Iran Varzeshi

فساد در ليگ يك غوغا ميكند

-

علي دهشمند مديرعامل باشگاه آلومينيوم اراك مدعي است كه در ليگ يك فساد بسياري وجود دارد.

او ميگويد:«بياغراق ميگويم فســاد در ليــگ يك غوغا ميكند. زد و بندهاي پشــت پرده حد و مرز ندارند و در خيلي از مواقع داوريها در شــأن اين مسابقات نيســت. از همه بدتر مساله دوپينگ است كه به جان اين مســابقات افتاده است. بعضا آزمايشات دوپينگ گرفته ميشود اما جواب اين آزمايشــات هيچ تناســبي به تخلفهايي كه در اين زمينه انجام ميشــود، ندارد. بايد دقت بيشتري روي دوپينگها صورت بگيرد. فكر ميكنم اگر نظارت و دقت بيشــتري روي دوپينگها باشد خيلي از بازيكنان در ليگ يك بايد محروم بشــوند. به نظر من اگر رسانهها بيشتر به اين مسابقات بپردازند و بيشتر آن را رصد كنند جلوي بسياري از اين اتفاقات بد گرفته ميشود.»

البتــه او از بعضي تيمها هــم به نيكي ياد ميكنــد و در اين باره میگويــد: «خيلــي از تيمهاي ليگ يكي ســطح خود را ارتقــا دادهاند. موفقيت اين تيمها در جام حذفي گواه اين مطلب اســت. شما ميبينيد كه خونه به خونه از ليگ يك با حذف كردن سه تيم ليگ برتري به فينال جام حذفي ميرســد و در فينال هم مقابل استقالل يك بازي پاياپاي و حتي در بسياري از دقايق برتر انجام ميدهد.»

دهشــمند درباره ممانعت از حضور بازيكنان خارجي در ليگ يك اينطور ميگويد: «يكي از قوانيني كه به اشــتباه در ليگ يك جاري است و در همان بازي فينال هم خودش را نشــان داد منع اســتفاده تيمهاي ليگ يكي از بازيكن خارجي است. چرا تيمهاي ليگ يكي نبايد از بازيكن خارجي اســتفاده كنند؟ در همين جام حذفي ميبينيد كه رقابت ليگ يكيها و ليگ برتريها نابرابر ميشــود. اگر قرار بود عدالت برقرار شــود بايد استقالل هم مقابل خونه به خونه از جباروف و تيام استفاده نميكرد. يادتان باشــد كه تك گل پيروزي بخش استقالل را هم تيام زد. اگر اين قانون وجود نداشت و دو تيم در شرايط برابر با هم ديدار ميكردند شايد نتيجه ديدار فينال تغيير ميكرد.»

او درباره اينكه هدف آنها صعود به ليگ برتر براي فصل آينده است، میگويــد:« در نظر داريم براي فصل بعد يــك تيم مدعي صعود ببنديم تا در كنار ارائه بازيهاي خوب و تماشــاگر پســند، با صعود به ليگ برتر دل هواداران پر شــمار تيم آلومينيوم اراك را هم شــاد كنيم. آلومينيوم يك تيم پر هوادار اســت كه حضورش در ليگ برتــر ميتواند بر معدل تماشاگران جذابيتهاي اين مسابقات اضافه كند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran