Iran Varzeshi

آرمینا صادقیان: هدفم باال بردن پرچم ایران در المپیک است

-

تیرانــداز جوان ایــران میگوید که تیراندازان ایران بهدلیل کمبود مســابقه نتوانســتن­د نتیجــه الزم را در بازیهای آسیایی بگیرند.

آرمینا صادقیــان درباره نتایج خود در بازیهای آســیایی 2018 و مسابقات قهرمانی جهــان گفــت: «در بازیهای آســیایی، قهرمانــان جهــان و المپیک زیاد هستند. در این دوره نیز چهرههای جدیدی از کشــورهای هنــد و چین را دیدیم کــه با رکوردهای باالیی به فینال رسیدند. من برای اینکه مدال بگیرم همه تالشم را کردم اما در فینال تیر 9 سبب میشــود جابهجایی زیادی پیش بیاید. شــاید کمی بیتجربگی ســبب شد که نتوانم آن نتیجــه دلخواه را بگیرم. برای قهرمانی جهان خیلــی خوب کار کردم. از نظر خودم توانستم تجربهای را که در بازیهای آسیایی بهدســت آورده بودم بهکار گیرم.»

او درخصــوص عملکرد بهتر جوانان نســبت بــه بزرگســاال­ن در رقابتهای تیراندازی قهرمانی جهــان نیز اینطور اظهارنظر کرد: «هم در بخش بزرگساالن و هــم در بخــش جوانان رقبا ســخت هستند. تیرانداز برای اینکه در قهرمانی جهان به فینال برســد باید خیلی تالش کنــد، باید تمام انرژی خــود را پای کار بگــذارد تــا نتیجهای کــه میخواهد را بهدســت آورد. میتوان گفت در بخش جوانان رکوردها کمــی پایینتر و فینال رفتــن کمی راحتتر اســت اما این هم نیســت که در بخش جوانــان با رکورد عادی به فینال رسید. در قهرمانی جهان چــه در بخش جوانان و چــه در بخش بزرگساالن باید رکوردهای خیلی خوبی داشت تا به فینال رسید.»

صادقیــان مهمتریــن هــدف خود را کســب ســهمیه المپیک دانســت و گفــت: «مــن در مســابقهها­ی المپیک نوجوانان حضور نخواهم داشــت و دقیقا هم نمیدانم مســابقه بعدی که شرکت میکنم چیســت اما یکی از بزرگترین هدفهای من کســب ســهمیه المپیک اســت تا بتوانم در المپیک 2020 پرچم کشورم را باال ببرم.»

دارنده مدال نقره میکس تیم تفنگ بادی جهــان به نتیجه ضعیــف کاروان تیرانــداز­ی ایران در بازیهای آســیایی 2018 نیز اشــاره کــرد: «من در بخش بادی شــرکت کــردم و فقــط میتوانم درباره این رشــته نظر بدهم. کمی تعداد مسابقههای ما کم شده بود و ما از میدان فینال دور شده بودیم. از این بابت شرایط کمی برای ما ســخت بود و نتوانســتی­م عملکردی که همیشــه داشــتیم را اجرا کنیم. شاید اگر مسابقات قهرمانی جهان قبل از بازیهای آسیایی برگزار میشد، عملکــرد ما بهتر بود و بــرای بازیهای آسیایی مســلما رکوردهای بهتری را به ثبت میرساندیم.»

او در پاســخ به این ســوال که آیا ســاچمه و فشــنگ به انــدازه کافی در اردوهای تیم ملی وجود دارد یا خیر نیز گفــت: «راجع به این قضیه اگر بخواهیم صحبت کنیــم باید بگویم کشــورهای دیگر فشنگ بیشتری استفاده میکنند. مطمئن نیســتم اما حداقل روزی -400 300 فشــنگ میزنند. برای ما کمتر از این تعداد اســت و در خفیف که خیلی هم کمتر میشود. کشورهای دیگر بیشتر فشنگ میزنند و بیشتر تمرین میکنند. ما با وجود تمرینهــای کمتر باید همه تالشمان را بکنیــم تا در حد آنها ظاهر شویم.»

وی در مورد شــرایط تمرین بدون فشنگ نیز توضیح داد: «در رشته خفیف که قضیه باد پیــش میآید، تمرینهای خشــک کار را ســختتر میکنــد. اگر فشــنگ نزنیم نسبت به ســایر حریفان دیرتــر یاد میگیریم. مــا تکنیک را یاد میگیریم ولی شــرایطی که درمورد باد و عکسالعمل ســالح بهوجــود میآید یادگیری را کندتر میکند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran