Iran Varzeshi

فالح: ‌یزدانی‌و‌تقوی‌تمام‌نشده‌اند

-

پیشکسوت کشــتی آزاد ایران معتقد است کادر فنی و مدیریت ســابق فدراسیون کشتی به دلیل لجبازی با برخی از کشــتیگیرا­ن باتجربه و عنواندار، باعث انزوا و محو شــدن آنها شــد. اکبــر فالح با توجه به دعوت از برخی چهرههای نامدار کشــتی آزاد به نخستین اردوی تیم ملی ایــن کار غالمرضا محمــدی را در دعوت از این نفرات تقدیر کرد: «خوشــبختان­ه شاهد تصمیم قشــنگ و روحیه بخش سرمربی تیم ملی بودیم که از نفراتی مثل رضا یزدانی، مهدی تقوی، سید احمــد محمدی و ... دعوت کرد تا در اردوی تیم ملی حضور یابند. طبیعتــا این نفرات میتوانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا میتوانند دوران موفقیتآمیز خــود در تیم ملی را ادامه دهند یا خیر؟»

فالح همچنین با انتقــاد از عملکرد خادم در استفاده از نفرات با تجربه تیم ملی ادامه داد: «ما در فدراســیون تحت ریاست رسول خادم به رغم اتفاقات و اقدامات سازنده و مطلوب، شاهد برخی تصمیمــات غیرمنطقی و نوعی لجبازی با قهرمانان هم بودیم. متاسفانه نتیجه این لجبازی به دور ماندن و محو برخی از ســتارههای کشتی انجامید که میتوانســت­ند تا ســالها برای ایران افتخارآفری­نی کنند.»

مربی سازنده کشــتی گفت: «رسول خادم میتوانســت به خوبی از ایــن نیروهای باتجربه و عنواندار اســتفاده کند اما چنین نشــد و این چهرهها به رغم داشــتن چندیــن مدال جهانی و آســیایی و کوله باری از تجربــه از حضور در عرصه ملی محروم شدند. کشتیگیرانی مثل رضا یزدانی و مهدی تقوی به هیچ عنوان تمام نشده نبودند اما در اثر لجبازی مسووالن کشتی مدتها از کشتی طرد شدند.»

فــالح با اظهار امیدواری به بازگشــت این چهرهها از شرایط خوب این کشتیگیران گفت: «بــه جرات میتوان گفت ایــن نفرات هنوز ۰۳ درصــد از تواناییهای قبلی خــود را برای تکرار افتخــارات قبلی حفظ کردهاند و اگر خودشــان بخواهند میتوانند دوباره با ارتقای سطح آمادگی روحی و جســمی خود بدرخشند. مهم این است کــه به آنان احترام گذاشــته شــده و غالمرضا محمدی در حرکتی خــوب و قابل تقدیر از این چهرهها برای بازگشت به تیم ملی دعوت به عمل آورده است.»

قهرمان اسبق کشــتی جهان با بیان اینکه هیچکــس حــق نداشــت، بــه دوران قهرمانی کشــتیگیرا­ن پایان بدهد، گفــت: «تجربه ثابت کرده هیچ مســوولی نمیتواند به دوران کشتی قهرمانان خاتمه دهد و این خود «کشتی» است که باید سرنوشــت این قهرمانان را تعیین کند. ما باید به قهرمانان خودمــان احترام بگذاریم و شرایط را طوری مهیا کنیم که خودشان تصمیم بگیرند بمانند یــا بروند. بهعنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ کشتی که دستی بر آتش مربیگری دارم، از غالمرضا محمدی بهعنوان سرمربی تیم ملی تشکر میکنم که شــرایط بازگشت برخی قهرمانان را مهیا کرد. اینکه با این چهرههای ملی اینگونه برخورد شــد و با لجبازی آنان را مدتها از صحنه محو کردیم بــه هیچ عنوان منطقی و اصولی نبود.»

او با اشاره به اینکه باید با این کشتیگیران با احترام برخورد میشــد، ادامــه داد: «مطمئنا قهرمانان ملی امروز همان مربیان فردای کشتی ما هستند که باید مسیر رفتن از دنیای قهرمانی به عرصه مربیگــری را به خوبی و با احترام طی کنند. این قهرمانان نباید با رفتار برخی مسووالن و مدیران کشــتی از این رشــته زده شوند و با سرخوردگی و ناامیدی از این عرصه خداحافظی کنند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran