Iran Varzeshi

معترضیم‌اما‌هر‌وقت‌بگویند،‌بازی‌می‌کنیم

-

پرسپولیس تعویق 45 دقیقهای بازی با سپیدرود را نپذیرفت

اعتــراض، اعتــراض و اعتراض. این همــه چیزی بود که در نشســت هماهنگی بازی پرسپولیس و سپیدرود اتفاق افتاد و البته هیچکس جدیاش نگرفت. اعتراض باشــگاه پرسپولیس به تغییر 45 دقیقهای بازی با سپیدرود (از 18:45 بــه )19:30 بود کــه نمایندههای تیم میهمــان و دیگر عوامل برگزاری مسابقه از جمله نیروی انتظامی و اورژانس هم به آن معترض شدند اما اعتراضشان را نشنیده گرفتند.

با این حال پرسپولیسیه­ا هنوز دارند فریاد میکشند و دلیلش هم این اســت که زمان بازی را صدا و ســیما تغییر داده، نه سازمان لیگ: «سازمان لیگ بدون اطالعرســا­نی این تصمیم را گرفته و ما امروز از آن مطلع شدیم. احترام در فوتبال باید دوطرفه باشــد. اگر سازمان لیگ این تصمیم را گرفته که باید برایش توضیح داشــته باشد اما اگر صدا و سیما برای فوتبال تعیین تکلیف کرده باشــد، اوضاع بدتر و خرابتر میشود. به ما گفتند این خواسته صدا و ســیما بوده اما مگر صدا و ســیما برای فوتبال تصمیم میگیرد؟ صدا و ســیمایی که حق پخش را به باشــگاهها پرداخت نمیکند، چنیــن قدرتــی دارد که زمان بــازی را تغییر دهد؟»

همین حرف را از زبــان برانکو ایوانکوویچ هم شــنیدیم که در نشســت خبری با لحنی معترضانــه میگفــت: «مــن در ایــن زمینه کامال با باشــگاهم همعقیده هســتم. البته که در بیشــتر لیگهــای دنیا اینطور اســت که بازیهای لیگ با تلویزیون هماهنگ میشــوند اما ایــن اتفــاق در شــرایطی رخ میدهد که صدا و ســیما پرداخت قابل توجــه و عظیمی را به باشــگاهها دارد. عجیب اســت که من در نشســت خبری میفهمم بازی تیمــم زمانش تغییر کرده درحالــی کــه از دو روز پیش برای بازی با ســاعت اعالمشــده برنامهریزی کرده بودیم.»

جالب اینکه مدیر روابط عمومی باشــگاه ادعا کرده که به دلیل مخالفت همــه ارکان برگزاری بازی، صورتجلســه هماهنگی را امضــا نکردهاند: «در جلســه هماهنگی به ما اعالم کردند ســاعت بازی، 19:30 دقیقه اســت اما ما نپذیرفتیم و صورتجلســه را برای برگزاری بازی در ســاعت 18:45 امضا کردیــم. ما همچنان به تغییر زمان برگزاری بازی معترض هســتیم و اصرار داریم بازی در همان ســاعت قبلی انجام شود. اعتراضمان را هم به صورت شفاف در جلســه هماهنگی اعالم کردیم و حاال منتظر اعالم نهایی سازمان لیگ هســتیم. برانکو همواره بیشــترین همکاری را با همه ارکان فوتبال ما داشــته است. هم با تیمملی و هم با مراســم و مناسبتهای مذهبی ما. ولی نمیشــود که 24 ساعت قبل از بازی بگویند ســاعت بازی تغییر کرده و به خاطر والیبال ساعت بازی را تغییر بدهند. نباید اجازه بدهیم خارج از فوتبال برای فوتبال تصمیم بگیرند.»

پرســپولیس معترض اســت اما اعتراضی شــفاهی و نه چندان جدی که بعید اســت ســازمان لیگ حتی برای پاســخ دادن به آن خودش را به زحمــت بیندازد. جالبتر از آن اما پاســخ مدیر رســانهای و روابط عمومی باشــگاه پرســپولیس به این پرسش است که چرا باشــگاه خیلی جدیتر با این مســاله برخــورد نمیکند: «جدیتر از این نمیشــود. ما که نمیتوانیم بگوییم بازی نمیکنیم. حرف ما این اســت که سازمان لیگ نهایت همکاری را با پرسپولیس داشــته باشد چرا که ما قبال در همه موارد با سازمان لیگ، تیمملــی و ... نهایت همکاری را داشــتهایم.به خاطر این که مردم بتوانند در مراســم عزاداری شرکت کنند، برانکو پذیرفت بازی با الدحیل یک روز زودتر برگزار شــود. او خواسته بود بازی روز دوشــنبه با الدحیل 45 دقیقه دیرتر برگزار شود اما وقتی به او گفتیم مردم میخواهند در مراسم عزاداری شرکت کنند، با احترام به عقاید مردم این موضوع را پذیرفت. االن هم حرف ما این اســت که چرا باید 24 ســاعت قبل از بازی به ما اعالم کنند که زمان بازی تغییر کرده است؟ این کار اصال حرفهای نیست. ضمن اینکه هواداران ما فردا دوباره میخواهند در مراسم عزاداری شرکت کنند و طبیعی است که اگر آن بازی زودتر برگزار شود، آنها به برنامههایش­ان خواهند رسید.»

اعتراض پرسپولیس اما آنقدر جدی نیست که بازی را به ساعت قبلیاش برگرداند و شاید آنها فقط به تالفی تغییر نکردن زمان دربی است که اینطور داد و فریاد میکنند.

گلزنــی در بازی با الدحیــل گادوین منشــا را کال عوض کرده. او حاال بــا روحیهای متفــاوت و انگیزهای کــه پیشتر ندیده بودیــم، تمرین میکنــد و البتــه از انجام حــرکات عجیب و غریــب بــرای خندانــدن همتیمیهایش هم غافل نیســت.

 ??  ?? کمبــود بازیکــن در پرســپولیس را این عکس بــه بهترین شــکل ممکن القــا میکند. برانکــو در روزی کــه حتی برای انتخــاب ترکیب یازده نفــرهاش بازیکن کــم دارد، خودش پا به توپ شــده تــا حداقل تیمــش از تمرین کردن بــاز نماند.
کمبــود بازیکــن در پرســپولیس را این عکس بــه بهترین شــکل ممکن القــا میکند. برانکــو در روزی کــه حتی برای انتخــاب ترکیب یازده نفــرهاش بازیکن کــم دارد، خودش پا به توپ شــده تــا حداقل تیمــش از تمرین کردن بــاز نماند.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? امیدوارتری­ــن جوان بــه حضور در ترکیب اصلــی بازی امروز، احســان الوانزاده اســت اما دســتهای خالــی برانکو بقیه نیمکتنشــی­نان را هم امیدوار کرده و بایــد ببینیم از این جمع، کــدام بازیکنان فرصت حضور در میدان را به دســت میآورند.
امیدوارتری­ــن جوان بــه حضور در ترکیب اصلــی بازی امروز، احســان الوانزاده اســت اما دســتهای خالــی برانکو بقیه نیمکتنشــی­نان را هم امیدوار کرده و بایــد ببینیم از این جمع، کــدام بازیکنان فرصت حضور در میدان را به دســت میآورند.
 ??  ?? برانکو هر چقدر از کمبود بازیکن نگران و آزرده باشد، خیالش راحت است که سیامک نعمتی برگشته و نه فقط در بازی با سپیدرود، بلکه در شهرآورد پنجشنبه و بازی هفته آینده برابر السد هم میتواند بازی کند.
برانکو هر چقدر از کمبود بازیکن نگران و آزرده باشد، خیالش راحت است که سیامک نعمتی برگشته و نه فقط در بازی با سپیدرود، بلکه در شهرآورد پنجشنبه و بازی هفته آینده برابر السد هم میتواند بازی کند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran