Iran Varzeshi

جنس تيم ما جور نبود

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

بــا اينكه ســپاهان در ليــگ هفدهم كارنامه خوبــي از خودش به جا نگذاشــت اما در اين تيــم بازيكناني بودنــد كه در حد توانشــان بازيهاي قابــل قبولي را ارائــه دادند.جالل الدين علــي محمدي يكي از آنهــا بود. بازيكني كه هم گل ســاخت هــم خوب گل زد. شــايد اگر دچــار مصدوميت نميشــد آمار بهتــري را از او شــاهد ميبوديم. جالل الديــن علي محمدي داليــل زيادي را بــراي نتيجه نگرفتــن تيمش مطرح ميكنــد. اما بر اين باور اســت كه ســپاهان فصل آينــده با فراموش كــردن اتفاقات اين فصــل دو باره به روزهــاي خوبش بر ميگــردد و همان تيمي خواهد شــد كه هوادارانــ­ش انتظار دارند.

تيم سپاهان در فصلي كه گذشت ضعيفترين عملكــرد را در تازيخ ليگ برتر از خود به جا گذاشت.

از نظر نتيجهگيري قبول دارم اما از لحاظ فني نه. البته قصد توجيه و دفاع نــدارم اما فوتبال ضعيفــي را به نمايش نميگذاشــت­يم. من پيــش از اين هم در سپاهان بودم و در بدترين شرايط چهارم يا پنجم ميشديم.

چرا اين اتفاق افتاد و اين نتايج براي شما رقم خورد؟

داليــل زيادي داشــت. تيم ما از ابتــداي فصل در ميــان تيمهاي انتهاي جدول قرار گرفت و همين مهم به لحاظ روحي رواني تاثير منفــي روي عملكرد بازيكنان ميگذاشت. غير از پرسپوليس و استقالل كه در اصفهان مقابل ما فوتبال بازي كردند اكثــر تيمها فقط براي دفاع كردن و گل نخوردن به زمين ميآمدند. در واقع با اينكه تيم ته جدولي بوديم اما خيلي از تيمها جــرأت بازي هجومي را مقابل ما نداشتند. دليلش همين بود؟

بــدون ترديــد اتفاقــات زيادي دســت به دست هم داد تا اين نتايج رقم خورد. وقتي يك تيــم نتيجه نميگيرد به هر حال بســياري از مســائلش با هم هماهنگي ندارد. ما تيم خوبي نبوديم. در واقع هيچوقت يك تيــم 11 نفره خوب نبوديم. شــايد به لحاظ فردي بازيكنان خوبي داشــتيم كه انصافا هم در ابتداي فصل تيم خوبي بسته شــد اما در قالب يك تيم خوب نبوديم. قطعا مسائل فني هم تاثيرگذار بود و در مجموع جنس تيم ما جور نبود. از عملكردت راضي هستي؟

مــن هفــت بــازي را بــه دليل مصدوميت و محروميت از دســت دادم. شــما ميدانيــد كه يك بازيكــن بعد از مصدوميت براي بازگشــت به شــرايط ايدهآلش به زمان نيــاز دارد. با اين حال اگر مصدوم نميشدم شرايط و عملكردم خيلي بهتر ميشد.

هفت گل زدي و ســه پاس گل دادي كه آمار خوبي است.

بلــه از نظــر آماري خوب اســت اما اين آمار ميتوانســت بهتر هم باشد، همانطور كه گفتــم مصدوميتها باعث شد تا از شرايط مسابقه دور باشم.

مثل همــه تيمهاي ليگ برتري سپاهان هم از عمق خط دفاعياش بسيار آسيبپذير بود.

اين مساله به ســاختار دفاع تيمي برميگردد. همين االن در تيم ملي بازيكن نوك حمله در كار دفاعي شركت ميكند و بــه دفعات به خط دفاعي كمك ميكند تا دروازهشان تهديد نشود. ما با بچههاي تيم هميشه اين صحبت را داشتيم كه در دفاع تيمي اشكال داريم. شايد دوندگيهاي ما خوب بوده اما در همان بعد فني كه اشاره شد ايرادهايي داشتيم.

ســپاهان تيمي است كه نشان داده هميشه در جمع مدعيان بوده و ميتواند اتفاقــات و جايگاه اين فصلش را فراموش كند.

حتما همينطور است. من مطمئنم كه سپاهان فصل آينده با تفكر برگشتن به روزهــاي اوجش وارد ليگ ميشــود چون همانطور كه شــما گفتيد اين تيم به بودن در ميــان تيمهاي باالي جدول عادت دارد. ســپاهان اين ظرفيت را دارد كه باز هم در ليگ ايران قهرمان شــود و شك نكنيد كه با همين انگيزه وارد ليگ هجدهم خواهد شد.

البته هواداران هم در هفتههاي پاياني فصل خيلي از نتايج ناراحت بودند.

ببينيــد فوتبال در همه جاي دنيا همين اســت. هواداران بــا پيروزي تيم خوشــحال و از باخت تيم هــم ناراحت ميشوند. به نظر من آنها حق داشتند كه ناراحت باشند. باور اين شرايط براي خود ما هم ســخت بود. چون تيم ما بد بسته نشده بود اما هر چه جلوتر رفتيم شرايط سختتر شــد. اينكه تيم هميشه مدعي سپاهان تكليفش براي ماندن به روز آخر كشيده شود براي همه ما سخت بود.

من مطمئنم كه سپاهان فصل آينده با تفكر برگشتن به روزهاي اوجش وارد ليگ ميشود چون همانطور كه شما گفتيد اين تيم به بودن در ميان تيمهاي باالي جدول عادت دارد. سپاهان اين ظرفيت را دارد كه باز هم در ليگ ايران قهرمان شود

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran