Iran Varzeshi

پورشیب و میعاد طالیی شدند مهدیزاده برنزی

-

میعاد یاری، ذبیحا... پورشیب و امیر مهدیزاده 3 نماینده شایسته کاراته کشــورمان با برتری مقابل رقبای قدرتمند خود به ترتیب صاحب مدالهای طــال (دو مدال) و یک برنز در اوزان ‪۴8- 0۶-،‬ و ۷۶- کیلوگرم لیگ جهانی سری آ چین شدند.

در آخرین روز از لیــگ جهانی کاراته وان ســری آ چین، ذبیحا... پورشیب در فینال وزن ۴8- کیلوگــرم به مصاف ایگــور چیخامارف از قزاقســتان رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طال شد.

پورشیب پیش از رســیدن به فینال ابتدا چیو هانســین از چین تایپــه را ۶ بر صفر برد. ســپس به مصاف ریکیتو شیمادا دارنده طالی جوانان جهان و برنز امیدهای آسیا از ژاپن رفت و بــا نتیجه یک بر صفر به برتری رســید. او در چهارمین مبارزه پس از تســاوی 3 بر 3 مقابل محمــد احمد رامادان دارنده نقره امیدهای جهان از مصر برنده تاتامی شــد و در دیدار پنجم 3 بر صفر جینچائو چن از چین را شکســت داد و به نیمه نهایی رسید. پورشیب در مبارزه نیمهنهایی مقابل الکساندر علیاف از روسیه دارنده 2 نقره لیگهای جهانی به تســاوی یک بر یک رسید و برنده تاتامی شد. در این رقابتها ۶۷11 کاراتهکا از 80 کشور حضور دارند.

همچنین میعــاد یاری در دیدار فینــال وزن 0۶-کیلوگرم مقابل آرای صمدان از ترکیه نفر اول ردهبندی جهان قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی پیروز شد و به مدال طال رسید. یاری در مبارزات روز گذشته خود ابتدا میلتون بوسیرون از فرانسه را 5 بر 2 برد، ســپس با نتیجه ۶ بر 2 هو لی از هنگ کنگ را مغلوب کرد. در ســومین مبارزه 3 بر صفر ژنوس استفانوس از یونان را مغلوب کرد. در بازی چهارم مقابــل بروس داگالس برزیلی دارنده مدالهــای طال، نقره و 2 برنز جهان با نتیجه ۴ بر 3 به برتری رســید. بازی پنجم یاری مقابل کریم آبوئیتا از مصر بود که موفق شــد این کاراتهکا را که عنوان نایب قهرمانی امیدهای جهان را در کارنامه داشت 5 بر 3 شکست دهد و به نیمهنهایی راه یابد. یاری در نیمه نهایی مقابل صدرالدین سایماتوف ازبکستانی دارنده عنوان قهرمانی امیدهــای جهان قرار گرفت و پس از تســاوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برنده شد و به فینال راه یافت.

امیر مهدی زاده در نخســتین حضورش در وزن ۷۶-کیلوگرم به مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان سریآ چین دست یافت. مهدیزاده که نخستین حضور خود در وزن منهای ۷۶ کیلوگرم را تجربه میکرد در جدول شــانس مجدد ابتدا استفان جوسیچ از صربستان را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برد. سپس ســانگوت مونتن از تایلند را 2 بر صفر شکست داد. در سومین مبارزه مقابل محمد شهریاری دیگر کاراتهکای کشورمان قرار گرفت و پس از تســاوی 3 بر 3 در مســابقه برنده تاتامی شد. مهدیزاده در بازی چهارم خود علیرضا شیرصفت را 8 بر ۴ برد و به مدال برنز رسید. او در مبارزات قبلی خود در دور نخســت با نتیجه 11 بر 5 از ســد فرانچسکو دی اونو فریو از ایتالیا گذشت. مهدیزاده در دور دوم نیز یک بر صفر مقابل بوران براک از کرواسی پیروز شد. مهدیزاده در سومین مبارزه پس از تساوی صفر بر صفر مقابل وینیسیوس فیگوئرا از برزیل با رای داوران بازنده تاتامی شد.

عالوه بر این، در وزن 0۶- کیلوگرم، محمد شایگان در جدول شانس مجدد ابتدا ماتیاس گومز از اســپانیا را پس از تساوی ۷ بر ۷ شکست داد. در دومین مبارزه مقابل دانیل رودریونوف از اســتونی در حالی که 5 بر ۴ از حریفش پیش بود، هانســوکو شد تا بازنده تاتامی باشد. در وزن منهای 5۷ کیلوگرم، آرش علینژاد 3 بر یک نتیجه را به رودریگز ابانز از اســپانیا واگــذار کرد و از دور رقابتهــا کنار رفت و در وزن به اضافه ۴8 کیلوگرم، مهدی عاشــوری در جدول شانس مجدد ۴ بر صفر نتیجه را به لوکا کاستا از بلژیک واگــذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت. در همین وزن کوشــا تیموری نیز 2 بر صفر مقابل لوکا کاســتای بلژیکی شکست خورد و حذف شــد. همچنین در وزن -50 کیلوگرم بانوان ســحر شیروانی در نخستین مبارزه جدول شــانس مجدد 3 بر صفر مقابل باباروا از ازبکستان شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت و در وزن 8۶+ کیلوگرم شــبنم واحدی در مبارزه مقابل ایزابال رودریگرز از برزیل 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran