Iran Varzeshi

برانکو: هیچ وقت دنبال فرار به جلو نبودهام

-

برای صحبت درباره طارمی 10 روز دیگر صبر کنید

برانکــو در نشســت خبری بعد از بازی با ســپاهان گفــت: «قبل از بازی وقتی قلعهنویی را دیدم به او گفتم که افتخاری اســت که ســرمربی سپاهان و پرســپولیس باشید و این دربی را در این جو برگزار کنید. اینها بازیهایی است که به خاطر آن کار میکنیم و در ورزش هستیم. چیزی که مهم است این است که بازی خوبی را دیدیم و هر دو تیم برای برد تالش میکردند.»

* بــه بازیکنانم افتخار میکنم و از تماشــاگرا­نمان که امروز ما را حمایت کردند ممنونم. بازیکنان شــخصیت و اراده خود را نشــان دادند و نشان دادیم که شــخصیت تیم برنده را داریم، به طوری که از همان دقیقه اول به خودمان اعتماد داشتیم و در جو اصفهان مقابل یکی از بهترین تیمهای ایران بازی خوبی انجام دادیم و به همین دلیل به بازیکنانم و نتایجی که گرفتند افتخار میکنم.

* من بعد از بازی بــا ذوبآهن درباره داوری حرف زدم، حرف حق را هم زدم. اشــاره من به بازی با ماشینســاز­ی بود که گل ما را مردود اعالم کردند و حتــی بازی با ســایپا را مثال زدم اما وقتی از ســپاهان صحبت میکنیم، بارها گفتهام این تیم در 10 ســال اخیر بیشــترین قهرمانی را داشته و ما 3 دربی با اســتقالل، تراکتورساز­ی و سپاهان داریم. قلعهنویی دوست من است و تیم را با بازیکنان خوب تقویت کرده و بزرگترین رقبای ما همین سه تیم و پدیده هستند اما چه کسی گفته که من از سپاهان حرف زدم؟

* نمیخواهــم به گذشــته برگردم امــا اعالم کردم که در 4 ســال اخیر بیشــترین ضرر از داوریها متوجه پرســپولیس بوده و مــا فقط داوری عادالنه میخواهیم. داور امروز نشــان داد که بیجهت جزو 4 داور برتر دنیا نیست و با لیاقت نشــان داد که چطور قضاوت میکند. مطمئن باشــید اگر میباختیم هم همین حرفها را میزدم.

* نیمه دوم توپی از وســط زمین جلو نیامد و حریف دفاع میکرد. طبیعی است که بازیکنان پرسپولیس خسته هستند چون آنها بیشترین بازی را نسبت به تیمهای دیگر انجام دادهاند، ولی فکر میکنم خودتان کامال دیدید که آیا آنها آمادگی بدنی دارند یا خیر.

* صحبتهای من مربوط به 3-4 سال اخیر اســت و این صحبت (انتقاد به داوری) کلی بود. شما تا حاال شنیدهاید من دنبال بهانه باشم؟ بعد از باخت به کاشــیما آمدم و گفتم که باختیم، آیا بهانه گرفتم؟ بعد از این بازی هم به مصاف سایپا رفتیم و 10 ساعت در راه رسیدن به ژاپن بودیم، آیا کسی بهانه آورد؟ آیا شــما مصاحبههای من را میخوانید؟ به نظر من خوب نخواندهاید. شــما کی دیدید ما به دنبال فرار به جلو یا بهانه باشیم. بازیکنان تیم من به دنبال نتیجه گرفتن هستند و ما میخواهیم فقط ببریم.

* به خاطر بازی خوب نیمه دوم بازیکنان تیمم را تحســین میکنم چون آنها واکنشها و رفتارهایی نشــان دادند که تحسینبرانگ­یز بود. ما وقتی با گل زیبای پورقاز عقب افتادیم، اطمینان داشــتیم که بازی را میبریم، درست است که یک نتیجه همیشــه واقعگرایان­ه به نظر میآید اما به نظرم تســاوی عادالنه بــود چون ما مقابل بهترین تیم ایران بازی کردیم. در نیمه دوم یکی از بهترین بازیهای پرســپولیس را شــاهد بودیم و بازیکنان ما چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ بدنی در بهترین شــرایط بودند که بابت این موضوع به همه شــاگردانم تبریک میگویم.

* طارمی در حال حاضر بازیکن یک باشــگاه دیگر در قطر است. نمیدانم از او راضی هستند یا نه چون اخبار را دنبال نمیکنم و تماسی هم ندارم. هفته قبــل این موضوع را گفتم باز هــم آن را تکرار میکنم، طارمی بازیکن تیم ملی و یک فوتبالیســ­ت ملیپوش است. او چند سال در جمع ما بوده و آقای گل هم شده است اما این مســاله فقط مربوط به من و باشگاه پرسپولیس نیست، بلکه مربوط به خود او و باشــگاه است. ضمنا االن زمان مناسبی برای پاسخ دادن به این سوال نیست و شــاید بهتر باشد 10 روز دیگر که بازیهای نیم فصل تمام شد این سوال را بپرسید.

* شــجاع از ناحیه گردن و کمر مشــکل دارد و من از او ممنون هستم که بــا مصدومیت برای ما به میدان میرود. حتی امروز ربیعخواه قبل از بازی گرم کرد چون مطمئن نبودم که شــجاع امروز میتوانــد بازی کند. او کل نیمفصل را بــا درد بازی کرده و با 200 درصد توانش بــرای تیم، هواداران و خانوادهاش بازی میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran