Iran Varzeshi

چرا در 9 روزاعتراضی­که سهعلنینشد باربازی کنیم؟

-

پرسپولیسیه­ا اهل غر زدن نیستند یا اینکه دیگر جان غر زدن ندارند؟ این سوالی اســت که امروز و بعد از شرایط سختی که تیم برانکو در آن گیر افتاده میتوان مطرح کرد.

تیم برانکو باید در فاصله 9 روز (از یک تا 10 مهر) سه بازی سنگین برگزار کند که دو تایش فوقالعاده حیثیتی و با اهمیت هســتند. شهرآورد تهران که در حالت عادی همواره فوقالعاده حساس و مهم است اما این بار بعد از داستانهای مربوط به لغو ســوپرجام و اتفاقات بعد از آن و البتــه حذف اســتقالل از لیگ قهرمانــان، این شــهرآورد حساســیت بیشتری هم پیدا کرده است.

بعد از آن هم که پرســپولیس باید بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان را انجام دهد و دیدار با الســد در شرایطی که سرخها دو بازیکن و سرمربیشان را در اختیار ندارند یکی از دو بازی فینال غرب آسیاست.

پرسپولیســ­یها به برنامــهای که ســازمان لیگ برایشــان در نظر گرفته معترضنــد و میگویند با توجه به اینکه االن شرایط آنها شــرایط ویژهای است و البته بازیشــان حکم بــازی ملی را دارد ســازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هوایشان را ندارد. آنها معتقدند سازمان لیگ باید از قبل تمام احتماالت ممکن را در نظــر میگرفت و طــوری برنامه ریــزی میکرد تا در صــورت صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آســیا بازیهایــش با فواصل مناســبی برگزار میشد.

معموال در اروپا رســم بر این است که برنامه بازیهــای نمایندگان اللیگا، بونس لیگا، سری آ، لیگ برتر و ... با در نظر گرفتن حضور تیمها در مســابقات اروپاییشــ­ان برنامهریزی میشــود و با اینکــه بلیت فروشــی از مدتها قبل و به صــورت آنالین صــورت میگیرد به هواداران تذکر داده میشــود که ممکن اســت برنامه برخی بازیهای لیگ که نزدیک به مســابقات اروپایی همان تیم است یکی دو روز جابجا شود.

ســازمان لیگ که هنــوز پا به این عرصه نگذاشته و هنوز تا بلیت فروشی تمام فصــل برای دیدارهــای تیمهای بزرگ و پرتماشاگر فاصله زیادی داریم اما عجیب اســت که در این راه مرتکب اشــتباهات عجیبی میشود. مثال اینکه وقتی ســازمان لیگ قصد تغییر برنامه بازی پرســپولیس - نساجی را به خاطر شــرایط مشابه دارد از باشگاه مازندرانی نظر میخواهد و اگر آنها موافق باشــند، برنامه را تغییر میدهد در حالی که این کار به هیچ وجه درســت نیست و وقتی پای مصالح ملی در میان باشد روال این اســت که سازمان لیگ باید حکم بدهد و باشــگاه مربوطه نیــز از تغییر برنامه تبعیت کند.

از طرفی پرسپولیسیه­ا حاال به این ماجرا اعتراض دارند که چرا باید طی 9 روز سه بازی انجام دهند؟ آنها میگویند باید زمان بازیشان مقابل سپیدرود جلو میافتاد تا در شرایطی بهتر آماده بازی با استقالل میشدند. پرسپولیسیه­ا به اینکه سازمان لیگ برای این تیم نسبت با ســایر تیمهــا تفاوت قایل میشــود شــاکیاند اما حــال و حوصله اعتراض ندارند. آنهــا میگویند فصل قبل دو بار در شرایطی سخت تن به برنامه سازمان لیگ دادند. بار اول در همین شــهریور ماه بود که بعد از دو بازی ســنگین تیم ملی مقابل کره جنوبی و ســوریه که 5 ملی پوش داشتند در فاصله 84 ساعت بعد از بازی دوم تیم ملی در تبریز مقابل گسترش فوالد بازی کردند و بعد از آن بالفاصله راهی ابوظبی شدند تا در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی مقابل االهلی قرار بگیرند. بار دوم وقتی بود که آنها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آســیا رسیدند و دو روز قبل از بازی الهالل در ابوظبی مقابل سپاهان به میدان رفتند.

حــاال آنها لغــو بازی اســتقالل با نفت مسجد ســلیمان را مثال میزنند کــه تقریبــا شــرایطی مشــابه فصل قبل پرســپولیس داشــته و نسبت به سیاســت یک بام و دو هــوا معترضند اما اعتراضشان را علنی نکردهاند. البته آنها معتقدند اتفاقی که امســال درباره بازی استقالل رقم خورد صورت درست ماجراست اما چطور فصل قبل برای آنها رعایت نشــد؟ پرسپولیســ­یها به زمان بازی با ســپیدرود هم اعتراض داشتند اما هیــچ یک از بازیکنــان مصاحبهای نکرد تا از برنامه فشرده تیمش ناله کند. اعضای کادر فنی هم با توجه به ســابقه درگیــری لفظی برانکو بــا فتاحی اصال دوست ندارند وارد بازیهایی شوند که غیر از فرسودگی و حاشیهسازی سودی برای تیمشان ندارد.

در واقع کادر فنی پرسپولیس و در راس آنها برانکو حوصله دعوا و مشاجره با مسووالن ســازمان لیگ را ندارند و با وجود شــرایط سختی که در آن گرفتار شــدهاند، میخواهند با قــدرت مقابل سپیدرود و اســتقالل به میدان بروند و بعــد از آن مهیای دیدار رفت با الســد شوند.

 ??  ?? پرسپولیس شرایط سختی را تحمل میکند. تنها نماینده باقیمانده از فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی این رقابتها رسیده و مثل فصل گذشته این رقابتها صعودی درخشان و چشمگیر به این مرحله داشته اما شرایط برای این تیم جالب نیست و با در نظر گرفتن کمبود بازیکن و مشکاتی که روی نیمکت دارد حاال باید با برنامهای فشرده کنار بیاید. طبق برنامه پرسپولیس باید در هفته هفتم لیگ برتر روز یکشنبه اول مهرماه مقابل سپیدرود رشت در ورزشگاه آزادی به میدان برود. چهار روز بعد از آن در تاریخ جمعه 5 مهرماه شهرآورد تهران برگزار میشود و 5 روز بعد از آن نیز شاگردان برانکو بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل السد در دوحه برگزار خواهند کرد.
پرسپولیس شرایط سختی را تحمل میکند. تنها نماینده باقیمانده از فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی این رقابتها رسیده و مثل فصل گذشته این رقابتها صعودی درخشان و چشمگیر به این مرحله داشته اما شرایط برای این تیم جالب نیست و با در نظر گرفتن کمبود بازیکن و مشکاتی که روی نیمکت دارد حاال باید با برنامهای فشرده کنار بیاید. طبق برنامه پرسپولیس باید در هفته هفتم لیگ برتر روز یکشنبه اول مهرماه مقابل سپیدرود رشت در ورزشگاه آزادی به میدان برود. چهار روز بعد از آن در تاریخ جمعه 5 مهرماه شهرآورد تهران برگزار میشود و 5 روز بعد از آن نیز شاگردان برانکو بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل السد در دوحه برگزار خواهند کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran