Iran Varzeshi

درگیری‌های‌توخل‌در‌دورتموند

-

توماس توخل در حالي مســوولیت هدایت پاريســنژر­من را برعهده گرفت که خیليها او را بــه خاطر دانش فني و تاکتیکياش تحســین ميکنند اما او تیم ســختي را براي پیادهســاز­ي تفکرات تاکتیکياش انتخاب کرده است.

توخل که از ماه مه سال گذشته – تنها چند روز پس از قهرماني بوروســیا دورتموند در جام حذفي آلمان – بیکار بوده اســت، در شــرایطي هدایت پیاسجــی را برعهده گرفــت که تقریباً همه ميدانند او کســي نیســت که به کسي باج بدهد حتي به رییس باشگاه و این همان خصلتي بود که سال گذشته منجر به اختالف پیدا کردنش با هانس یواخیم واتسکه، رییس باشگاه دورتموند و از دست دادن حمایت رختکن تیم بود.

این اختالفات بود که در نهایت باعث اخراج این مرد 44 ســاله از وســتفالن شد اما او حاضر نشــد ناراحتياش از واتسکه را به خاطر ماجرایي کــه فصل گذشــته در یک چهــارم نهایي لیگ قهرمانان اروپــا رخ داد درون خودش نگه دارد و آن را به صورت علني عنوان نکند.

دو فصل پیــش حمله گروهــي خرابکار به اتوبوس دورتمونديه­ا در مســیر ورزشگاهي که قرار بود میزبان موناکو باشند، بازي دو تیم را در مرحله یک چهارم نهایي لغــو کرد اما این بازي با وجود شــوکي که به دورتمونديه­ا وارد کرد و منجر به جراحت و خانهنشیني مدافع آنها مارك بارترا شــد، تنها یک روز بعد برگزار شد و توخل، رییس باشگاه را مسبب آن دانست.

بعد از آن هــم بازیکنان دورتموند به خاطر کنار گذاشــته شدن نوري شاهین از ترکیب تیم براي بــازي در فینال جام حذفــي، علیه توخل موضعگیري کردند.

توخل در دو سال مربیگرياش در دورتموند که تنها با یک جام همراه بود، نشان داد که مانند الگوي اســپانیای­ي خود پپ گواردیــوا­ل از تغییر مکرر تاکتیک و ارنــج تیمش در طول یک بازي هیچ تــرس و ابایي ندارد و به ایــن ترتیب باید انتظــار یک انقالب بــزرگ را در پارك د پرنس داشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran