Iran Varzeshi

فرار پرسپولیس از بدهی ۳ میلیاردی

-

با وجود برکناری علی دایی، باشگاه پرســپولیس باید مالیات قــرارداد او را پرداخت میکرد که نکرد و همین شــد بزرگترین چالش مالیاش. مدیران وقت پرسپولیس کاری کردند که دایی حتی در فصلــی که با قــرارداد یک میلیارد و 200 میلیون تومانــی روی نیمکت تیم صبا نشســته بود، قرارداد فصل سومش با پرسپولیس را هم از این باشگاه طلب کند. خودش میگفت اگر باشگاه مالیات 112 میلیون تومانی او را پیش از اینکه اداره مالیــات بــرای او جرایم و توقیف تعیین کنــد پرداخت میکرد، پرونده را به این شکل دنبال نمیکرد. با این حال مدیران پرسپولیس یکی پس از دیگری رفتند و سرمربی مطالبهگر پرسپولیس با تغییر نیمکت تیمهای نفت تهران و بعد از آن حضور در ســایپا نیز نتوانست به پولی که کمیته انضباطی هم بخاطرش علیه پرســپولیس حکم داده بود، دست بیابد. ایــن پرونده اما در شــرایطی که پرســپولیس برای ادامه حضور در لیگ قهرمانان باید یکــی از آیتمهای مربوط به دریافت مجــوز حرفهای که پرداخت مطالبات بود را به ســرانجام میرساند، در حال شــکل دادن خطر حذف از این رقابتها نیز بود.

با ایــن حال علی دایــی که گفته میشد بخشــی از مطالبات خود را نیز دریافــت کرده بــود، در نهایــت بعد از پیروزی تاریخــی قرمزها مقابل الدحیل و صعود بــه نیمه نهایی همــراه وکیل خود از توافق برای بخشش آن خبر داد. یکی از نزدیکان باشــگاه در اینباره خبر داده که علی دایــی توافق خود را برای بخشــش این مطالبــات در صورتی که باشگاه مالیات او را پرداخت کند، اعالم کرده است.

اکنون باید دید پیگیری باشــگاه بــرای پرداخت مبلغ مالیات ســرمربی ســابق که احتماال با توجه به گذشــت زمان جرایم سنگینی به آن تعلق گرفته به نتیجه خواهد رســید تا آنها موفق به توافق با علی دایی شوند یا خیر.

باشگاه پرســپولیس چندی پیش اعالم کرده بود بیشتر بدهیهای مالیاتی این باشــگاه که بهخاطر ارســال نکردن اظهارنامــ­ه مالیاتــی به مبلغ ســنگین و غیرقابــل پرداختــی تبدیل شــده با هماهنگی وزیر اقتصاد و وزیر ورزش در حال بخشودگی قرار دارد.

شاید این مبلغ نیز در این آیتم قرار گیرد و پرونده علی دایی و پرسپولیس و مطالباتش در نهایت به این شکل بسته شود و به سرانجام برسد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran