Iran Varzeshi

صلح نبازها به نفع مدعیان

-

یکشــنبه ،97/9/18 دیــدار معوقه از هفتــه دوازدهم لیــگ هجدهم، ورزشگاه نقش جهان، ساعت:01:61، تماشاگر: 0۴ هزار نفر سپاهان یک گل: عزتا... پورقاز )75( پرسپولیس یک گل: علی علیپور -88( پنالتی) داور: علیرضا فغانی کمکهــا: رضا ســخندان و محمد منصوری اخراج: اســتنلی کیروش -90+2( ســپاهان) و کمــال کامیابینیـ­ـا (29-پرسپولیس) بازیکن برتر: مهدی کیانی (سپاهان) سپاهان پیام نیازمنــد، محمــد ایرانپوریا­ن، عزتا... پورقاز، ســیاوش یزدانی، ســعید آقایــی، مهــدی کیانی، حامــد بحیرایی -46( خالــد شــفیعی)، والدیمیر کومان -81( بختیــار رحمانی)، مهرداد محمدی -53( ساسان انصاری)، سجاد شهباززاده، کیروش استنلی

سرمربی: امیر قلعهنویی پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجالل حسینی، شــجاع خلیلزاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمــال کامیابینیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه -84( محمدامین -90+4()یدسا محســن ربیعخواه)، علی علیپور و گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

بازی با دو حمله پرسپولیس و فوقالعاده ســریع آغاز شد اما آنســوی زمین کیروش اســتنلی با ضربه سر نخستین موقعیت نصف و نیمه تیمش را رقم زد تا مشخص شود بازی پر صحنهای را شاهد خواهیم بود.

دقیقه 5 نشــده بود که ســپاهان دومین حملهاش را هم تدارک دید و به نخستین کرنر بازی رســید تا باز هم ضربه سر کیروش نشان دهد نیروی هوایی قلعهنویی از شــروع مسابقه کارش را آغاز کرده است.

بعــد از ده دقیقــه آرام و کــم برخــورد پرسپولیس با یک ضربه ایســتگاهی موقعیت ساخت اما ارسال عالیشاه با دفع نیازمند همراه شــد در حالی که اگر ســر نوراللهــی به توپ میخورد شــاید دروازه میزبان باز میشد. بعد از این موقعیت دو کرنر نصیب ســرخها شد که کرنر دوم با اشــتباه مدافع سپاهان نزدیک بود کار دست این تیم بدهد.

بازی پرفشــار دو تیــم در میانه زمین و البته حساســیت بازی باعث شد موقعیتهای زیــادی روی دروازهها ایجاد نشــود. در حالی که ارســالهای ســپاهانیه­ا مدام دفع میشد پرسپولیس با شوت منشا میتوانست لحظهای خــاص خلق کند اما ضربه ایــن مهاجم ناامید کننده بود.

دقیقه 27 ارسال منشا میتوانست خطری برای پرســپولیس ایجاد کند اما باز هم خروج نیازمند موفق بود و خطری دروازه ســپاهان را تهدید نکرد.

دقیقــه 32 مهرداد محمــدی با حرکتی تکنیکی موقعیتــی فوقالعاده بــرای خودش ایجاد کــرد اما ضربه نهاییاش را بســیار آرام نواخــت و بیرانوند راحت توپ را گرفت. همین توپ در آنســوی زمین با حمله سریع سرخها میتوانست موقعیت گل باشد اما منشا به جای پاس به جلو، پاس به عقب داد.

دقیقــه 45 دو، ســه ارســال متوالــی پرســپولیس موقعیتهایی نصف و نیمه ایجاد کرد اما خط دفاع ســپاهان اشــتباه نکرد و در نهایــت نیمه اول بازی کمتــر از حد انتظار از سوی هر دو تیم به پایان رسید.

نیمه دوم با یک تغییر در ترکیب سپاهان و تغییــر آرایش این تیم همراه بود چراکه قلعه نویی اصال از مدل بازی تیمش رضایت نداشت، با این حال پرسپولیس نخستین موقعیت نصف و نیمه را ســاخت و شــوت محکم سیدجالل از بــاالی دروازه میزبان بیــرون رفت. لحظاتی بعد هم شــروع منشا و اشــتباه مهره تعویضی قلعه نویی باعث شــد تا منشــا با یک کاتبک موقعیتی خوب برای عالیشاه بسازد که دخالت مدافع سپاهان این موقعیت را از سرخها گرفت.

دقیقه 57 و بعــد از چند دقیقه که بازی آرام گذشــت باز هم پرسپولیس در یک حمله همــه جانبه دو، ســه موقعیت خلــق کرد اما ضربات پــی در پی بازیکنان ایــن تیم با دفع مدافعان سپاهان همراه بود.

سه دقیقه بعد سپاهان هم یک ضربه کرنر به دست آورد که باز هم کیروش ضربه سرش را نواخت که در چارچوب نبود.

پرســپولیس کــه در نیمــه دوم بهتر و منسجمتر از حریفش عمل میکرد دوباره برای خلق موقعیت دو، سه تالش نافرجام داشت چرا که ارســالها و ضربات نهایی بازیکنان این تیم بــا دفع موفق مدافعان میزبان همراه میشــد. شــوتهای نوراللهی و علیپــور در دقایق 66 و 67 موقعیتهایی بود که برای سرخها از دست رفت چرا که توپ به دروازه سپاهان نرسید.

دقیقه 72 ســپاهان در پی یک ضدحمله سریع موقعیت خطرناکی ساخت و پاس عرضی ساسان انصاری با ضربه نهایی شهباززاده همراه شد که ســیامک نعمتی مقابل توپ ایستادگی کرد.

لحظاتی بعد اوت دستی بلند سپاهانیها با خروج بیرانوند همراه شــد اما توپ به بیرون از محوطه جریمه برگشــت تا عزتا... پورقاز با شوتی استثنایی و فوقالعاده محکم طاق دروازه پرسپولیس را فرو بریزد و سرخها را شوکه کند. سالبیستودو­م|دوشنبه91آذ­ر7931|2ربیعالثان­ی0۴۴1|8102ceD01|شماره8806

بعد از گل سپاهان، پرسپولیس که فرصت زیادی برای جبران نداشت جلو کشید و دقیقه 80 بــا حملهای همه جانبــه صاحب موقعیت شد اما شــوت نهایی بشــار دقیق نبود. حمله همه جانبه پرســپولیس در دقیقه 84 با شوت نوراللهــی و دفع نیازمند همراه شــد اما مقابل دروازه خالی علیپور و منشا باز هم ناکام ماندند و در کمال تعجب این موقعیت هم گل نشد.

دقیقه 85 باز هم کرنر پرسپولیس و دفع ســپاهانیه­ا نتیجهای نداشت اما کرنر بعدی با ارســال بلند و خطای هند کیروش مواجه شد تا فغانی برای پرسپولیس پنالتی بگیرد. علیپور پشت توپ ایستاد و با ضربهای محکم توپ را به تور چسباند تا پرسپولیس به گل مساوی برسد.

در وقتهای تلف شــده که بازی پرتنش دنبال میشــد فغانی دو بازیکــن دو تیم را به خاطــر درگیری اخــراج کرد. دقیقــه چهارم وقتهای تلف شده ســپاهان برای رسیدن به گل برتری جلو کشــید و بعد از اینکه شــوت کیانی گل نشــد یک ضربه ایستگاهی هم برای این تیم حاصل شد که نتیجهای نداشت.

در نهایت تســاوی باعث شــد تا سپاهان به لطف تفاضل گل دوباره صدرنشــین شود اما استقالل و پدیده هم رســما به جمع مدعیان آمدند تا بازی پایانی تیمها فوقالعاده حســاس شود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran