Iran Varzeshi

تمرکزمان روی نساجی است نه پرسپولیس شفر: خوشحالم یک داور ایرانی بازی را قضاوت میکند

-

وینفرد شــفر در نشســت خبری پیش از دیدار استقالل مقابل نســاجی گفت: «عذرخواهی میکنم بابــت تاخیرم. یک ســفر طوالنی داشــتیم و خیلی خوشــحالم به شــمال ایــران آمدهام. نــکات خیلی خوبی در مورد این شــهر (قائمشهر) شنیدهام. خیلی خوشــحالم اینجا هستم و شــما را میبینم. میدانم نســاجی بعد از مــدت طوالنی به لیــگ برتر آمده و بازیهای این تیم را دیدهام و میدانم تیم قدرتمندی است. به نکونام سالم میکنم، ما شش ماه در الوحده با هم کار کردیم. مســیر حرکت و پیشرفت او را پس از اینکه به اوساســونا رفت دیدهام. خیلی خوشحالم هواداران پرشــماری از اســتقالل در قائمشهر دیدم. همچنین خیلی خوشــحالم تیم ما بهترین هواداران آسیا را دارد و ما باید برای آنها کار کنیم.»

شــفر گفت: «شاید میگویند اســتقالل هر جا میرود باید پیروز شود اما این موضوع درست نیست. هر تیمی مقابل استقالل بازی میکند با بیشتر از صد درصد توان خود کار میکند و فردا (شنبه) هم حریف ما بســیار قدرتمند اســت و امیدوارم پس از بازی از عملکرد خودمان راضی باشیم.»

ســرمربی اســتقالل گفت: «از یــک بابت دیگر خوشــحالم که فردا (شــنبه)یک داور ایرانی داریم نه داوری از ســنگاپور و دیگر کشــورها. شما دیدید در بازی با العین و الســد داوری خیلــی به ضرر ما بود. گل اولی که از الســد دریافت کردیم آفســاید بود و یک پنالتی هم روی روحا... باقری گرفته نشد. بهترین داوران آســیا را داریــم و مطمئنم فــردا هم داور ما یکی از بهترینهای آســیا خواهد بــود. یکبار دیگر خوشحالی خودم را از آمدن به این شهر ابراز میکنم و خوشحالم خبرنگاران پرشماری میبینیم و امیدوارم بعد از بازی نیز با هم صحبتهای خوبی در مورد بازی داشته باشیم.»

شفر در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد هواداران چیســت و بازی این تیم مقابل نســاجی را پیش از بازی با پرســپولیس چطــور میبیند، گفت: «اول از همه باید بگویم تماشاگران تیم نساجی بسیار مشتاق هستند برای حمایت از تیم خودشان. امیدوارم فردا (شنبه) همه از فوتبال زیبا لذت ببرند. امیدوارم نه تنها در اینجا بلکه در هیچ ورزشــگاه دنیا خشونتی نباشــد و همه بعد از فوتبال خوشــحال به خانههای خــود برونــد. فوتبال یکــی از بهتریــن ورزشهای دنیاســت، مخصوصا برای کودکان. خوشحال میشوم هواداران نساجی از تیم خودشان حمایت کنند.»

وی اضافه کرد: «شــما دیدید در بازی با السد ما دقایقــی 9 نفره بازی کردیــم و داور هم یک بازیکن حریف را اخــراج نکرد. فکر میکنم اگر اســماعیلی خوششــانس نبود شــاید پای او میشکست، روزبه چشمی هم در تمرینات ضربهای خورد و فردا در تیم نیســت اما ما بازیکن به اندازه کافــی داریم و نگران نیستم. مطمئنم بازیکنان ذخیره ما هم به خوبی جای بازیکنان اصلی را خواهند گرفت و چیزی از آنها کمتر ندارند. باز هم میگویم بازی فردای ما با پرســپولیس نیســت و با نساجی اســت، ضمن اینکه خوشحالم با پرسپولیس بازی داریم اما فردا تمام تمرکزمان را روی بازی با نساجی میگذاریم.»

وی افــزود: «دوبــاره میگویــم ما بــا یک تیم ریشهدار و با ســابقه بازی میکنیم اما سوال من این اســت که چرا این تیم 25 ســال در لیگ برتر نبوده است؟ قطعا بازگشت این تیم به لیگ برتر میتواند به این اســتان و منطقه کمک کند. ما فردا (شنبه) برای بــرد به زمین میرویم. حریف مــا مطمئنا 90 دقیقه میجنگد، ما هم باید با فکر بازی کنیم. نســاجی تیم دوندهای اســت اما ما هم بایــد کارمان را کنیم و آن چیزی که در تمرینات کار کردهایم را به زمین بیاوریم و کارمان را انجام دهیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran