Iran Varzeshi

فدراسیون فوتبال قطر بازیهای السد را لغو کرد، ایران نه! برنامه فشرده پرسپولیس در نیمه نهایی شهرآورد به تعویق میافتد؟

-

صعود پرســپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آســیا، به طور خود به خود دو بازی این تیم در لیگ و جام حذفی را لغو میکند.

مشــکل اما اینجاست که عالوه بر این دو بازی که چارهای جز لغوشان نبود، پرسپولیس بــرای بــازی رفت مقابل الســد هــم برنامه فشــردهای پیش رو دارد که حساســیت این مســابقه، نیاز به تغییر تاریخ این رقابتها به ویژه دربی را افزایش داده است.

برگزاری بازی رفت الســد - پرسپولیس در تاریــخ 10 مهرمــاه و بازی برگشــت در اول آبــان ماه، نشــان میدهد که ســازمان لیگ چــارهای ندارد بــه غیــر از اینکه بازی پرسپولیس- نود ارومیه و سایپا- پرسپولیس را لغو کند. درخواســت اصلی پرسپولیسیه­ا اما به تاریخ برگزاری دربی مربوط میشــود. پرسپولیســ­یها به این تاریــخ معترضاند و خواهان تعویق این بازی هســتند اما سازمان لیــگ هرگونه تغییری در تاریــخ این بازی را غیرممکن دانسته است.

پرســپولیس عالوه بر بازی اول مهر خود مقابل سپیدرود، 5 مهرماه شهرآورد حساس پایتخت را پیش رو دارد و تنها 5 روز بعد از آن باید در قطر به مصاف السد برود.

البته شــرایط الســد هم پیش از بازی با پرسپولیس، از نظر فشردگی بازیها، چیزی کم از پرســپولیس نداشــت. در برنامهریزی قبلی مسابقات لیگ ستارگان، السد آماده بود تا شنبه(13 شهریور)، در هفته ششم میزبان الریان باشــد و پنجشــنبه، پنجم مهرماه در هفته هفتم این رقابتها به مصاف القطر برود. ضمن اینکه در روزهای بین این دو مســابقه، قرار بود دیدار معوقه الســد برابــر الخور هم برگزار شــود؛ دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ ستارگان قطر که به دلیل فشردگی بازیهای السد لغو شده بود.

به علت اینکه الســد قطر مجبور بود بعد از مسابقه الریان، پنجشــنبه به مصاف القطر برود، فدراســیون فوتبال قطر تصمیم گرفته مســابقه معوقه هفته پنجم و سهشنبه شب شاگردان اوســوالدو فریرا برابر الخور را برای دومین بار به تعویق بیندازد تا آنها با فشردگی کمتر بازیها و با شرایط بهتری با پرسپولیس دیدار کنند.

ایــن موضوع میتواند کار پرســپولیس را برای رقابت با الســد ســختتر کند و با این شرایط پرسپولیس بعد از بازی سنگین دربی (فارغ از تأثیری که برد یا باخت در این مسابقه میتواند بر روحیه بازیکنان داشــته باشد)، به قطر سفر کند و همه اینها روی کیفیت بازی این تیم تأثیرگذار خواهد بود.

ایــن فشــردگی بازیهــای دو تیــم پرسپولیس و السد، تا بازی برگشت هم ادامه دارد و یک ماه ســخت را برای هر دو تیم رقم خواهد زد. السد بعد از بازی با پرسپولیس، در روز 15 مهرماه باید به مصاف السیلیه برود.

یــک روز بعد از بازی با الســیلیه، اردوی تیم ملی قطر جهت آماده ســازی پیش از جام ملتهای آسیا آغاز میشود و احتماال بازیکنان پرتعــدادی از تیم الســد در ایــن اردو حاضر خواهند بود. در آخرین اردوی عنابی ها، السد 9 ملی پوش در اردوی تیم ملی داشت. مشعل برشــام، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، بوالم خوخی، حســن الهیدوس، اکرم عفیف، سالم الحجیری، تارک ســلیمان و هاشم علی ملی پوشــان تیم السد قطر هســتند که اکثرشان بازیکنان کلیدی به حساب میآید.

قطر در تاریــخ 20 و 24 مهر با اکوادور و ازبکســتان دیدار میکند که بازی با ازبکها در تاشــکند خواهد بود. پیشتر قرار بود 30 مهر الســد با الدحیل دیدار کند اما باتوجه به اینکه بازی برگشــت با پرسپولیس در تهران روز اول آبان اســت، مســووالن فوتبال قطر تصمیــم گرفتند ایــن مســابقه را لغو کنند. بنابراین ملی پوشــان تیم الســد از 25 مهر تا 31 مهر در اختیار پائولو فریرا هستند تا برای نبرد سرنوشت ساز با پرسپولیس آماده شوند.

برنامه تیــم پرســپولیس در مجموع تا حدودی فشــردهتر از تیم الســد قطر است. از تاریخ 10 مهــر تا 24 مهر کــه اردوی تیم ملی به پایان میرســد، پرسپولیسیه­ا هیچ بازی نخواهند داشــت اما احتمال دارد بازی معوقه با نود ارومیه در این تاریخ انجام شــود. همچنین تیم ملی ایران روز 24 مهر در تهران میزبان بولیوی خواهد بود و باید دید کارلوس کیروش چند پرسپولیســ­ی را به تیم ملی فرا میخواند.

دو روز پــس از پایــان اردوی تیم ملی، پرســپولیس یک دربی دیگر با پیکان دارد و سپس در تهران میزبان السد خواهد بود.

پائولــو فریرا نســبت به برنامه فشــرده تیمش و انجام 5 بــازی در یک ماه و برگزاری 2 بازی تیم ملــی اعتراضهایی داشــته و از مســووالن لیگ قطر درخواســت کرده که بــرای تنها نماینــده قطر، زمان اســتراحت بیشــتری در نظر بگیرند امــا در ایران، برانکو ایوانکوویچ و مسووالن باشــگاه پرسپولیس تاکنون اعتراضی نســبت به برنامه ســازمان لیگ و تیم ملی نداشــتهان­د اما شــاید اعالم فهرست تیم ملی، تنشهایی را در این زمینه ایجاد کند. البته سازمان لیگ هم راهی برای هیچ اعتراضی باقی نگذاشــته و بالفاصله پس از بازی پرســپولیس - الدحیل، مســووالن ســازمان لیگ اعالم کردند هیچ تغییری در تاریخ بازیها وجود نخواهد داشت.

السد:

31 شهریور: السد ................................ الریان 5 مهر: القطر .......................................... السد 10 مهر: السد .............................. پرسپولیس 15 مهر: السد .................................... السیلیه 20 مهر: قطر ...................................... اکوادور 24 مهر: ازبکستان ................................. قطر * 30 مهر: السد ....................... الدحیل (لغو) 1 آبان: پرسپولیس ............................... السد

پرسپولیس:

1 مهر: پرسپولیس ......................... سپیدرود 5 مهر: استقالل .......................... پرسپولیس 10 مهر: السد .............................. پرسپولیس 20 مهر: نامشخص 24 مهر: ایران ..................................... بولیوی 27 مهر: پرسپولیس ............................ پیکان 1 آبان: پرسپولیس ................................. السد

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran