Iran Varzeshi

برانکو: هواداران ما را به نیمهنهایی هل دادند

-

مثل ما، کرواتها هم چشــم به بازی پرســپولیس و الدحیــل دوختــه بودند تا ببینند کــه راه نیمهنهایــ­ی دوباره به روی هموطنشــان باز میشود یا نه. پرسپولیس صعود کــرد و خبرنگار ســایت اســپورت کرواســی که به ســراغ برانکو رفته بود، از قول او نوشت: «با هواداران فوقالعادها­ی که داشــتیم کار برای ما بهتر شد. فکر میکنم باالی 0۷ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و احساسات و هیجان زیادی نیز بود که این احساسات به زمین بازی هم سرایت میکرد. خوشحال هستم که تیمم توانست این هواداران را خوشــحال به خانه بفرستد. بازیکنان من بسیار احساساتی هستند و در زمین مســابقه از جان مایه میگذارند. در بازی ایرانیها بــا تیمهای عربی یک رقابت خاصی وجود دارد. همیشه تیمهای عربی از بازی کردن در ورزشگاه آزادی واهمه دارند که آنهم به خاطر همین جو و احساســاتی است که بازیکنان ایرانی دارند.»

هموطن برانکــو در ادامه به فاصله دو هفتهای تا بازی با الســد نوشــته و از قول پروفســور آورده: «اینها اهمیتی ندارد. ما همیشه به دنبال پیروزی هستیم.»

ایــن اما همه حرفهــای مرد کروات نبــود و او در روزی کــه بازیکنانش بعد از پیروزی برابر الدحیل به ریکاوری مشغول بودند، در حلقه محاصره خبرنگاران ایرانی صحبتهایــش را اینگونه آغــاز کرد: «در جلسه قبل از بازی نمیدانستم به بازیکنان چــه بگویم چون آنقدر اســتحقاق تمجید داشــتند که حرفی برای گفتن نبود. آنها چیزی از خودشان نشان دادند که مشخصه تیمهای بزرگ اســت و تیمهــای ایرانی و حتــی در کل دنیا به ســختی میتوانند اینطور بــه بازی برگردنــد. آنهم مقابل تیمی که خودش را برای قهرمانی بســته اســت. بازیکنانم کیفیت روحــی و روانی باالیی از خودشــان نشــان دادند. آنها به توانایی خودشان اعتقاد داشتند. ماهینی و بشار با مصدومیت بازی کردند. سیدجالل و انصاری هم درد داشــتند اما هیچکس به این چیزها فکر نکرد.»

برانکو ســپس برای بزرگتر نشــان دادن کار بازیکنانش، موفقیتهای الدحیل را یادآوری کرد: «ما تیم دســته سومی را نبردیم. یادتــان میآید الدحیل آخرین بار به چه تیمی باخته؟ آنها یک ســال و نیم پیش باخته بودند. بدون شکســت قهرمان لیگشان شــدند و ۹ بازی بدون باخت در آسیا داشــتند. الدحیل هزینه زیادی کرده بود اما مهم این است که حتی وقتی باخته بودیم، هواداران ناامید نشدند. در واقع آنها ما را به سمت پیروزی و صعود هل دادند.»

آقــای ســرمربی ایــن بــار تقدیر از همکارانش را هم فراموش نکرد: «کادرفنی هم در این موفقیت مهم است اما بازیکنان از همــه مهمترنــد. ما اینجا هســتیم تا به بازیکنــان کمک کنیم که تواناییهای­شــان را عملــی کنند. در بیــن دو نیمه بازی هم ما بــازی را باخته بودیم امــا تالش کردیم به بازیکنان بگوییــم 5۴ دقیقه دیگر وقت داریم و باید تمرکز داشــته باشــیم که گل دوم را نخوریــم. گل اول ما تمام درها را باز کرد. الدحیل در ضربات ایســتگاهی بسیار خطرناک بود و فقط از این راه میتوانســت گل بزنــد. گل ناجوری هــم از این ناحیه خوردیــم اما بــه جــز آن موقعیت دیگری نداشــتند. بازیکنانم بهترین قدرت روحی روانی را به نمایش گذاشــتند. سعی کردیم بازی را تحت کنترل داشته باشیم و دیدید در 10 دقیقــه آخر چقــدر آمادگی بدنی باالیی را نشــان دادند. آنها جانشان را در زمین گذاشتند.»

برانکو اخراج شدنش را هم به این دلیل اشتباه میداند: «نمیدانم چرا اخراج شدم. توپ در دستم بود و بازیکن را صدا میکردم که اوت را بیندازد اما دوست دارم بدانم چرا در حالی که داور 5 دقیقه وقت اضافه گرفته بود، ۷ دقیقه بازی انجام شد؟»

یکــی از غافلگیریهـ­ـای ایــن بازی، آمادگی و گلزنی منشا بود که برانکو گفته بازی کردنش را به عهده خود او گذاشــته: «من این منشــای آماده و سرحال را روی نیمکت نمینشــانم اما هر کســی مسوول سرنوشت خودش است. منشا هم مثل بقیه خیلی خوب بود امــا اینکه در ادامه چقدر بازی کند، به خودش بستگی دارد.»

سرمربی پرسپولیس در پایان اینگونه به استقبال بازی با ســپیدرود رفت: «این بازی هم به اندازه بازی با الدحیل و الســد برای ما مهم اســت. ما بازی به بازی پیش میرویــم و همــه بازیها برایمــان مهم هستند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran