Iran Varzeshi

سرمربی کره جنوبی با مربیان تیمهای جوانان و المپیک جلسه گذاشت بنتو - کیروش؛ چقدر فرق دارند؟

-

بنتــو و کیروش هــر دو پرتغالیانـ­ـد. اتفاقا نــام و آوازه کیروش با هموطنش قابل مقایســه نیســت و تجربه بنتو در مربیگری کمی بیش از یک سوم سالهایی اســت که کارلوس روی نیمکت تیمهای بزرگ دنیای فوتبال بوده اما رفتاری که بنتو در مقام سرمربی تیم ملی کره جنوبی نشان داده، کیروش در تمام هفت ســالی که سرمربی تیم ملی ایران بوده انجام نداده است. شاید ابتدا تصور کنید ساختار فدراسیون فوتبال کره جنوبی به گونهای است که سرمربی تیم ملی الجرم به همکاری با دیگر مربیان تحت همکاری با فدراســیون فوتبالش هستند اما این یک مساله کلی برای تمام مربیان دنیاست که با مربیان تیمهای پایه ملی ارتباط نزدیک داشته باشند و هنوز نمیدانیم چرا کیروش تن به این وظیفهاش نمیدهد.

پائولو بنتو که بعد از حضور در تیمهای اسپورتینگ لیسبون، تیم ملی پرتغــال، المپیاکوس یونان و ... حدود یک ماه قبل بهعنوان ســرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شد، بعد از هدایت این تیم در دو مسابقه تدارکاتی اخیرشان، یک پیروزی مقابل کاستاریکا و یک تساوی برابر شیلی به دست آورد که نتیجه قابل قبولی در شروع کار او بود.

اما ملیپوش سابق پرتغال روز پنجشنبه اقدام قابل توجهی انجام داده و با پایان دور اول آمادهســاز­ی ببرهای آســیا در راه جام ملتهای ،2019 برای تقویت تیمش دیداری با ســرمربیان تیمهای زیر 23 ســال (امید) و زیر 19 سال (جوانان) کره جنوبی داشته تا در راستای تقویت تیمش همکاری بیشتری با آنها داشته باشد.

در نخســتین دیــداری که بنتــو با کیم هاک بوم و جئونگ جانگ یانگ در فدراسیون فوتبال کره جنوبی در ســئول داشته، کیم پان گون مدیــر تیمهای ملی، چــوی یانگ جون رییس کمیته فنی توسعه و همچنین سئو هیو وون مســوول کمیته مربیان فوتبال این کشور هم حضور داشــتند تا در راستای بیشتر شدن همکاریها و تقویت تیم ملی بزرگســاال­ن کره جنوبی گفتوگو و برنامهریزی داشته باشند. این برنامهریزی­های مناســب و قابل توجه از سوی فدراسیون فوتبال کره جنوبی بعد از انتخاب ســرمربی جدیــدش در حالی صورت گرفته که هنوز وضعیت کادر فنی تیم ملی ایران به صورت رســمی مشخص نشده و حتی کارلوس کیروش برنامهای برای آمادهسازی و مقابله با حریفان ایران در دیدارهای تدارکاتی مشخص نکرده است.

کیم پان گــون، مدیر تیمهای ملی کره جنوبی درباره جلســهای که توسط بنتو برنامهریزی شــده، میگوید: «بنتو قصد داشته دیدگاه فوتبالی خود با ســرمربی تیمهای امید و جوانان را در میان بگذارد و از آنجایی که ما نیز خواهان اهمیت بیشــتر به جوانان هستیم، قصد داشتیم افکارمان را به یکدیگر منتقل کرده و بنتو نیز از تجربه دیگر مربیان استفاده کند.»

این جلسه پشت درهای بسته برگزار شده ولی گفته میشود با توجه به قهرمانی تیم زیر 23 سال کره جنوبی در مسابقات آسیایی 2018 اندونزی، همکاری بنتو با کیم هاک بوم بیشــتر باشد و از نفرات او در جام ملتهای امارات بهره بیشــتری ببرد. بنتو در دو مسابقه تدارکاتی اخیر تیم ملی کره جنوبی مقابل کاســتاریک­ا و شــیلی، هشت بازیکن از تیم ملی زیر 23 سال که در رقابتهای آســیایی به قهرمانی رســیدند را در فهرســت خود قرار داده بــود و آنها را زیر نظر قــرار داد تا در اردوهای بعدی هم از این نفرات استفاده کند.

بنتو، ســرمربی تیم ملی کره جنوبی پس از این جلســه، نشستی که درباره تقویت تیمش داشتند را مفید دانسته و عنوان کرده: «در این جلسه با سرمربیان امید و جوانان در مورد شرایط و توانایی بازیکنانی که میتوانند به تیم ملی بزرگســاال­ن کره کمک کنند، تبادل اطالعات داشتیم؛ برای ما اهمیت دارد که بازیکنان، حتی اگر جوان باشند در شرایط خوبی به تیم ما بیایند و آماده شوند؛ ما نیز سعی میکنیم بهترین راهحلها را در همکاری با سرمربی تیم زیر 23 سال داشته باشیم.»

کیم هاک بوم، ســرمربی تیم امید کره جنوبی نیز در پایان این جلسه عنــوان کرده: «بنتــو تمایل زیادی به همکاری با ما داشــت و ما نیز برای یکپارچگی بیشتر و توسعه فوتبال کره جنوبی به آنها کمک خواهیم کرد.»

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی در حالی این اقدامات و جلسات را برگزار کرده که کارلوس کیروش، هموطن او در بیشتر از هفت سال حضورش در ایران حتی یک بار مشابه آن را انجام نداده و جلسهای با سرمربیان تیمهای ملی امید و جوانان تدارک ندیده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran