Iran Varzeshi

شمارش معکوس برای تدسکو

-

فصل دوم مربیگری دومنیکو تدسکو در شالکه شروع فاجعهباری داشته و با میزبانی از قهرمان ســالهای اخیر فوتبــال آلمان، بایرنمونیخ، مربی 33 ساله بیش از همیشه به در خروج نزدیک شده است. تدسکو فصل قبل که انتخاب شــد خیلیها شــگفتزده شــدند چون تجربه مربیگری محدودی در دسته دوم داشت و هیچ سابقه بازی حرفهای در کارنامهاش دیده نمیشد، هواداران شالکه نمیدانستند چه آیندهای در انتظار تیمشان اســت. اثرش را خیلی زود گذاشت و تیم در رتبه دوم فصل را به پایان رساند و بعد از سه فصل غیبت به لیگ قهرمانان برگشت ضمن اینکه در یکی از شــاهکارها­یش باخت 4 بر صفر برابر رقیب همیشگی، بوروسیادور­تموند را با تساوی 4 بر 4 عوض و او خود را به طور کامل در دل هواداران جا کرد. آن بازگشــت رویایی که تدســکو را قهرمان گلزنکرشن کرده بود، حاال به خاطرهای دوردست تبدیل شده چون شالکه ســه بازی ابتدای فصل را باخته و همراه با بایرلورکوز­ن بدون امتیاز به قعر جدول بوندسلیگا چسبیده است.

حضور دوباره «آبیهای سلطنتی» در لیگ قهرمانان البته پیشرفت نسبی را نشان داد و این تیم سهشنبه شب در خانه یک بر یک با پورتو مســاوی کرد اما تدسکو خیلی خوب میداند باید پیشــرفت چشــمگیری از خود نشــان دهند اگــر میخواهند روند فوقالعاده فصل قبل را تکرار کنند. تدسکو گفــت: «بازی با پورتــو گام مهمی در یک مسیر درســت بود. یک نشــانه مثبت بود و مهــم بود که این ذهنیــت و نگرش را از بازیکنانم ببینم.»

هیچ چیــز نمیتواند مثــل پیروزی برابر تیم باواریایی اوضاع را به نفع شــالکه متحول کند. بایرن اگرچه با 9 امتیاز از سه بازی در صدر جدول قــرار گرفته اما چند بازیکن مهــم این تیم مصدوم شــدهاند از جمله کینگزلی کومان، کورنتین تولیســو، تیاگو آلکانتــار­ا و رافینیا اما نیکو کواچ یک خبر خوب ناگهانی دریافت کرد در برد 2 بر صفر چهارشنبه شب در زمین بنفیکا و آن درخشش ســتاره پرتغالی تیم، رناتو سانچز بود. این هافبک 21 ســاله دو سال قبل به بایــرن آمد اما بعد از یــک فصل بیثمر در بایرن به ســوانزی سیتی قرض داده شد. با بازی خوب و گلزنی مقابل بنفیکا شــانس خوبی بــرای حضور در ترکیــب بایرن در دیدار امشــب دارد بخصوص به دلیل آنکه تیاگو وضعیت مبهمی دارد.

در دیگــر بــازی مهــم امــروز، بوروســیاد­ورتموند که با هفت امتیاز از سه بــازی در رده دوم اســت، در زمین دیگر تیم حاضــر در لیگ قهرمانان، هوفنهایم به میدان میرود که از سه دیدار اول دو باخت داشته.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran