Iran Varzeshi

فریبا:‌عیار‌استقالل‌مقابل‌پدیده‌مشخص‌م‌یشود

به یحیی بابت این تیم تبریک میگویم

-

بهتاش فریبا، عضو کمیته فنی باشگاه استقالل درباره شرایط کنونی این تیم حرفهایی دارد: «پس از بازی مقابل ماشینســاز­ی گفتم درســت است که یک امتیاز گرفتیم اما روند رو به رشــد بازیکنان به خوبی دیده شد. ما در آن مســابقه موقعیتهای خوبی داشــتیم و دو توپ به تیر دروازه زدیم. روی کاغذ بازیهای آســانتری داشتیم و چون دیدار مقابل پدیده بازی آخر ما در نیمفصل شد، گفتم ما با ادامه این روند 12 امتیاز میگیریم.»

استقالل بازی دشــواری با پدیده دارد. آیا آبیها میتوانند در این بازی به برتری برســند؟ فریبا درباره این تقابل میگوید: «به یحیی گلمحمدی و تیمش تبریک میگویم. چند بازی پدیده را دیدم و واقعا لذت بردم. بازیکنان این تیم به خوبی جمع میشــوند، شوت میزنند و سرعت دارند. فکر میکنم اگر گرفتاری مالی این باشگاه حل شــود، پدیده جزو تیمهای مدعی خواهد بود. عیار ما مقابل پدیده مشــخص میشــود و باید در این بازی خودمان را نشان بدهیم.»

عضو کمیته فنی باشــگاه استقالل با اشاره به پیروزی مقابل سپیدرود به حرفهایش ادامه داد: «تیم علی کریمی هم روز خوبی نداشــت و با از دســت دادن دفاع وسط تیمشان در بازی قبل، سپیدرود به هم ریخت. ما نیز چون به گل زودهنگام رسیدیم، پنج گل زدیم و میتوانستیم گلهای بیشــتری هم به ثمر برسانیم. شرایط روحی اســتقالل خیلی خوب شده و منتظریم بازیکنان مصدوم نیمفصل به تیم اضافه شــوند. ما داریوش شجاعیان، محسن کریمی و مرتضی آقاخــان را داریم که در نیمفصل دوم میتوانند برای استقالل به میدان بروند.»

فریبا در خصوص اینکه استقالل تاکنون مقابل تیمهای پایین جدولی به برتری رسیده است، گفت: «درست است. بازیهای لیگ برتر شرایط متفاوتی با هــم دارند. به این خاطر گفتــم 12 امتیاز که بازی بــا پدیده آخر برگزار میشــود. پیروزی در این سه مسابقه که روی کاغذ آســانتر بودند، شرایط روحی اســتقالل را تقویت کرده و تیم میتواند سه امتیاز بازی با پدیده را به دست بیاورد.»

آیا جباروف به اســتقالل بازمیگردد؟ فریبا در این خصوص حرفهایی زد: «نظر شــخصی من این است که اســتقالل مهاجم دارد. تبریزی مهاجم باتجربهای اســت، سال گذشــته نفر دوم آقای گلی مسابقات را کسب کرد و در لیگ قهرمانان آســیا نیز بازی کرده است. روحا... باقری خوب گل میزند و مهاجمان دیگری چون صیادمنش، محســن کریمی، شجاعیان و آقاخان را داریم. اســتقالل بیشــتر به یک هافبک باتجربه بازیساز نیاز دارد تا پاسهای آخــری را که با یک بغل پا تبدیل به گل میشــوند، بدهــد. چنین بازیکنی میتوانــد به موقع وقت را تلف کنــد و به بازی عمق یا عرض دهد. ما به یک میاندار باتجربه نیاز داریم. ما جلســاتی در کمیته فنی خواهیم داشت و نظر خود را میگوییم. به نظر من جباروف میتواند خیلی به استقالل کمک کند.»

فریبــا بروز تغییرات در نیــم فصل را قطعی دانســت: «در نیمفصل به احتمال زیاد، تغییراتی در فهرست تیم اعمال میشود و باشگاه میتواند چند بازیکن بینالمللی جذب کند. به نظر من برای لیگ قهرمانان آسیا، نیاز زیادی به یک هافبک بازیســاز و یک مهاجم تمام عیار داریم. اگر پدیده را شکســت دهیم، میتوانیم در نیمفصل دوم به شکل یک مدعی ظاهر شویم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran