Iran Varzeshi

نکونام: تعصبم به استقالل را با زدن گل قهرمانی نشان دادم

-

نســاجی مازندران بعد از بازی مهم و حساســی که مقابل پرسپولیس داشت، حاال باید برای بازی مقابل استقال آماده شود. جواد نکونام سرمربی نســاجی که چند سال در اســتقال حضور داشــت، در مورد تقابل با تیم ســابقش که با آن به قهرمانی هم رســید، میگوید: «من ســابقه پوشیدن پیراهن اســتقال را در کارنامه دارم و همراه ایــن تیم درفصل 91-92 به قهرمانی لیگ برتر رســیدم. خاطرات خیلی خوبــی هم از این تیم محبوب دارم اما در حال حاضر سرمربی نساجی مازندران هستم. تمام توانم را دراین چند روزه به کار بستم و روز بازی هم به کار خواهم بست که نساجی مقابل استقال به نتیجه دلخواه برسد. ما در هر مسابقهای برای موفقیت به زمین میرویم اما با استراتژی متفاوت و خوشبختانه این بازی در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار میشود که فرصت خوبی داریم تا مقابل چشمان تماشاگران پرشــور نســاجی و در خانه بازی کنیم. این میتواند فاکتور مثبتی برای ما باشــد چراکه بازی کردن در ورزشگاه وطنی برای هیچ تیمی راحت نیست حتی تیمهای بزرگ!»

نکونــام در رابطه با اینکه آیا در این بازی هم مثل بازی با پرســپولیس، لب خط جنب و جوش زیادی خواهد داشــت، ادامه میدهد: «من برای همه حریفان احترام قایلم اما کار خودم را انجام میدهم. اســتقال تیم سابق من است اما به نساجی تعهد دارم و سرمربی این تیم هستم.»

سرمربی نســاجی در مورد اینکه در فوتبال ایران مرسوم شده بعضی از مربیان در تقابل با تیم سابقشــان روی نیمکت نمینشــینن­د یا شــادی نمیکنند، میگوید: «من با کســی کاری ندارم. هر مربی مختار است برنامه خودش را داشــته باشد اما من این طرز تفکر را ندارم. در مورد استقال هم من تعصبم را زمان بازی در این تیم نشان دادم و حتی گل قهرمانی استقال در لیگ برتر ایران را زدم. آن دوران با اســتقال به جمع 4 تیم برتر آســیا رســیدیم اما االن تمام فکر و ذکرم موفقیت نســاجی در بازی شنبه و ادامه لیگ برتر است.»

جواد نکونام درباره اینکه گفته میشــود جنب و جوشهایش کنار زمین شــبیه دیگو سیمئونه ســرمربی اتلتیکوماد­رید اســت اینطور واکنش نشان میدهــد: «نه، من کار خودم را انجام میدهم. به هر حال بازیکن داخل زمین نیم نگاهی هم به حرکات سرمربیاش کنار زمین دارد و به نظرم از او روحیه و انرژی میگیرد. من هم سعی میکنم با جنب و جوش زیاد بازیکنانم را کوچ کنم و به آنها انرژی مثبت بدهم.»

نکونــام درباره اینکه فکــر میکند بازی این هفته چــه تفاوتی با بازی حساس هفته گذشــته دارد، میگوید: «قبل از هر چیز امیدوارم بدشانسی و اشتباهات داوری دست از سر ما بردارد. بعد هم اینکه به اعتقاد من این بازی برای بازیکنان ما میتواند ویژه باشــد. یک مسابقه ارزشمند که موفقیت در آن میتواند پایان بدشانسیهای ما در این فصل و شــروعی خوب برای یک فصل بهتر برای نســاجی و همه هوادارانش باشــد. امیــدوارم با تمرکز باال و حمایــت نود و چند دقیقهای طرفداران نســاجی به این مهم دست پیدا کنیــم. در فوتبال حرفهای قول نمیدهند ولــی من و بازیکنان نســاجی قــول میدهیم همه وجود خود را بــرای برد و موفقیت مقابل اســتقال بگذاریم و هواداران دوستداشــت­نی خود را خوشحال روانه منزل کنیم.»

نکونام فکر میکند نساجی هم سهم کوچکی در موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا داشــت: «صعود پرسپولیس نماینده ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک میگویم. خوشحالم نساجی مازندران هم سهم کوچکی در این صعود داشــت. همانطوری که میدانید با موافقت ما، برای دو روز زودتر برگزار شدن بازی با پرسپولیس، نماینده ایران بیشتر استراحت کرد و موفق شد الدحیل را حذف کند. الدحیل مدتها بود که شکست نخورده بود و 9 برد در لیگ قهرمانان این فصل داشت ولی 3 گل در آزادی خورد تا ثابت شــود نساجی 10 نفره با آن شــرایط و قضاوت اشتباه داور چقدر خوب برابر پرسپولیس قدرتمند ایستادگی کرده. استقال هم به نظر من شایسته صعود به نیمه نهایی بود و بدشانسی جلوی پیشروی این تیم را گرفت.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran