Iran Varzeshi

خلعتبری: جواب بیاحترامی را یک نفر باید بدهد

- سميرا‌شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

اتفاقات پایان بازی پدیده مشــهد و ماشینســاز­ی تبریز آنقدر عجیــب و زننده بود که زیباییهای فوتبــال این 2 تیم فراموش شــد. بعــد از پایان بازی، در حالی که 2 تیم داشــتند بــه رختکن میرفتند، محمدحســین کنعانــیزا­دگان، مدافع ملیپوش ماشینســاز­ی که در بازی با پدیده گل مســاوی تیمش را زده بــود، پیراهن خود را درآورد و چرخاند که این مســاله عصبانیت هواداران را بهدنبال داشــت؛ مســالهای کــه باعث شــد داوران و حتی کادر فنی ماشینســاز­ی تبریز بهســختی به رختکن بروند. نکته جالب این اســت که نخســتین کسی که به این مســاله واکنش نشــان داد محمدرضا خلعتبری، مهاجم پدیده بود. خلعتبری که ظاهــرا نزدیک کنعانیزادگ­ان بــود، در مورد این اتفاقات، تســاوی در بازی با ماشینســاز­ی ...و صحبت میکند.

مقابــل ماشینســاز­ی تبریز بازی خوبی انجام دادید اما در نهایت مساوی کردید.

بله، بازی خیلی خوبی بود و واقعا حق تیم ما گرفتن 3 امتیــاز بود. ما موقعیتهای خیلی خوبی داشــتیم اما متاســفانه روی 2 اشتباه خودمان گل خوردیم و در نهایت بازی با تساوی به پایان رسید.

بعد از شکســت مقابل ســپاهان، کسب 3 امتیاز مقابل ماشینسازی خیلی میتوانست به پدیده کمک کند اما آن را از دست دادید...

3 امتیــاز ایــن بازی بــرای ما خیلی مهم بود. ماشینســاز­ی تیم بدی نیســت و بازیکنــان خیلی خوبی هم دارد. ما هم خیلی تالش کردیم و گل هم زدیم اما روی ضربات ایســتگاهی 2 گل خوردیم تا 3 امتیاز به یک امتیاز تبدیل شود.

در پایان بازی هــم اتفاقات زیادی افتاد.

کدام اتفاقات؟! اتفاقی نبود. بعد از بازی اتفاقات حاشیهای زیادی افتاد که عجیب بود.

اتفاق خاصی نبود. طبیعی اســت در هر بازی یکســری اتفاقــات میافتد که زیاد جدی نبــود. فقط این را بایــد بگویم که هر کســی باید حد و حــدود خــودش را بداند. اینکــه بازیکنی بخواهد بعــد از بازی پیراهن دربیاورد و بچرخاند که نمیشــود. این کارها مال زمانی اســت که تیم قهرمان میشود، نه اینکه مساوی کردید. ما هم بعد از بردهایمان به رختکن میرویم و آنجا 20 دقیقه شــادی میکنیم اما جلوی 20 هزار تماشاگر، پیراهن درنمیآوریم بچرخانیم.

خــب فکــر میکنــی هــدف کنعانیزادگ­ان از این کار چه بود؟

دلیلــش را نمیدانــم. بهتر اســت از خودش بپرســید اما به نظرم کار درستی نبود و جز تحریک کردن تماشاگر چیزی بهدنبال نداشــت که من همانجا هم به او گفتم این کار را نکند.

شما چرا به او گفتید؟ هیچکس جز شما آنجا نبود؟

من نزدیک ایشــان بودم و داشتم به داور خسته نباشید میگفتم که دیدم پیراهن را درآورده و میچرخانــد. من هم به او گفتم برو رختکن و هــر چقدر دلت میخواهد آنجا شادی کن.

به هر حال جو طوری شــد که برای داور هم مشکل پیش آمد.

مــن دوســت نــدارم در مــورد داور اظهارنظــر کنم چــون آنها تــالش میکنند بهترین عملکرد را داشته باشند. در این زمینه جز کادر فنی، بهتر است کسی صحبت نکند. به هر حال ایشان (کنعانیزادگ­ان) در آن زمان حرکت زشتی انجام داد.

منظورم این بود که همین حواشــی باعث شد داوران و کادر فنی ماشینسازی بهسختی از زمین بیرون بروند.

برای کادر فنی ماشینسازی مشکلی پیش نیامد و آنهــا به رختکن رفتند اما برای داورها مشــکل پیش آمد. بــه هر حال وقتی یکی بخواهد بیاحترامی کند آدم باید جوابش را بدهــد. ما یاد نگرفتیــم و کادر فنیمان به ما یــاد نــداد، بیاحترامی کنیم یــا پیراهن بچرخانیم. بهخوبی میدانیم این حرکات برای خودمان بد اســت. آقای گلمحمدی همیشه روی اخالق تاکید داشت.

اما به نظــر نمیرســد کادر فنی ماشینسازی هم از این حرکات حمایت کند.

من در مورد ســرمربی، مربی و کادر فنــی ماشینســاز­ی نظر نمیدهــم. باز هم میگویم وقتــی بازیکنی گل میزند در زمین هر چقدر میخواهد شادی کند اما بعد از بازی نبایــد پیراهن را دربیاورد و بچرخاند. این کار درست نیست. طبیعی است آقای مهاجری هم نگفته که او چنین کاری کند. مهاجری در این شهر (مشهد) بوده و یک مربی دوستداشتنی و بااخالق است.

چــرا در این بازی نیمکتنشــی­ن بودی؟

بــرای نخســتینبا­ر در ایــن فصــل نیمکتنشــی­ن بودم. آن هم بهخاطر اینکه 3 روز تمرین نکردم. مــن دچار گرفتگی گردن شدم که نتوانستم تمرین کنم. به همین دلیل در ترکیب اصلی نبودم و مشــکل خاصی هم نیست.

بعد از این بازی و حواشی آن، حاال باید برای بازی آخر هفتــه خودتان را آماده کنید؛ بازی مهم و حســاس مقابل استقالل.

بازی ســختی داریم چون اســتقالل 2 هفتــه خــوب نتیجه گرفته و بــه روزهای خوبش برگشته اما ما تالش میکنیم با دست پــر برگردیم. مــا با روحیه بــاال در این بازی به زمیــن میرویم و هدف این اســت که در ردههای باالی جدول بمانیم. این تیم ماســت که میتواند در مــورد ماندن در باالی جدول تصمیمگیرند­ه باشد که تالش میکنیم بتوانیم 3 امتیاز بازی با استقالل را بگیریم.

چقدر امیدوار بــه قهرمانی تیمتان هستید؟

االن درست نیست در مورد این مساله صحبت کنیم چون در ‪5 4،‬ هفته پایانی لیگ مشخص میشــود چه تیمی میتواند قهرمان شــود. به هر حــال اتفاقات زیــادی در یک فصل ممکن اســت بیفتد که شرایط را تغییر میدهد، اما ما تــالش میکنیم بازی به بازی پیش برویم و نتایج خوبی بگیریم. مشکالت مالی تیمتان حل شده؟

بله، آقای سرآسیابی پیگیری میکند و آقای وطنخواه، مدیر عامل باشگاه هم تالش میکند مشــکالت حل شود. امیدوارم شرایط خوب پیش برود و بتوانیم در بازی پنجشــنبه مقابل اســتقالل هم خوب کار کنیم و پیروز شویم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran