Iran Varzeshi

مسی دیوانه است

- ریک شارما ‪Rik Sharma‬

آشــکارا لیونل مسی، برنده پنج توپ طال، از اینکه در ردهبندی بهترین بازیکن جهــان و توپ طالی 2018 پنجم شــده، خوشــش نیامده یا شــاید هــم اظهارات اســطوره برزیلی، پلــه ناراحتش کرده که گفته بود ایــن آرژانتینی فقــط با یک پا شــوت میزند و فقط یک کار بلد اســت. هرچه بود شماره 10 بارسلونا عصبانی بود و تمام ناراحتیاش را در دربی کاتالونیا بر سر اسپانیول بخت برگشته خالی کرد.

مســی دو ضربه ایســتگاهی عالی زد و یــک پاس گل به عثمــان دمبله داد به عالوه لحظات فوقالعاده دیگری که در این بازی به وجود آورد تا بارســلونا در کورنیا ال پرات 4 بر صفر تیم همسایه را شکست دهد. او دقیقه 17 با یک ضربه مهارناپذیر دروازه دیگــو لوپس را باز کرد. دریبلهای او روی پــاس گل به مهاجم فرانســوی به تنهایی شایســته تحســین بود. بعد از آن زیاد طول نکشــید که شــمه جدیدی از جادوی خــود را رو کرد و به ضلع ســوم مثلث MSD یعنی لوییس سوارس پاس داد که ضربــه او را تیرک دروازه برگرداند هرچند مهاجم اروگوئهای بعدا جبران کرد. در نیمه دوم یک ضربه ایستگاهی دیگر که دوباره دروازهبان سابق رئال مادرید را محو کــرد. این دهمیــن گل او از روی ضربات شروع مجدد در سال 2018 در رقابتهای مختلف و نهمین در اللیگا بود.

شاید خودش اعتراف نکند اما تردیدی نیســت که حوادث یک هفته اخیر انگیزه مضاعفی به مسی برای دربی داد. در یکی از معدود مواردی که در پاس اشــتباه کرد نزدیک به 40 متر به عقب برگشت تا توپ را پس بگیرد و این اتفاقی اســت که کمتر نمونهاش را سراغ داریم.

دیاریو اســپورت چند ساعت قبل از بازی گزارش داد مسی هنوز نتوانسته فرم خارقالعاده خود را در ورزشــگاه اسپانیول به نمایش بگذارد کــه در آن تنها دو گل زده اما با این بازی اســتثنایی پاسخ خوبی داد و آمار گلزنیاش برابر دیگر تیم بزرگ کاتالونیا را به 19 رســاند؛ کاری که هیچ بازیکن دیگری نتوانسته انجام دهد.

مسی بیرون زمین زیاد حرف نمیزند، گاهــی در برنامههای تبلیغاتی و گاهی در مصاحبههــا­ی مفصلــی کــه در آرژانتین انجام میدهد بنابرایــن جای تعجب نبود کــه به ردهبندی توپ طال اشــارهای نکرد امــا با پایــش هرچه میخواســت-همان پای چپی که پلــه گفته بود- گفت و تیم روبی را به یک شکست تحقیرآمیز محکوم کرد. اگرچه بارســلونا از صعــود بهعنوان صدرنشــین گروه B لیــگ قهرمانان اروپا مطمئن شده اما تعجب نکنید اگر در بازی سهشــنبه با تاتنهام دوباره همینطور بازی کنــد و خودش را در عرصه جهانی یک بار دیگر ثابت کند.

مسی دیوانه است و هر بدشانسی که سر راهش قرار بگیرد، تاوانش را میدهد.

مترجم: سیدعلی بلندنظر

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran