Iran Varzeshi

شما جاي كي روش؛ يكي را انتخاب كنيد

- ‪Amir Asadi‬

هر چــه به جام جهاني نزديك ميشــويم، حساســيت دربــاره فهرســت 23 نفره بيشــتر ميشــود. حتي ميان بازيكنان اين نگراني وجود دارد كه مبادا در آخرين لحظه از سفر به روسيه محروم شوند و جام جهاني را از تلويزيون تماشا كنند. در تمام پستها، چنين شرايطي به چشم ميخــورد. از درون دروازه گرفتــه تا دفاع، خط مياني و در نهايت مهاجم هدف كه بيشتر از همه جا بازيكن طراز اول در اختيار دارد.

ســردار آزمــون، كريم انصاري فــرد، كاوه رضايي، رضا قوچاننژاد و حتي عليرضا جهانبخش و مهدي طارمي ميتوانند در اين پست براي تيم ملي بازي كنند. طارمي ذاتا مهاجم هدف اســت و در الغرافه هم ايــن وظيفه را بر عهده دارد اما كيروش به دليل برنامههاي تاكتيكي ويژهاي كه دارد و شايد هم به خاطر ترافيك بازيكن در نوك خط حمله، از او در ســمت چپ زمين اســتفاده ميكنــد. جايي كه طارمي بايــد با وحيد اميري براي بازي در تركيب ثابت رقابت كند.

عليرضا جهانبخش هم اين فصل يكي 2 بار در خــط حمله بازي كرد اما هــم در تيم ملي و هم در آلكمار، قريب به اتفاق مواقع در نقش بال راست به ميدان ميرود. او با اينكه در اين پست بازي كرده اما از تمام مهاجمان ليگ هلند بيشتر گل زده و عنــوان آقاي گلي را به دســت آورده است. همين شم گلزني باال ميتواند كيروش را مجــاب كند تا در بازيهايي خاص از جهانبخش در پســت مهاجم هدف بازي بگيــرد. هر چند ســرمربي تيم ملي با توجه به مهاجمان آمادهاي كه در اختيــار دارد، جهانبخش را براي بازي در بال راست انتخاب كرده.

4 مهاجــم ميماننــد و يك پســت. هر 4 مهاجم براي اينكــه در تركيب ثابت بازي كنند مدعي هســتند. آمار آنها در اين فصل به دردسر شيرين كي روش تبديل شده و سرمربي تيم ملي را بــراي انتخاب يكي از بين آنهــا با ترديدهاي فراواني مواجه ساخته. سردار آزمون مهاجم نوك تيــم ملي در مقدماتي جام جهاني بود و گلهاي بســياري نيز به ثمر رساند. عنوان بهترين گلزن تيم ملي و يكي از بهترين مهاجمان آسيا در اين مرحله به آزمون رســيد و هميــن ميتواند او را بــه تركيب ثابت تيم ملي نزديك كند. آزمون در هفتههاي پاياني ليگ روســيه نيز 6 گل به ثمر رســاند تا پيغام ويژهاي براي كيروش بفرستد. پيغامي با اين مضمون كه براي درخشش در جام جهاني آماده است.

كريم انصاريفرد نيز فصل درخشــاني را در سوپر ليگ يونان پشت سر گذاشت. او 17 گل در ليگ به ثمر رســاند و يكي هم در جام حذفي تا فصل را با 18 گل زده و رده دوم جدول ردهبندي بهترين گلزنها به پيان برســاند. اين يعني كريم هــم يكي از مدعيان بــازي در تركيب ثابت تيم ملــي اســت. انصاريفرد كه يك بــار حضور در جام جهاني را تجربه كــرده، براي بار دوم هدف جديدي در سر دارد. حضور در جمع 11 بازيكن ثابت تيم ملي و شــايد هــم گلزني در جامي كه همه نگاهها به آن معطوف ميشود.

اگر فصل قبل بــود، از كاوه رضايي و نام او ميشد به سادگي گذشت اما حاال مهاجم شارلروا هم مدعي حضور در فهرســت 23 نفره و سپس بازي در تركيب ثابت اســت. كاوه در نخســتين تجربه اروپايي خود، فصــل موفقي را در بلژيك گذراند و 16 گل براي شــارلروا به ثمر رســاند. گلهايــي كه البتــه كمك نكرد تــا اين تيم نه چندان مشــهور مجوز صعود بــه ليگ قهرمانان اروپا را كسب كند.

رضا قوچان نــژاد چهارمين مدعي بازي در خط حمله تيم ملي اســت. البته او به اندازه بقيه مهاجمان اميدوار نيست اما كسي نيست كه نداند كي روش عالقه ويژهاي به سبك بازي قوچاننژاد دارد. ســرمربي تيم ملي گلهاي حســاس او در مقدماتي جام جهاني 2014 و جام ملتهاي آسيا در ســال 2015 را فراموش نكرده و آنها را كنار 10 گلــي كه گوچي در ليگ هلند و جام حذفي به ثمر رسانده قرار ميدهد تا شايد قوچاننژاد را همراه خود به جام جهاني ببرد.

اگــر از جهانبخش فاكتور بگيريــم و او را در زمره مهاجمان هدف تيــم ملي قرار ندهيم، آزمون، انصاري فرد، رضايــي و قوچان نژاد اين فصل روي هــم 50 گل در ليگهاي اروپايي به ثمر رساندهاند و همين مساله ميتواند از يك سو دغدغه كــي روش را در خط حمله برطرف و از ســوي ديگر او را براي يك انتخاب با دغدغههاي فراوانــي روبهرو كند. بــراي لحظاتي خودتان را جــاي كــي روش بگذاريد. كدام يــك از اين 4 مهاجــم را براي بازي در تركيــب ثابت انتخاب ميكنيد؟ بعد از چند دقيقه تفكر، قطعا پاسخي به دســت نميآوريد و به كيروش حق ميدهيد كــه نگران آخرين انتخاب خــود در تركيب 11 نفره تيم ملي باشد.

هر 4 مهاجم براي اینکه در تركیب ثابت بازي كنند مدعي هستند. آمار آنها در این فصل به دردسر شیرین كي روش تبدیل شده و سرمربي تیم ملي را براي انتخاب یکي از بین آنها با تردیدهاي فراواني مواجه ساخته.

 ??  ?? آزمون، انصاري فرد، رضایي و قوچان نژاد این فصل روي هم 50 گل در لیگهاي اروپایي به ثمر رساندهاند و همین مساله ميتواند از یك سو دغدغه كي روش را در خط حمله برطرف و از سوي دیگر او را براي یك انتخاب با دغدغههاي فراواني روبهرو كند. براي لحظاتي خودتان را جاي كي...
آزمون، انصاري فرد، رضایي و قوچان نژاد این فصل روي هم 50 گل در لیگهاي اروپایي به ثمر رساندهاند و همین مساله ميتواند از یك سو دغدغه كي روش را در خط حمله برطرف و از سوي دیگر او را براي یك انتخاب با دغدغههاي فراواني روبهرو كند. براي لحظاتي خودتان را جاي كي...
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran