Iran Varzeshi

قهرمانی‌در‌آسیا‌درمان‌درد‌فوتسال‌زنان‌نشد

-

قهرمانــی تیم فوتســال زنان در آسیا نهتنها روی دستمزد بازیکنان این رشــته در لیگ تاثیری نداشت، بلکه برخی قراردادها کمتر از سال گذشته هم شده است.

فوتسالیسته­ای ایرانی حدود سه ماه گذشــته با درخشش در مسابقات آسیایی، قهرمان شدند تا برای دومین دوره پیاپــی جام رقابتهای قاره کهن در ایــران بماند؛ عنوانی که با شــور و شعف ویژهای همراه شد. اگرچه پخش نشدن تلویزیونی بازیها از صدا و سیما اعتراضات زیادی چه از ســوی مردم و چه از سوی ملیپوشان بههمراه داشت اما بازتاب گســترده این درخشش در ســطح جامعــه و بهویژه شــبکههای اجتماعی باعث شناختهشــد­ن بیشتر این بازیکنان شده بود.

بازیکنانی که دوره قبلی مسابقات قهرمانی آســیا هم همیــن عنوان را بهدســت آورده بودند اما با این سطح از اســتقبال آحاد جامعه روبهرو نشده بودند. بهنظر میرســید بعــد از تغییر نگاه جامعه و مردم نســبت به ورزش زنان و افزایــش مخاطبین این حوزه، حاال نوبت مدیــران و همچنین بخش خصوصــی اســت تا گامــی در جهت حمایت از این زنان بردارند ولی نهتنها این اتفــاق نیفتاد، بلکــه در حقیقت شاهد افت مضاعفی هم هستیم. لیگ برتر فوتســال زنان ایران چند هفتهای است که آغاز شده اما مشکالت زیادی دارد.

اگرچــه وضعیت اقتصادی در کل کشــور قطعا تاثیر منفــیاش را روی ورزش هم گذاشــته اما انتظار میرفت بعد از درخشش فوتسال زنان ایران در آســیا، لیگ این رشته کمی در داخل کشور حمایت شود.

چنانچه بعد از درخشــش والیبال ایران در آســیا، همه شــاهد افزایش میانگین دستمزدهای بازیکنان والیبال

 ??  ?? بودند و نامهای جدیدی هم به عرصه تیمداری در این رشــته اضافه شــدند اما اینطور نبود و حتی شــرایط بدتر از فصل قبل هم شــد تا امید بازیکنان برای روند رو به رشد کمتر شود.
بودند و نامهای جدیدی هم به عرصه تیمداری در این رشــته اضافه شــدند اما اینطور نبود و حتی شــرایط بدتر از فصل قبل هم شــد تا امید بازیکنان برای روند رو به رشد کمتر شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran