Iran Varzeshi

نه ترابي ميآيد، نه قلي زاده

-

افتخاري در صحبتهاي خود به اين نكته مهم اشــاره كرد كه شفر دربــاره خريد بازيكنان جديد با او به صورت شــفاهي حرفهايي زده اما هنوز ليست قطعي خود را اعالم نكرده است.

افتخاري راســت ميگويد. شفر مدتهاســت از بازيكنان مدنظرش براي فصل بعد پرده برداشــته و باشــگاه اســتقالل را مجاب كرده تا در راستاي خريد بازيكنان جديد اقدامهايي انجام دهند.

باشگاه استقالل هم از طريق يارگيران خود با اين بازيكنان مذاكراتي انجام داده اما هنوز نتوانســته در راســتاي جذب هيچ يك از گزينههاي مورد نظر توفيقي به دست آورد.

در فهرســت شــفر بازيكناني همچون قليزاده و ترابي حضور دارند كه باشگاه استقالل براي ترميم خط حمله خود عميقا به آنها نياز دارد. با توجه به اينكه ممكن اســت مامه تيام نيز از اســتقالل جدا شود، حضور مهاجمــان گلزن ســايپا نگرانيهاي سرمربي اســتقالل براي فصل بعد را كاهش خواهــد داد اما اين دو بازيكن براي آمدن به استقالل نه تنها قولي به مسووالن اين باشگاه نــداده اند بلكه در انتظــار پايان جام جهاني هستند تا به تيمهاي خارجي بروند.

قلي زاده از ليگ هلند پيشــنهاد دارد و مذاكــرات نهايي را هم با باشــگاه خواهانش انجام داده است.

ترابــي نيز با پيشــنهاد خارجي مواجه شــده اما اين بازيكن هنوز با ســايپا قرارداد دارد و چنانچــه بخواهد اين تيم را به مقصد تيمهاي خارجي ترك كند بايد رضايت باشگاه سايپا را جلب كند.

در واقع ترابي نيز به مانند قليزاده هدفي جز لژيونر شدن ندارد و به دنبال جدايي از سايپا و رفتن به تيمهاي اروپايي است.

در اين ميان گفته ميشــد كه قلي زاده به مديران باشگاه استقالل قــول داه كه لژيونر نشــود و فصل بعد براي اســتقالل بازي كند اما اين بازيكن چنين قول و قراري را با باشــگاه اســتقالل منكر شده و حتي در مصاحبهاي صراحتا اعالم كرده هيچ قولي به مســووالن باشگاه استقالل براي پيوستن به اين تيم نداده است.

با اين تفاسيراستق­الل براي تقويت خط حمله خود و احتماال پركردن جاي خالي مامه تيام با مشــكالتي مواجه اســت و بعيد نيست كه براي خط حمله خود به ســراغ بازيكنــان خارجي برود و با آنها قرارداد منعقد كنــد. تيام در تازه ترين واكنش خود به ماندن در اســتقالل هرگز منكر جدايياش نشده است.

او نيز با پيشــنهاده­اي اغوا كننده از تيمهاي خاشــيه خليج فارس مواجه است و عميقا دوست دارد كه در تيمهاي متمول عربي بازي كند.

حال تصور كنيد اســتقالل در غياب تيــام و در حالي كه نميتواند دو مهاجم خوب ســايپا را به خدمت بگيرد براي فصل بعد چه شرايطي خواهد داشت؟

آيا به اين استقالل ميتوان دل بست؟ قطعا هنر مسووالن و يارگيران باشــگاه اســتقالل در نقل و انتقاالت آتي مشخص خواهد شد و اگر آنها بتوانند اوضاع را به خوبي مديريت كنند اســتقالل با بستن تيم مناسبي گام به رقابتهاي ليگ هجدهم خواهد گذاشت.

به جز اين اســتقالل در ليگ هجدهم با مشــكالتي شبيه آنچه در ابتداي ليگهاي هفدهم و شانزدهم روبه رو بود، مواجه ميشود.

خيليها دوســت ندارند دوباره باشگاه اســتقالل اشتباههاي نقل و انتقاالتي دو فصل پيش را تكرار كند و در مسيري قرار بگيرد كه بهترين بازيكنان جذب اين تيم شوند.

دو فصل پيش خريدهای ناموفقی در اســتقالل انجام شد و از طرفی برخی ستارهها نيز جدا شدند كه اين اشتباهها موجب شد قهرمانی ليگ برای آبیها از دست برود.

با اين تجربه حاال انتظار است كه يارگيران باشگاه استقالل در نقل و انتقاالت فصل آتی بهترين تصميمها را بگيرند و مانع از جدايی ســتارهها شــوند و البته زمينه حضــور بازيكنانی همچون ترابــی و قلیزاده را در استقالل فراهم كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran