Iran Varzeshi

همه موافق جدایی، شفر مخالف!

با حذف نام گرو و نویمایراز فهرســت مسافران رشــت و اصرار اعضای کمیته فنی باشگاه استقالل به کنار گذاشتن این دو بازیکن و البته خواست پنهانی شخص فتحی به اخراج محترمانه این دو بازیکن به نظر میرســد باید پرونده این دو بازیکن را با اســتقالل مختومه دانست. هرچند

-

ظاهرا منابع مالی مختصری برای جلب رضایت گرو و نویمایر نیز فراهم شده تا این دو بازیکن در نیم فصل از استقالل کنار گذاشته شوند که مشخص نیست آنها به دریافت این مبالغ رضایت بدهند یا خیر؟! اما مسالهای که ممکن است بیش از اینها برای استقالل حاشیههایی را ایجاد کند، مخالفت احتمالی وینفرد شفر است.

درحالی که وینفرد شــفر اصرار بسیاری به حفــظ الحاجی گرو و نویمایــر دارد و در مصاحبههای خود پی در پی از این دو بازیکن حمایت میکنــد اما هیچ یک از مســووالن در باشگاه اســتقالل در این خصوص با آقای ســرمربی هم عقیده نیســتند و عالقهای به تــداوم حضور ایــن دو بازیکــن خارجی در استقالل ندارند.

هفته پیش بود که گفته شــد در نشست وینفرد شفر با امیرحسین فتحی ادامه حضور این دو بازیکن قطعی شده و گرو و نویمایر در استقالل خواهند ماند. حتی گفته شد که زور وینفرد شــفر به کمیته فنی باشگاه استقالل چربیده و به نوعی نظر او اعمال شده است اما ماجرا در روزهای اخیــر به گونه دیگری رقم خورده و اتفاقاتی درحال رخ دادن است که در نهایت منجــر به جدایی گرو و نویمایر خواهد شد.

ماجــرا اینگونه پیش رفتــه که اعضای کمیته فنی باشــگاه اســتقالل در تازه ترین نشســتی که با فتحی داشتهاند به او گفتهاند که هیچیک از بازیکنان اســتقالل جز این دو خارجی شایسته کنار گذاشته شدن از ترکیب اســتقالل نیســتند و نباید دیگران را فدای بازیکنانی کرد که وجودشــان هیچ تاثیری در استقالل نداشته.

شاید اینطور به نظر بیاید که امیرحسین فتحی در این داستان پشت وینفرد شفر است اما دقیقا برعکس است.

امیرحسین فتحی نیز با تداوم حضور این دو بازیکن خارجی در اســتقالل مخالف است و عالقه دارد به جای آنها بازیکنان دیگری به استقالل ملحق شوند.

فتحــی اما در این راســتا هیچ اظهارنظر رســمی نداشــته و همواره در مصاحبههای خود درباره نقش کمیته فنی در آینده باشگاه استقالل بخصوص نقل و انتقاالت گفته است. فتحی بارها تاکید کرده فهرست ورود و خروج استقالل باید با نظر اعضای کمیته فنی نوشته شود.

البته او نقش شــفر را هم بسیار محوری میداند اما اساســا بــرای اینکــه خودش با سرمربی اســتقالل بر ســر ماندن یا جدایی بازیکنان سرشاخ نشود و به نوعی تصمیمگیری در این خصوص را به عهده کمیته فنی بگذارد شــخصا درباره بازیکنان نظــری نداده و بارها اعالم کرده کــه درباره جذب یا دفع بازیکنان کمیته فنی هم باید نظر بدهد.

در واقــع کمیته فنی یــک راه برای اعمال نظرات فتحی در بحثهای فنی اســت تا هم او متهم به دخالت در کار شفر نشود و هم اینکه به واسطه نفوذ و مقبولیتی که اعضای کمیته فنی دارند حرفش را هم در برخی موارد به کرســی بنشاند.

ماجرای اخراج گرو و نویمایر یکی از اهدافی است که فتحی هم پنهانی آن را دنبال میکند و عمیقا دوســت دارد که این دو بازیکن در نیم فصل دوم در ترکیب استقالل نباشند تا هم جا بــرای ورود 3 بازیکنی که با اســتقالل تمرین کردهاند باز شود و هم اینکه شفر دیگر بهانهای برای بازی دادن به این دو بازیکن نداشته باشد.

فتحی میداند که شــفر عالقــه زیادی به ایــن دو بازیکــن دارد اما از ســویی آنها هرگز نتوانســته­اند به لحاظ فنی به اســتقالل کمکی کنند.

این وضعیــت در حالی ذهن همه از جمله سرپرســت باشگاه اســتقالل را به شدت درگیر کــرده که هــر دو بازیکــن خارجی بــار مالی ســنگینی را به دوش استقالل گذاشتهاند و اگر قرار به جدایی باشد باید استقالل مبلغی را هم به این بازیکنان بپردازد و آنها را با رضایت کامل از ترکیب استقالل جدا کند.

ظاهــرا منابع مالی مختصــری برای جلب رضایت گرو و نویمایر نیز فراهم شــده تا این دو بازیکن در نیم فصل از اســتقالل کنار گذاشته شــوند که مشخص نیســت آنها به دریافت این مبالــغ رضایت بدهنــد یا خیر؟! اما مســالهای که ممکن اســت بیش از اینها برای اســتقالل حاشــیههای­ی را ایجاد کنــد، مخالفت احتمالی وینفرد شفر است.

همــه میدانند که ســرمربی اســتقالل از طریق پســرش عامل حضور گرو و نویمایر بوده و شدیدا دوستدار که این دو بازیکن با استقالل ادامه دهند اما بــا اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده و کمیته فنی هم به تاســی از خواســت پنهانــی فتحی پایــش را در یک کفش کرده تا گرو و نویمایر از استقالل بروند به نظر میرسد که سرانجام سرمربی استقالل هم با این جدایی موافقت کند و هر دو بازیکن را پس از تشریفات مالی و تسویه حساب از فهرست کنار بگذارد.

البته مشکل اســتقالل برای بازگرداندن 3 بازیکنــی که نیم فصل با آنهــا تمرین کردند با کنار گذاشــتن این دو بازیکن خارجی از میان نمیرود. استقالل برای اینکه بازیکنانی همچون شجاعیان، کریمی و آقاخان را در لیست داشته باشــد، باید یک بازیکن دیگر را هم از فهرست کنار بگذارد تا جا بــرای ورود آن 3 بازیکن باز شود.

این احتمال دور از ذهن نیست که استقالل میثم تیمــوری را کنار بگــذارد و باید دید که مساله را چه طور حل میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran