Iran Varzeshi

برخورد با متخلفان ، حمایت از داوران

-

ســیدرضا غیاثی، ســخنگوی کمیته داوران درباره اتفاقات بــازی نفت آبادانپیکا­ن گفت: «همه اهالی فوتبال صحنههای تلخ این بازی را دیدند و مشاهده کردند که امنیت داوران ما چگونــه به خطر میفتد؟ اگر این سنگ چند ســانتیمتر آنطرفتر برخورد کرده بود چه اتفاقی برای این داور میافتــاد؟ انتظار ما این اســت که کمیته انضباطی بــا متخلفان برخورد قاطع کند و از حقوق داوران دفاع شــود. برای ما باعث تاســف اســت که داور میگوید ما باید از خودمان دفاع کنیم، یا میگوید دیگر با این شرایط نمیتوانم قضاوت کنم.»

غیاثی در ادامه گفت: «ما در نشستی بــا ســایر اعضای کمیتــه فیلم، مســابقه را مثــل تمامــی بازیهای دیگر بررســی میکنیــم و درمورد صحنههای مشــکوک نظــر خودمان را اعــالم میکنیم. در حال حاضر نمیتوانم بگویم تصمیم داور در این مسابقه درســت بوده یا غلط اما اگر زمانی هم یک داور اشــتباه کند آیا شایسته است که شــاهد چنین اتفاقاتی باشــیم؟ اینبار سنگپراکنیه­ا و برخورد یک سنگ با داور دیده شد اما در بسیاری از بازیها و هفتهها تهمتها و فحاشــیهای زشــت نسبت به داوران دیده نمیشود.

من متاســفم که مربیان برخی تیمها از زشــتترین الفــاظ علیه داور اســتفاده میکنند، به داور تهمت میزنند یا برخورد فیزیکی میکنند. انتظار ما این اســت که کمیته انضباطی فدراســیون فوتبال با این موارد به شکل قاطع برخورد کند. هرچقدر مجازات اینگونه جرایم بیشتر باشد قدرت بازدارندگی بیشتری دارد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran