأموریت رسمياش فرصت کافي خواهد داشــت. نخستین بازي ایتالیا با هدایت مانچیني 28 مــه (هفتم خرداد) است که شــاگردانش در دیداري دوستانه به مصاف عربستان سعودي ميروند. مانچو ســپس باید ایتالیــا را براي یــک مصاف دوســتانه دیگر برابر تیم ملي فرانســه در تاریخ یک ژوئن 11( خرداد) در تورین آماده کند که انتظار مــيرود آخرین بازي دوران بازیگري جان لوئیجي بوفون براي تیم ملي ایتالیا باشد. یکــي از تغییراتي که انتظــار ميرود ایتالیا بعد از ورود مانچیني داشــته باشــد، بازگشــت مهاجم مــورد عالقه و شــاگرد قدیمي او در اینتر و منچسترســی­تي، ماریو بالوتلي است، کسي که از جام جهاني 2014 به بعد براي آتزوري به میدان نرفته است.

ایتالیــا بــا اســتخدام مانچینــي، ســرمربي را بــه کار گمارده اســت که در ویترین افتخاراتش جامهــاي بزرگي دیده ميشود. او ســال ،2012 بهعنوان سرمربي منچسترســی­تي به انتظار 44 ساله این تیم براي فتــح لیگ برتر پایــان داد، در همان فصل به یــاد ماندني کــه در آخرین هفته رقابتهــا به لطــف تفاضل گل بیشــتر به اندازه یک گل، قهرماني را از چنگ همسایه قرمزپوش، منچستریونا­یتد درآورد. مانچو اما با اینتر هم سه بار قهرمان سري A شده و با تیمهایی مانند اینتــر، فیورنتینا و التزیو جام حذفي ایتالیا را برده است. مانچیني با گاالتاســر­اي هم قهرمان جام حذفي ترکیه شــده است اما در روسیه دوران پرفروغي را تجربه نکرد و فصل گذشته با زنیت نتوانست عنواني بهتر از پنجمي کســب کند و براي این تیم سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد.

ايتالیاييه­ا در ابتدا ترجیح دادند كه به كارلو آنچلوتي باتجربهتر پیشنهاد دهند اما او كه تمايلي به مربیگري در رده ملي ندارد حاضر به قبول هدايت تیم ملي كشورش نشد تا اين مسوولیت در نهايت به مانچو برسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran