Iran Varzeshi

همه برای یکی

-

واکنشها به اخراج رونالدو

جنجالیتریـ­ـن اتفــاق هفتــه اول مرحلــه گروهی لیگ قهرمانــان، اخــراج کریســتیان­و رونالدو ســتاره پرتغالی یوونتــوس بعــد از برخورد با جیســون موریــو در دیدار بیانکونری برابر والنســیا بود. ستاره پرتغالی در اواخر نیمه دوم و بعد از کشــیدن موهــای مدافع کلمبیایی حریف با کارت قرمز داور مواجه شد و با چشمانی اشکبار و اعتراض فراوان زمین مســتایا را ترک کرده و راهی رختکن شــد. بدین ترتیب کریستیانو رونالدو برای نخستین بار در تاریخ حضور خود در لیگ قهرمانــان اروپا با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد. بعد از این اخراج ســختگیران­ه، موج حمایتها از ســتاره پرتغالی بــه راه افتاده. ابتدا این ماســیمو آلگری بود که از ســتاره پرتغالیاش حمایت کرد و حــاال نوبت به دیگر چهرهها رســید تا از کریس دفاع کنند؛ از لیپی سرمربی ســابق یووه گرفته تا آنیلی رییس باشــگاه و البته خواهر رونالدو!

لیپی: حق رونالدو اخراج نبود

مارچلــو لیپی، ســرمربی چین هنوز هــم بازیهای تیم ســابقش یعنی یوونتــوس را پیگیری میکنــد. او دیدار این تیم در لیگ قهرمانان اروپا برابر والنســیا را از طریق تلویزیــون نگاه کرد و تصمیم فلیکــس بریچ را در هنگام اخراج کریســتیان­و رونالدو به خاطر کشیدن موی جیسون موریو نادرست دانست. ســرمربی ایتالیایی در این باره گفت: باورکردنی نیســت در لیگ قهرمانان از VAR اســتفاده نمیشود. یوفا برای مســابقات بزرگی همچون لیگ قهرمانــان از این فناوری بهره نمیبــرد، بازیهایی که بعد از جام جهانی بزرگترین رقابت جهان فوتبال محسوب میشود. به همین خاطر باید شاهد چنین صحنههایی در مستایا باشیم. لیپی در ادامه اظهار کرد: کارت قرمز رونالدو به نوعی یک جنگ با VAR محســوب میشد و همه موافق بودند که نباید او اخراج میشد. داور هنگام این تصمیم دچار توهم شده بود. سرمربی چین افزود: خیلی خوب است که فیفا اعالم کند «آقایان ما اشــتباه کردیم». نباید به عقب بازگردیم چون رونالدو اکنون اخراج شده و بازی به پایان رسیده است. با این حال یک بار دیگر متوجه شــدیم که بیعدالتی بیش از حــد وجــود دارد. یوفا باید هر چه ســریعتر از VAR استفاده کند. او در پایــان گفت: درباره رقابتهایی صحبت میکنیم که رونالدو پیش از آن هرگز کارت قرمز دریافت نکرده بود. او در دیدار برابر والنســیا کاری نکرد. جهان میداند رونالدو یک ستاره اســت و بیش از هر چیز یک پسر قابل احترام است. اشکهایش در مستایا همه چیز را تایید میکند.

آنیلی: همه برای یکی

آندره آنیلی، رییس باشــگاه یوونتوس نســبت به اتفاقات دیدار مقابل والنسیا و اخراج رونالدو واکنش نشان داد اما بعد از آنکه ماکسی آلگری و بازیکنان یوونتوس به حمایت از رونالدو پرداخته و اخراج وی را ناعادالنه توصیف کردند، حاال آندره آنیلی رییس این باشگاه نیز تصویری از صحنه بعد از اخراج و تالش بازیکنان یووه برای آرام کردن ستاره شــماره 7 در صفحه توئیتر خود گذاشــت و نوشت: همه بــرای یکی، یکی برای همه. آنیلی رابطه بســیار خوبی با رونالدو دارد و در جریان مذاکرات برای انتقال او، با ســفر به یونان محل اســتراحتگ­اه ســتاره پرتغالی این خرید را نهایی کرد.

خواهر رونالدو: شرم بر فوتبال

خواهر کریســتیان­و رونالدو واکنش جالبــی به اخراج این بازیکن در دیدار برابر والنســیا داشت. خواهر این بازیکن پرتغالی به شــدت از این اخراج انتقاد کرد و در پیج خود نوشت: شــرم بر این فوتبال. این ننگ بزرگی برای فوتبال بود. عدهای میخواهند که برادرم را نابود کنند اما خداوند همه چیز را زیر نظر دارد. هیچ وقت نمیتوانند از دســت تو فرار کنند. باید عدالت اجرا شود. خدا هرگز نمیخوابد. شرم کنید. او سپس خطاب به برادرش نوشت: آنها میخواهند تو را به زیر بکشند ولی موفق نخواهند شد. شرم بر این فوتبال. تو بزرگی برادرم. آنها تاوان سختی برای اشکهایت خواهند داد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran