Iran Varzeshi

توتی: میخواستم زالتان را به رم بیاورم

-

فرانچســکو توتی اعتراف کــرد تمــام تالشــش را برای آوردن زالتــان ابراهیمووی­چ به رم کرده است. اسطوره باشگاه رم 25 ســال برای تیم شهرش بازی کــرد و در بیش از 750 بازی بیــش از 300 گل زد. او تنهــا یک بار در ســال 2001 قهرمانی ســری را به دست آورد اما تالش میکرده بهترین بازیکنان جهان را به خود ملحق کند از جمله ایبرا.

توتی بــه الرپوبلیکا گفت: «همیشــه گفتهام شــما برای موفقیــت بــه قهرمانهــا نیاز دارید. امیدوار بــودم رونالدو و ابراهیمووی­چ و بهترین بازیکنان جهان به تیم ما بیایند نه فقط در خط حمله بلکه هافبکها و مدافعان هم همینطور. متاسفانه ما محدودیت داشتیم، ما قدرت مالــی الزم برای خریدن چنین ســتارههای­ی را نداشتیم، واقعا تالش کــردم بازیکنانــ­ی را به رم بیاورم که کســی فکرش را نمیکرد.»

در حالی که توتی تابستان گذشته کفشهایش را آویخت، ابراهیمووی­ــچ همچنــان بازی میکنــد و اخیــرا هــم برای لسآنجلــس گلکســی گل فوقالعادها­ی زد. این ســوئدی در ایتالیــا برای میــالن، اینتر و یوونتوس بــازی کرد و عالوه بر آن ســابقه بازی در بارسلونا، منچستریونا­یتد و آژاکس را نیز دارد.

توماس توخل بوروسیا دورتموند را پس از یک سال پر از درگیری ترک کرد. او حاال با آنترو هنریکه، مدیر ورزشی پاری سنژرمن درافتاده اســت. این مربی آلمانی نخستین شکســت خود با پیاسجی را در لیــگ قهرمانان و مقابل لیورپول تجربه کرد. گل روبرتو فیرمینو در لحظات تلفشده بازی باعث شد لیورپول سه بر دو پیروز شود.

در ایــن بازی مارکینیــو­ش که مدافع میانی اســت، در مرکز خط میانی ســهنفره پاریســیها قــرار گرفته بود. پیاسجی در ســالهای اخیر صدها میلیــون یورو صرف خرید بازیکن کرده اســت و امثال نیمار و کیلیان امباپه را خریده اســت اما آنها در خط میانــی بازیکنان چندانی در اختیار ندارند و حاال که مارکو وراتی مصدوم اســت، اوضاع بدتر هم شــده است. سران باشــگاه پاریسی به دلیل خرید بازیکنان گرانقیمت و بازی جوانمردانه مالی، نتوانســته­اند بودجه مناســبی را صرف تقویت تیم در ســایر نقاط کنند. البته آنها در تابستان 42 میلیون یورو برای خرید تیلو کرر، مدافع شالکه پرداختند. به نظر میرسد انتقال کرر خریدی بوده که به اصرار توخل انجام شده است.

با بازنشســتگ­ی تیاگو موتا، توخل سخت به دنبال یک هافبک بود ولی چنین بازیکنی خریداری نشد. همین باعث شد که بازیکنان و مربی عصبانی باشند و خشم آنها متوجه هنریکه است. پس از بازی از تیاگو سیلوا درباره خط میانی پیاسجی سوال شــد که تشکیل شده بود از مارکینیوش، آدرین رابیو و آنخل دیماریا، که هیچکدام در پســت مورد عالقهشــان بازی نمیکردند. سیلوا گفت: «بروید و از آنترو بپرسید. من نمیخواهم این سوال را جواب بدهم.»

توخل میخواست باشگاه بازیکنانی مانند انگولو کانته، سرگی میلینکوویچ-ساویچ، یا رناتو سانچس را بخرد اما دو بازیکن اول قیمت باالیی داشتند و بر سر خرید سانچس هم توافقی با بایرن حاصل نشد.

آ. اس- ســرخیو راموس بــا کارت زردی که در بازی بــا رم گرفت، برای ســی و هفتمین بار در لیگ قهرمانان کارت زرد گرفــت و از این نظر در تاریخ این مســابقات رکورددار شــد. کاپیتان رئال پیــش از این، رکورد بیشــترین کارت در اللیگا و تیم ملی اســپانیا را هم به نام خود زده بود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran