Iran Varzeshi

حاجیصفی: تیم ملی حریفانی بزرگتر از ازبکستان میخواهد

-

حاجیصفی هم به تراکتورساز­ی رفت تا جمع کاپیتانهای تیم ملی در این باشگاه تبریزی جمع شود. هر چند هنوز حاجیصفی برای تیم جدیدش به میدان نرفته اما از حاال هواداران تراکتور روی باال رفتن قدرت تیمیشــان با داشتن احسان حساب باز کردهاند. البته محور گفتوگوی اخیر با احسان، تیم ملی، جام جهانی و جام ملتهاست:

‌اردوی‌اخیر‌تیم‌ملی: اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم و بازیکنان هــم در اردوی گذشــته به تدریج اضافه شــدند و اردو را زیر نظر کادر فنی برگزار کردیم. اوضاع و شرایط بدنیام خوب است و با تمرینات مستمر سعی دارم هر روز نسبت به روز گذشته پیشرفت داشته باشم.

سه‌دیدار‌مرحله‌گروهی‌تیم‌ملی‌در‌جام‌ملت‌های‌آسیا: نسبت به گروههای دیگر، تیمهای نســبتا بهتری در گروه ما قرار دارند. البته بازی با عراق ســخت است اما ما هم ایران هستیم و برای قهرمانی آسیا به امارات میرویم تا شرایط خوبی را رقم بزنیم.

‌جام‌ملت‌های‌اســترالیا: قطعا دیگر شرایط بازی قبلی ما و چالشی که با عراق در جام ملتهای قبلی داشــتیم، رقم نخواهد خورد. این مشکل هر چند ســال یک بار برای یک تیم به وجود میآید. دیگر مشــکالت قبلی به وجود نخواهد آمد و امســال با شرایط متفاوتی به مصاف عراق میرویم و با یک نتیجه خوب عراق را شکست میدهیم تا جبران آن بازی را کرده باشیم.

‌ حضور‌ هواداران‌ تیم‌ ملی‌ در‌ امارات: درست است که استرالیا خیلی از ایران دور بود اما ایرانیهای زیادی آمدند و تیم ملی را تشویق کرده و حمایتمان کردند. البته امسال مسابقات در امارات است و بدون شک مردم در این کشور ســنگ تمام خواهند گذاشت و ورزشگاهها را پر خواهند کرد تا پس از چند سال نتیجه زحمات همه را بگیریم و مردم ایران را خوشحال کنیم.

‌ترکیــب‌تیم‌ملی: صددرصــد ترکیب بازیکنان جــوان و باتجربهای که در تیم ملی حضور دارند، میتواند بســیار کارگشــا باشد. این باعث میشــود در جام ملتها خیلی خوب ظاهر شویم همانطــور که در جام جهانی خیلی خوب عمــل کردیم و میتوانیم در جام ملتها هم بهتر باشیم و نتایج بهتری هم به دست بیاوریم.

‌تفاوت‌جام‌مل ‌تها‌و‌جام‌جهانی‌با‌توجه‌به‌تجربه‌حضور‌در‌دو‌ جام:‌آرزوی هر بازیکنی اســت که در جام جهانی بازی کند. در جام جهانی تیمهای خیلی بزرگ حضور دارند و البته در جام ملتها هم درســت اســت که تیمهای خوبی حضور دارند اما یک مقدار ســطحش پایینتر است و جام جهانی شــرایط خاصی دارد. در جام جهانی بــا تیمهای بزرگی که هر کدام قهرمــان قاره خود و قهرمان جهان بودند، بــازی کردیم و قطعا امکان انجام بازی خیلی هجومی وجود نداشــت اما در جام ملتها سطح تیمها پایینتر اســت و میتوانیم ســبک بازیمان را تغییر داده و با یک تدبیر و استراتژی درست در نوع بازیمان نتایج بهتری بگیریم.

انتظارات‌از‌تیم‌ملی: انتظارات با توجه به عملکرد ما در جام جهانی که خوب ظاهر شــدیم باال رفته اما از طرف دیگر باید ببینیم شرایط آمادهسازی ما چگونه است. تاکنون وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص نشده و اگر از هم اکنون کار را برای برنامهریزی آغاز کنیم، باز هم دیر اســت و از رقبا عقبتر هســتیم. همه تیمهای خوب آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و امــارات بازیهای متعدد و خوبی با تیمهای بــزرگ انجام میدهند اما ما بازی چندانی نداریم. در فیفادی نخســت همه تیمها بازی کردند اما ما بازی نکردیم و تنها از فیفادی دوم استفاده کردیم.

‌دیدار‌مقابل‌ازبکســتان: ازبکســتان تیم خوبی بود اما تیم ملی به اردوهــا و بازیهای بهتر و بزرگتری نیاز دارد و همینطور که پیش میرویم، زمــان میگذرد و بــه روزهای مســابقات نزدیکتر میشــویم و از دولت و فدراســیون میخواهم به تیم ملی کمک کنند تا به شــرایط ایدهآل برسیم. حریفهای ما تیمهای ژاپــن و کره جنوبی و بعضی تیمهای عربی و میزبان (امارات) هستند که برنامه آمادهسازی خوبی دارند و در حال انجام بازیهای بزرگ بوده و از ما جلوتر هستند.

فوتبال ورزشــی اســت که این توانایی را دارد تــا مثل جام جهانی که مردم با برد و مســاوی و باخت تیم ملی ایران شــادی و گریه کردند، تأثیر بســیار زیادی بر مردم بگذارد و باعث شــادی آنها بشود. امیدوارم بتوانند با حضور خودشان و انرژی مثبتی که همیشه به ما دادهاند موجبات شادی آنها را فراهم بیاوریم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran