Iran Varzeshi

از کارلوس به کارلوس

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

تراکتورســ­ازی نمیدانــد در این فوتبال چــه میخواهد یا چــه ابزاری بــرای موفقیــت الزم اســت. در بازار، مدام با مربیان مختلف مذاکره میکند و برایــش فرقی ندارد آن مربی کارنامه دارد یــا نه؟ میتوانــد در تبریز موفق باشد یا نمیتواند؟ قادر است در چنین شــرایطی گلیم تراکتورساز­ی را از آب بیرون بکشد یا نه؟ مدیران تراکتورساز­ی پاسخی برای این پرســشها ندارند و فقط دنبال نامهای بــزرگ میگردند. ترفندی که شبیه تبلیغات است، برای اینکه نام تراکتورساز­ی بیشتر به چشم بیاید و سر زبانها بیفتد.

نخســتین نامی که به میان آمد، کارلوس کیروش بود و ســپس روبرتو کارلــوس. کامال مشــخص اســت که تراکتورساز­ی ارادهای برای یک انتخاب ویــژه نــدارد. نامها با هــم همخوانی ندارند. یکی پرافتخار و بزرگ و دیگری در مربیگری کوچک. کیروش که بعید است با تراکتورســ­ازی وارد لیگ برتر شود و کارلوس هم رزومهای درخشان ندارد تــا تیم زنــوزی را از این بحران نجات بدهد. بــه همین دلیل همچنان ســکان هدایت تراکتورساز­ی به محمد تقوی سپرده شده تا او این تیم را برای بازی با پدیده در هفته هفتم آماده کند.

روبرتو کارلوس در تبریز!

بعد از همه ایــن نامهای بزرگ و کوچــک، حاال خبری جالب از تبریز به گوش میرســد. کارلوس آلبرتو پریرا نام جدیدی اســت که بــرای هدایت تراکتورســ­ازی در لیگ هجدهم مطرح شده؛ ســرمربی پرافتخار اما سالخورده برزیلــی که از آخریــن حضورش روی نیمکــت یــک تیــم، حدود 8 ســال میگــذرد. این مربــی برزیلی آخرین بار در ســال 2010 هدایــت تیم ملی آفریقای جنوبی را برعهده داشت. پریرا که بخصوص در دهه 70 شمسی، بارها نامــش در فوتبال ایران به میان آمد تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، حاال به صف گزینههای زنوزی برای هدایت تراکتورساز­ی اضافه شده.

پریــرا پرافتخار اســت اما در 57 ســالگی نمیتواند گزینه مناسبی برای تراکتورساز­ی باشد. آخرین حضور او در کنار زمین به ســال 2014 برمیگردد کــه مدیر تیم ملی برزیــل بود و کنار اســکوالری فعالیت میکــرد. او از آن زمان بــه بعد هرگــز در زمین فوتبال دیده نشــده و کار اجرایی انجام نداده است.

اینکه به یکباره نــام پریرا حوالی باشگاه تراکتورســ­ازی شنیده میشود، تعجبآور اســت. اینکه چه افرادی به زنوزی مشــورت میدهنــد، میتواند پاســخ همه پرســشها را روشن کند. مشــاورهها­یی از بیخ و بن اشتباه. اولی جان توشاک و حاال هم کارلوس آلبرتو پریرا کــه از او فقط یک نام در فوتبال برزیل باقی مانده است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran