Iran Varzeshi

فیفادی بعدی نوبت اردوی امیدهاست

تشریح برنامههای تیم امید برای صعود به المپیک

-

قرار است تیم امید در مهرماه برنامههای آمادهسازی خود را در راستای حضور قدرتمند در رقابتهای انتخابــی المپیک 2022 دنبال کند. در واقع بعــد از حضور تیم امید در بازیهای آســیایی تا به امــروز اردوی جدیدی تشــکیل نشده و با بازگشــت کرانچار به ایران قرار است به زودی مرحله جدید تمرینها آغاز شود.

حمید اســتیلی مدیر این تیم میگوید: «در مقطع فعلی اعضای کادر فنی دیدارهــای لیگ برتر، لیگ یک و لیگ امیدها را زیر نظر گرفتند و کار خود را با دقت پیش میبرند. آنها بررسیهای الزم را انجام میدهند تا بهترینها را انتخاب کنند. اقدام دیگری که در این مدت برای تیم امید انجام شــده این اســت که با توجه به در پیش بودن تاریخ فیفادی از طریق فدراســیون در حال رایزنی برای انتخاب حریفان تدارکاتی هستیم. در این مقطع برای ما فرق نمیکند به مصاف چــه تیمی برویم. هر حریفی که برنامهاش خالی بود را میتوانیم انتخاب کنیم تا با انجام بازی دوستانه به اهداف مدنظر برسیم. به دنبال بازی با حریفان قدرتمند هستیم تا بتوانیم نقــاط ضعفمان را متوجه شــویم. بــا برگزاری بازیهای دوســتانه میتوانیم خودمان را بهتر از قبل آماده کنیم.»

با اعالم اســتیلی این تیــم از 16 تا 24 مهر تاریــخ فیفادی را در پیــش دارد که در آن زمان بازیکنان همــه به اردو میآینــد و کار با تمامی نفرات دنبال میشــود. همچنین قرار اســت یک هفتــه زودتر هــم اردوی دیگری برگزار شــود و کادر فنی تیم امید نفراتی که کمتر دیده شــدند را مورد ارزیابی قرار دهند تا انتخاب دقیقی صورت بگیرد. از طرفی با توجه به اینکه اردوهای بعدی در فیفادی برگزار میشود، رضا شکاری و امید نورافکن هم در تمرینهای تیم ملی حاضر خواهند شد. رقابتهای مقدماتی المپیک هم در تاریخ 7 نوامبر 16( آبان) قرعهکشی خواهد شد.

حمید استیلی درباره اینکه آیا باشگاهها با تیم امید همکاری خواهند کرد یا نگران این مســاله هستید، به فارس میگوید: «قطعا همکاری با تیم امید بهتر از قبل خواهد بود. بر اساس مصوبه هیات رییسه، باشگاهها موظف هستند بازیکنان خود را به تیم بدهند و باشــگاهها­یی که مانع این کار میشــوند دیگر نمیتوانند از بازیکنان خود اســتفاده کنند، پس در این شــرایط باشــگاهها بهتر همکاری خواهند کرد.»

برمیگردیــ­م به یک ماه قبل و انتقادهایی کــه از تیم امید بعد از حذف از بازیهای آســیایی شد. استیلی میگوید: «در شروع کار که ما تصمیم گرفتیم از بازیکنان زیر 21 ســال استفاده کنیم همه از ما حمایت میکردند و این اقدام را بســیار مثبت قلمداد میکردند. برای نخستینبار است که بعد از این همه سال قرار بود چنیــن اقدامی صورت بگیرد. بعد از این بازیها انتقادات زیادی شــد. در این موارد معموال کســی با مدیر کاری نــدارد اما اینبار همه با مدیر تیم کار داشــتند و انتقادات را به سوی ما روانه کردند. تمام تالش ما برای موفقیت تیم امید و ایران اســت. شــما میدانید ما فقط یک هفته تیممان را به طور کامل در اختیار داشــتیم و در این شرایط باز هم نفراتی مثل رضا شکاری و امید نورافکن را در کنارمان نداشــتیم. شما بهتر میدانید در این زمان کم خیلی نمیتوان کار خاصی کرد. در کل ما با همین شــرایط کار را پیش بردیم و دیدید در چه گروه سختی قرار داشتیم. اگر بازی با میانمار را کنار بگذاریم در سایر مسابقات خوب کار کردیم. سعی کردیم از تمام بازیکنانما­ن استفاده کنیم و حتی دروازهبان دوم تیم را هم به میدان فرســتادیم. در نهایت هم با کره جنوبی روبهرو شدیم که از نفرات بزرگســال استفاده میکرد و توانست در پایان قهرمان مسابقات شود. کره با تمام قوا آمده بود و تیم بسیار قوی بود. در کل عملکردمان خوب بود و کسب تجربه کردیم حاال هم با بازیهای دوســتانه بیشــتر قصد داریم یک تیم قوی را ساخته و پرداخته کنیم. قطعا این تیم نهاییمان برای المپیک نیست. کادر فنی همه بازیکنان را مدنظر میگیرد تا هر کســی که استحقاقش را دارد در کنار این تیم باشد و بتواند در لباس ملی به میدان برود.»

اســتیلی میگوید: «در آن مقطع تصمیم گرفتم صحبت نکنم تا فشار روی من باشــد و تیغ انتقادات به سمت ســایر اعضای تیم نرود. ما بهترین تصمیم را گرفتیم و کاری را کردیم که کره و ژاپن سالیان سال انجام دادند. ما با آیندهنگری نفرات جوان را به مسابقات بردیم تا کسب تجربه کنند البته مشکالتی هم هست که به تنهایی نمیتوانیم آنها را پشــت ســر بگذاریم. همــه باید کمک کنند تا تیممان به بهترین شکل آماده شود و بتواند به موفقیت برسد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran