Iran Varzeshi

سپاهان، خوششانس و فرصتطلب مقابل مدعیان

- آرمن ساروخانیان ‪Armen Saroukhani­an‬

سپاهان چیزی نمانده بود پرسپولیس را هم به سرنوشت استقالل گرفتار کند و یکی از رقبای مســتقیمش در مســیر قهرمانی را یک بر صفر شکست دهد، ولی پنالتی دقایق آخر علیپور حکم به تســاوی دو تیم بدون شکســت لیگ برتر داد.

ســپاهانیه­ا که تــا آخریــن دقایق برنــده بودنــد، قطعــا نمیتوانند از ایــن تســاوی راضــی باشــند، ولــی اگــر رونــد بــازی در ۰9 دقیقــه را بررســی کنیــم، پرســپولیس برتــری نســبی داشــت و فرصتهــای بیشتری ساخت.

این ســناریویی است که در بازیهای قبلی ســپاهان مقابل مدعیان هم دیده شــد و تیم قلعهنویی با وجود برتری نســبی حریفان توانســت امتیازات خوبی بگیرد.

در هفتــه پنجــم، تراکتورســ­ازی هرچنــد هنــوز بــه هماهنگــی و انســجام فعلی نرســیده بــود مقابل ســپاهان برتری نســبی داشــت، ولی ســپاهان تــا آخرین لحظات برنــده بــود و در نهایت بازی با تســاوی 2-2 به پایان رسید.

ســپاهان در ورزشــگاه آزادی مقابــل اســتقالل هــم حســابی تحت فشــار بــود، ولــی در نهایت با تــک گل دقایق آخــر کیروش اســتنلی به سه امتیاز رسید.

سپاهان در نقش جهان توانســت پدیده را هم با همین نتیجه ببرد، ولی بازی در نیمه دوم کامال در اختیار تیم مشهدی بود و میزبان در زمین خودش فقط دفاع میکرد.

سپاهان:‌8‌امتیاز‌از‌4‌بازی‌با‌مدعیان

انتظار میرفت سپاهان مقابل پرســپولیس خسته و تحلیلرفته تیم برتر زمین باشــد، ولی این تیم میهمان بود که بازی را در اختیار داشت و بیرانوند قبل از گل حتی یک بار هم به دردسر نیفتاد.

ســپاهان از ۴ بازی مقابل مدعیان قهرمانی و رقیبان مستقیمش 8 امتیاز گرفته که کارنامه خوبی اســت، ولی در این دوئلها کیفیت تیمی که شایسته قهرمانی باشد را به نمایش نگذاشته.

قلعهنویــی در ســپاهان اصــرار بــه اســتفاده از آرایــش ۴-3-3 دارد، ولــی خط میانی ســه نفره این تیم که از ســوی مهاجمــان چندان حمایت نمیشــود، در بازیهای بزرگ توان برابری با خط میانــی پرتعدادتر حریفان را نــدارد و ایــن را در بازیهای اخیر مقابل پدیده و پرســپولیس هم دیدیم. در ایــن بازی معموال کیانی یــا کومان در محاصره هافبکهای پرســپولیس بودنــد و اضافــه شــدن پورقــاز در نیمــه دوم هم کمکــی بــه تغییر این روند نکرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran