Iran Varzeshi

امری: نمیگذاریم ماجرای گاز خنده حواس بازیکنان را پرت کند

-

محمــد صــاح حاضر نشــد جایزه بهتریــن بازیکــن مســابقه لیورپــول و بورنموث را دریافت کند و آن را به جیمز میلنر، همبازیاش داد. صاح در این بازی هتتریــک کرد و تعداد گلهایش در این فصل لیگ برتر را به 12 رساند.

این دومین هتتریک او برای لیورپول از زمان آمدنش به این تیم بود اما او حس میکرد که میلنر که پانصدمین بازیاش در لیگ برتر را انجــام داد، برای دریافت این جایزه شایســتهتر اســت و به همین دلیل گفت که جایزه را به او میدهد.

او گفــت: «اینکه اینطــور گل بزنم اصا بد نیســت. ما صدر جدول هســتیم و ســه گل هم امروز زدم. کلینشیت هم کردیم. این همه چیزی است که میتوانم بگویم.

انتظارات من بسیار باال است اما من میدانم که انتظــارات دیگران هم از من بسیار باال اســت. همانطور که قبا گفتم، مهمتریــن چیز این اســت کــه در صدر جدول هســتیم و میتوانیم همه بازیها را ببریم.

من باید به میلنــر تبریک بگویم. او دوران ورزشــی فوقالعادها­ی داشته است. او امروز شایســته این عنوان بود. دوران ورزشی او عالی بوده و امیدوارم که با هم جامی به دست بیاوریم اما من این جایزه را نمیپذیرم.»

ادی هــاو، مربــی بورنموث هم پس از بــازی گفت که صــاح یکی از بهترین بازیکنان دنیا است.

یورگــن کلوپ با این نظــر او موافق بود و از صاح ســتایش کرد که روی یک گلش، با آن که اســتیو کوک تاش کرد خطای بدی روی او انجام دهد، روی پای خود ایســتاد و گلزنی کرد. کلوپ گفت: «به نظرم ادی هاو یکی از بهترین مربیانی اســت که تاکنون دیدهام. چطور میتوانم حرف دیگری درباره او بزنم؟

زمانی که در فوتبال هســتید، نیاز به بازیکنی دارید تا کار را تمام کند، و کاری که صاح بــا دو گلش در نیمه دوم انجام داد اســتثنایی بود. مــن در حال حاضر بازیکنان زیادی را نمیشناسم که بتوانند این دو گل را بزنند.

گل اول او در نیمه دوم در واقع باید خطا اعام میشــد اما او میخواست گل را بزنــد و به همین دلیــل روی پاهایش ایستاد و توپ را وارد دروازه کرد. ضربه او فوقالعاده نبود اما واقعا غافلگیرکنن­ده بود. گل سوم او هم همینطور. اینکه ما چطور این گل را ساختیم خیلی خوب بود.

هیچکس نباید از اینکــه او با وجود تاش برای خطا، روی پای خود ایســتاد غافلگیر شود. اشتیاق او به گلزنی آشکار اســت، و این بسیار به ســود ماست. من قبل از اینکه ماجرا برایش درســت کنند شنیدم که گل اول او آفساید بوده اما کار او واقعا درخشــان بود. مــن ذهنیت او را دوست دارم.»

این پیروزی باعث شــد لیورپول در هفته شــانزدهم لیگ برتر بــه 42 امتیاز برســد که ایــن بهترین آغــاز تاریخ این باشگاه در این مسابقات بوده است.

کلوپ گفــت: «فکــر میکنم چند ســال پیش گفتم که ما باید تاریخ خود را بنویســیم. این رکورد مهم اســت اما مهمترین چیز دنیا نیست. مهمترین چیز این نیست که رکوردی که 30 سال پیش ثبت شده بود را بشکنیم. مساله این است که من میخواهم تا جــای ممکن موفق باشــیم. هیچکس نمیداند این کار چقدر دشــوار اســت و بازی در این لیگ چقدر ســخت اســت. من چند بار گفتهام، 42 امتیاز را معموال در آوریل کسب میکردم، نه حاال در دســامبر. این آمار عالی است. استثنایی اســت. پســران شایسته همه ستایشی هستند که از آنها میشود چون آنها در هر متر از زمین جنگیدند.»

اونای امری، مربی آرسنال گفته اجازه نمیدهد فیلمی کــه از بازیکنانش در یک میهمانی پخش شده است باعث پرت شدن حواس تیم شــود. در این فیلــم، بازیکنان آرسنال گاز خنده مصرف میکنند. امری پس از برد یک بر صفر در خانه مقابل هادرزفیلد از تیمش ســتایش کرد. لــوکاس توریرا در دقیقه 82 گل پیروزیبخش آرسنال را زد و به این ترتیب روند شکستناپذیر­ی آرسنال به 21 مســابقه رســید. اخیرا سان تصاویر بازیکنان آرســنال را منتشــر کرده که در تابستان، در یک میهمانی نیتروس اوکساید مصــرف میکردند. باشــگاه بیانیهای صادر کرده و در آن آورده که بازیکنان باید مراقب مسوولیتهای­شان باشند اما امری گفته است که همه چیز باید در داخل باشگاه حل شود: «شاید شــما درباره مشکلی خارج از باشگاه صحبت میکنید اما من، باشگاه و افراد آن، میتوانیم بهصورت داخلی دربارهاش صحبت کنیم و به این ترتیب هیچ حواسپرتی شکل نخواهد گرفــت. من نمیخواهم حواس تیم پرت شــود و امروز هم فکر میکنم که همه بازیکنان تمرکزشــان را روی بازی گذاشته بودنــد.» توریــرا روی پــاس پیــر امریک اوبامیانگ با یک ضربه قیچی زیبا گل برتری را به ثمر رساند. این دومین گل او در عرض یک هفتــه بود و او در دربی شــمال لندن مقابــل تاتنهام هم گل زده بود. امری گفت: «او بازیکــن باکیفیتی اســت و بازیخوانی تاکتیکــی او در لحظــات هجومی و دفاعی عالی اســت. او ذهن و پاهای بسیار سریعی دارد. او میتوانــد در کارهــای دفاعی هم خیلی خوب باشــد و مانند این بازی و بازی قبلی، میتواند به محوطه جریمه برود و گل هم بزند.» شکودران موستافی در این بازی به دلیل مصدومیت از ناحیه همســترینگ زمین را ترک کرد. ســه روز پیش هم راب هولدینگ، مدافع آرسنال دچار پارگی رباط شد. موستافی و سوکراتیس پاپاستاتوپ­ولوس در ایــن بــازی کارت زرد گرفتند و به این ترتیب در دیدار هفته بعد برابر ساوتهمپتون محروم خواهنــد بود. به این ترتیب امری با بحران در دفاع مواجه است. اما ناچو مونریال که از مصدومیت همســترینگ رهایی یافته بود بهعنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و لوران کوشــیلنی هم برای نخســتین بار در ایــن فصل روی نیمکت نشســت. امری اما خوشــبین اســت: «نمیدانم که هفته بعد چطور بــازی خواهیم کــرد اما در هر حال بازیکنان الزم را داریم. امروز اســتفان لیشتاشــتا­ینر هم در پســت مدافع میانی بازی کرد.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran