Iran Varzeshi

کلوپ مانع ساخته شدن مستند لیورپول

-

چهارمین باخت پیاپی منچسترســی­تی در لیگ قهرمانان اروپا هشــدار روشنی است برای اندازه چالشــی که قهرمــان لیگ برتر برای تسری موفقیت داخلیاش به اروپا با آن روبهرو اســت. تیم پرمهره پپ گواردیوال که فصل قبل توانست به رکورد یکصد امتیاز در لیگ برتر دســت پیدا کند، یکی از نامزدهای اصلی فتح لیگ قهرمانان به شمار میرود اما باخت 2 بر یک چهارشــنبه شب مقابل لیون در برابر انبوهی از صندلیهای خالی ورزشگاه اتحاد، این تردید را به وجود آورد که بازیکنان و هواداران سیتی دقیقا از استاندارده­ای لیگ قهرمانان مطلع نیســتند. غیبت گواردیوال از کنار زمین و رختکن تیم به دلیل محرومیت بهعنــوان یکی از عوامل این شکســت مورد توجه قرار گرفت اما بدون در نظر گرفتن هر بهانهای، آنها نخســتین تیم انگلیسی هستند کــه چهار بازی متوالــی را در اروپا باختهاند؛ سه تا در خانه و این یک واقعیت تلخ است.

در حالــی کــه مدعیان دیگــری مثل لیورپول، رئــال مادرید یا یوونتوس میتوانند روی امتیاز بازیهــای خانگی با ایجاد جوی وحشــتناک برای رقبــای اروپایی حســاب کنند، لیــگ قهرمانان هنوز نتوانســته نظر هــواداران ســیتی را جلب کند و در ســفر لیون به اتحــاد 15 هزار صندلی خالی وجود داشت. مارتین ساموئل در دیلی میل نوشت: «تقصیر صندلیهای خالی نیســت که فابین دلف در یک لحظه حســاس نمیتواند ضربه مناســبی به توپ بزند اما وقتی یک نفر شب قبــل و جو آنفیلد را به یــاد میآورد و اینکه چطــور لیورپول با اســتفاده از همین امتیاز پاریســنژر­من را شکست داد، میتوان برای ناکامی ســیتی دلیل پیدا کرد. شور و صدای آنفیلد عاملی تاثیرگذار در شکستن مقاومت سرسختانه پاریسنژرمن بود و لیورپول را به یک پیروزی دیرهنگام رســاند اما سیتی گویا در زمینی بازی میکرد که کسی در آن نبود و تاثیری نداشت.»

میــکل آرتتا کــه در غیــاب گواردیوال هدایــت تیــم را بر عهــده داشــت، گفت: «مشــخصا ایدهآل این اســت کــه هر بازی استادیوم پر باشــد و هواداران مثل دیوانهها از تیــم حمایت کنند. دوســت نــدارم بهانه بیاورم چون قبل از این هم در لیگ قهرمانان همینقدر هوادار داشــتیم و بازی را بردیم.» مثل اینکه ســیتی به این مشکل عادت کرده اما کمک مهمی است به تیم در راه بردن این جــام هرچند آنها کیفیــت و زمان الزم برای جبران این شکست ناخوشــاین­د بر اثر بازی پراشــتباه و صعود از گروه را دارند. یک دهه بعد از آنکه مقامات اماراتی ســیتی را متحول کردند، قهرمانی اروپا رویای دســت نیافتنی آنها به نظر میرســد؛ ایــن تیم هرگز اروپا را فتح نکرده و باخت نیمهنهایی به رئال مادرید در فصــل 2015-2016 باالترین جایگاهی اســت که در آن قرار گرفتهانــد. فصل قبل هــر دو بازی یکچهارمنها­یی برابر لیورپول را باختند و با شکســت 5 بر یک در مجموع دو دیدار از جــام بیرون رفتند. یکی از فرضیاتی که درباره علت جذب نشدن هواداران سیتی به لیگ قهرمانان مطرح میشــود، نداشــتن ســابقه قبــل از ورود مالکان ابوظبی اســت و ایــن یعنی هیــچ خاطرهای از شــبهای درخشــان اروپایی ندارنــد. دلیل دیگری که آورده میشود محرومیت یوفا به خاطر نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی در سال 2014 است که باعث شده همواره در هنگام اجرای موســیقی مخصوص لیگ قهرمانــان قبل از شــروع مســابقات، آن را هو کنند. گواردیوال دو ســال پیش، بعد از آنکه برای نخستین بار روی نیمکت سیتی در لیگ قهرمانان نشست، گفت: «امروز استادیوم کامال پر نبود اما تنها کاری که میتوانیم بکنیم این است که خوب بازی کنیم و آنهایی که در خانه نشســتهاند بگویند: وای بازی بعدی به استادیوم میروم. باید به بازی در این تورنمنت افتخار کنیم.»

تیم او در لیگ برتر آنقدر عالی بوده که هوادارانــ­ش را بــه ذوق آورد. او که ناامیدانه بــازی را از جایگاه تماشــاگرا­ن میدید، حاال باید راهی پیدا کند. منبع:

شــرکت آمازون میخواسته یکسری از مســتند «همه یا هیچ» را درباره باشگاه لیورپــول در این فصل بســازد اما یورگن کلوپ بهشدت با این تصمیم مخالفت کرده و مانع این کار شده است.

سری پیشین این مستند درباره باشگاه منچسترسیتی بود. آمازون میخواست در لیگ برتر این فصل پشــت صحنه باشــگاه لیورپول را تبدیل به مســتند کنــد، بهویژه که آنها جدیترین رقیــب منچسترســی­تی برای کسب قهرمانی نشان دادهاند.

گفته میشــود که بســیاری از سران لیورپول، از جمله جان هنری، مالک باشگاه حاضر به همکاری با آمازون بودهاند اما کلوپ حرف آخر را زده و بــا اینکه دوربینها وارد رختکن شوند بهشدت مخالفت کرده است.

کلوپ بــر این باور اســت کــه هیچ منفعتی از ســاختن مستند لیورپول به این تیم نمیرسد و رفتار بازیکنان و افراد دیگر در هنگامی که از آنها فیلمبرداری میشود متفاوت اســت. او همچنیــن باخبر بود که مستند ششقســمتی «لیورپول بودن» که در سال 2012 ســاخته شد، تصویر خوبی از برندان راجرز، مربی تیم نشان نداده بود.

آمازون حاال به ســراغ بایــرن مونیخ خواهد رفت.

شنبه 31 شهریور

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran