Iran Varzeshi

محمدی روی کشتیگیران فراموششده حساب باز کرده

- عسگری محمدیان پیشکسوت کشتی

غالمرضا محمدی، سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد ایران همانگونه که در دوران قهرمانیاش بسیار زیرک، باهوش و چاالک بود، در کار مربیگری هم بسیار زیرک، توانا و باهوش است. او هنر سرمربیگری و مدیریت تیم ملی را خیلی خوب بلد است. جمع و جور کردن تیم ملی کار سختی است و شاید هر مربی نتواند از عهده آن خوب برآید و این خیلی مهم است.

البته در کشــتی بحث رقابت در همه زمینهها از جمله سرمربیگری تیم ملی همیشه وجود داشته و این طبیعی است اما بهتر است آنهایی که بهرغم شایســتگیه­ایی که داشتند ولی سرمربی تیم ملی نشدند، در کادر فنی تیم ملی با غالمرضا محمدی همکاری کنند.

همه ما وظیفه داریم به محمدی کمک کنیم تا او این بار ســنگین را به ســرمنزل مقصود برساند. روسها و آمریکاییها قهرمانان زیادی دارند که از بین آنها فقط یک نفر سرمربی تیم ملی میشود ولی بقیه آنها فارغ از داشتن مدالهای جهانی و المپیک، خود بهعنوان مربی در کادر فنی به سرمربی تیم ملی کشورشان کمک میکنند.

غالمرضا محمدی یکی، دو روز پیش 5۳ کشتیگیر را به اردوی نخست تیم ملی دعوت کرد که در بین آنها تعدادی از کشــتیگیرا­ن نامدار و مطرح هم دیده میشــدند که به هر دلیلی فراموش شده بودند یا اینکه به حساب آورده نمیشدند. هر سرمربی نگاه و دیدگاه خاص خود را دارد و با نگاه و تفکر خود، کشــتیگیرا­نی را به اردو دعوت میکند. به اعتقاد من دعوت تعدادی از کشــتیگیرا­ن مطرح و نامدار که در یکی، دو ســال گذشته به اردو دعوت نمیشدند یا کمتر دعوت میشدند، کار بسیار خوب و پسندیدهای است. قطعا محمدی روی کشتیگیرانی چون حسن رحیمی، سیداحمد محمدی، مهدی تقوی، رضــا افضلی، بهمن تیموری، امید حســنتبار، حمیدرضا زرینپیکر، محمدجواد ابراهیمی، رضا یزدانی، یدا... محبی ...و حســاب باز کرده که آنها را مجددا به اردوی تیم ملی دعوت کرده اســت. این کشتیگیران فکر نکنند که محمدی با دعوت به اردو به آنها شانس مجدد داده، بلکه همه اینها جزو ســرمایهها­ی اصلی کشتی این کشــورند و محمدی پی برده که آنها حتما چیزی در چنته خود دارند که باید به اردو دعوت شوند.

ســن کشتیگیرانی مثل حسن رحیمی، ســیداحمد محمدی و مهدی تقــوی اکنون باالتر رفته و برای همین در یکی، دو وزن باالتر از قبل به اردو دعوت شدهاند. به نظر من با توجه به باال رفتن سن آنها بهتر است در همین وزنهای مورد نظر کشتی بگیرند و من بهعنوان قهرمانی زجرکشیده بهخاطر وزن کــم کردنهای زیاد به هیچ وجــه به آنها توصیه نمیکنم که وزن خود را کم کنند.

آنها در وزنهای باالتر باروحیهتر و شادابتر از گذشته میتوانند کشتی بگیرند. در مورد «رضا یزدانی» در وزن 97 کیلوگرم هم میگویم او همچنان بهترین کشــتیگیر حال حاضر این وزن در ایران است. او چند سال اخیر با بدشانســیه­ای زیادی از جمله مصدومیت روبهرو شد که وی را از مدالهای المپیک دور کرد.

یزدانی همچنان قابل احترام اســت و شــاید بتواند برای کشتی ما بار دیگر افتخار و مدال جهانی بیاورد. در مورد پسرم «محمدحسین محمدیان» هــم که در وزن 97 کیلوگرم از ســوی غالمرضا محمدی به اردوی تیم ملی دعوت شده اســت، ترجیح میدهم زیاد صحبت نکنم، همچنان که هیچگاه در جلسات شورای فنی، طرفداری او را نکرده و همیشه سکوت اختیار کردم. میخواهم محمدحسین خودش حقش را بگیرد.

در هــر صورت محرومیت محمدحســین طبق قانــون اتحادیه جهانی کشتی و وادا، اوایل تیرماه سال آینده به پایان میرسد اما فدراسیون کشتی برای رفع محرومیت باقیمانده او زودتر از زمان مقرر مشــغول نامهنگاری با اتحادیه جهانی کشــتی و آژانس بینالمللی مبارزه با دوپینگ (وادا) است تا او بتواند تا دو، ســه ماه آینده در رقابتهای داخلی و خارجی کشتی شرکت کند و برای همین به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

از باتیروف 33 ساله تا مهدی تقوی 31 ساله

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran