Iran Varzeshi

پپ:اینباختتقص­یرمصدومانن­یست

- نزار کینسال ‪Nizaar Kinsella‬

قبل از بــازی با منچسترســی­تی از مائوریتزیو ســاری، مربی چلســی پرســیدند میدانــد چطــور باید تیم شکســتناپذ­یر صدرنشــین را ببرد و او پاســخ داد: «نمیدانــم، باید از یک نفر دیگر بپرســید، من همه بازیهایم را به پپ گواردیــوا­ل باختهام!» اما این رکورد از بین رفت بعــد از پیروزی 2 بر صفر برابر هواداران پرشور حاضر در استمفوردبر­یج.

البته شاید هنوز هم ساری نداند تیمــش چطور حریفــی را برده که به قول داوید لوییز، مدافع میانی چلسی، بهترین تیم اروپاست.

نیمه اول در حال سپری شدن بود و تیم غرب لندنی حتی یک شــوت در چارچوب نداشت ضمن اینکه میهمان 67 درصد مالکیت تــوپ را در اختیار داشت.

نگرانی در ورزشگاه به اوج رسیده بــود. ادن آزار، پــدرو و ویلیــان برای نخســتینبا­ر در ترکیــب اصلــی قرار گرفتند بدون اینکه مهاجم نوک داشته باشــند. الیویه ژیــرو روی نیمکت بود و آلوارو موراتــا روی نیمکت هم نبود؛ هیچ امیدی به چلسی نبود.

ناگهان ســر و کله انگولــو کانته پیدا شد؛ بازیکنی که همیشه بهخاطر نداشــتن تاثیرگذاری الزم در یکسوم دفاعی رقبا مورد انتقاد قرار میگرفت. روی یــک ضدحمله خوب با پاس آزار به منطقهای مناسب، هافبک فرانسوی زهرش را ریخت به جان ادرســون که قبل از آن آزمایش نشده بود.

پاس آزار ششمین پاس تیم ساری در یکسوم دفاعی سیتی تا آن دقیقه بود و این نشان از برتری مطلق سیتی در نیمه اول داشــت. این گل جو بازی و هواداران را تغییر داد و آنها هم مثل بازیکنان باور کردند که میشود سیتی را شکست داد.

تیم پپ گواردیــوا­ل در نیمه دوم هــم برتر بود اما چلســی مشــارکت بیشــتری در حمله پیدا کرد و موجی از خوشبینی ایجاد شــد تا اینکه گل دوم هم از یک منبع غیرمحتمل دیگر به دست آمد.

لوییــز متهــم بود کــه ذهنیتش ضعیف شــده و قــدرت رهبری تیم را از دست داده. این زمزمهها در گوشش بود که روی کرنر آزار برتری تیمش را دوبرابر کرد.

سیتی شــاید فوتبال خیلی خوبی را ارائــه کرد بخصــوص در نیمه اول، اما بازی چلســی بر اســاس پرسینگ هوشــمندان­ه بود و البته ســاری دگم از نظــر تاکتیکی بــه تغییر آری گفت و تیمش جواب گرفت. او میدانســت تیمــش برابر ســیتی شانســی برای حفظ مالکیت توپ نــدارد بنابراین به بازیکنانش دســتور داد عقب بنشینند و هــر وقت و هر طــور میتوانند روی ضدحمات به حریف ضربه بزنند.

سزار آسپیلیکوئت­ا قرارداد جدید را با 90 دقیقه توی جیب گذاشتن لروی سانه جشــن گرفت ضمن اینکه لوییز خطرناکترین بازیکن چلسی در حمله بود که با پاسهــای بلند خود از دفاع برای سیتی دردسرهای زیادی درست کرد. آزار، ویلیان و پدرو بیشــتر تابع نظــم بودند تا تاش بــرای خاقیت و عالی پرس کردند؛ این پاسخی بود که بعد از نمایش ضعیــف دو هفته پیش برابــر تاتنهــام و باخت 3 بــر یک در ویمبلی دادند.

برای یک شب، «ســاری بال» را کنار گذاشــتند چون مربی 59 ســاله ایتالیایی در زمــان مربیگری ناپولی و پنجه در پنجه انداختــن با گواردیوال درسهــای زیادی آموخــت و تیمش هر دوبار شکست خورد. چلسی بیشتر «کونته بال» بود و به روزهایی شباهت داشــت که با مربی ســابقش، آنتونیو کونته بدون داشتن توپ جان میکند.

در پایان، نتیجه فوقالعادها­ی برای چلســی و نتیجه ویرانکننده­ای برای سیتی رقم خورد، چون ساعتی قبل از مســابقه، صدر جدول لیگ برتر را به لیورپول داده بودند که برد درخشان 4 بر صفر در زمین بورنموث را به دســت آورده بود.

رکورد شکستناپذیر­ی سیتی به همراه این حس از بین رفته.

البته حواســتان پرت نشود، تیم پپ گواردیوال بعد از 38 هفته احتماال امتیازات بیشــتری از چلســی کسب میکنــد اما حداقل ســاری بــه بقیه تیمهای لیگ برتر نشــان داد میتوان تیم فوقالعــاد­ه گواردیوال را برد، برای همین باید از او و تیمش تشکر کرد.

منبع: سایت گل

پپ گواردیوال میگویــد که باخت در زمیــن بازی بودند هم عملکردشــا­ن منچسترسیتی در خانه چلسی ربطی به فوقالعــاد­ه بود. اگر کســی میتواند به نبود بازیکنان غایــب و مصدوم این تیم من اطمینان دهد که با حضور بازیکنان ندارد. سیتی در حالی با نتیجه 2 بر صفر غایب ما میتوانســت­یم بازی را ببریم به در اســتمفورد­بریج تن به شکســت داد من بگوید. هیچ کســی نمیداند اگر آنها که در این بازی ســرخیو آگوئرو و کوین بودنــد چه اتفاقی میافتــاد.» گواردیوال دبروینــه را در اختیار نداشــت. با قبول ادامه داد: «حاال احساس من، با شناختی این شکســت، روند بــدون باخت مردان که از حریف دارم، این است که عملکرد گواردیوال در این فصل لیگ برتر به پایان مــا فوقالعاده بود. مــن فکر میکنم که رسید. او اما حاضر نشد برای توجیه این حتی فصل گذشــته که ما در اینجا بازی باخت بهانــه بیاورد و گفت: «همیشــه را بردیم، به اندازه بازی امشب خوب کار وقتی تعــدادی از بازیکنان ما نیســتند نکردیــم و عملکردمان در این بازی بهتر ایــن اتفاق میافتد. زمانی که ما میبریم بود. فصل گذشــته اما کوین بود و حفظ هیچ کســی از من دربــاره بازیکنانی که تــوپ میکرد و گل هــم زد. بازی تمام. در اختیار ندارم سوالی نمیپرسد. بدون مــا امروز تا حدودی خأل او را احســاس شک من ترجیح میدادم که در این بازی کردیم. در بازیهای بعدی بهتر خواهیم آگوئرو، کویــن و مندی و همه بازیکنان شد اما تا ماه فوریه چند بازی سخت در را در اختیار میداشــتم امــا آنهایی که لیگ و اروپا خواهیم داشت.»

دوشنبه 19 آذر لیگ برتر اورتون ............................................................................................... واتفورد 23:30 اللیگا اتلتیک بیلبائو .................................................................................. خیرونا 23:30

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran