Iran Varzeshi

باقری دنیای جدیدی را تجربه میکند

-

«باید یک تشــکر ویژه از طاهری داشــته باشم.» شفر سرمربی آلمانی استقالل جمله خود را اینطور کامل کرد: «طاهری روزها با فرشید باقری کار میکند و دلیل خوب بودن او به تمرینهای طاهری برمیگردد.» این جمالت شفر کافی بود تا تمام نگاهها به سمت مربی استقالل برود؛ فردی که شاید تا آن روز هیچ کس نگاه خاص و ویژهای به او نداشت و خیلیها فکر میکردند او مربی تحمیلی به شــفر است اما با یک جمله رضایت سرمربی استقالل از او کامال مشــخص شد. حاال هر روز رسانهها به ســراغ طاهری میروند و او باید پاسخ دهد که چه کاری انجام داده تا فرشــید باقری بازیکن دیگری شــود و خالقیتهای خود را رو کند و هر بار طاهری پاسخ میدهد شوت زدن را به او آموخته است. نگرش هر مربی با هم فرق دارد، به همین دلیل هم هســت که نوع اســتفاده از بازیکنان تفاوت دارد.

فرشید باقری همان بازیکن نیمکتنشین زمــان منصوریان اســت که قرار بــود به تیم پرســپولیس بــرود و به لطف آمدن شــفر در اســتقالل ماند، حاال فرشــید در هر بازی گل میزند و همین نکته از او چهرهای خاص ساخته است و به قول شفر باید این شرایط خود را مدیون مربی باشد که در تمرین میایستد و با او کار میکند. جدای از روزگار متفاوت باقری و پست جدیدی که شفر در اختیار او گذاشته است، یک نکته مهمتر حایز اهمیت است.

سرمربی آلمانی استقالل شجاعانه روبهروی دوربین میایستد و موفقیت شــاگرد خود را به مردی ربط میدهد که تا آن لحظه هیچ کس حضور او را در اســتقالل اینقدر پر رنگ نمیدید. این میتواند همان شجاعت مثالزدنی مرد باتجربه استقالل باشــد که قدر کمک و دانش دستیارانش را میداند و تک محور نیســت. شفر نمیخواهد همه چیز را به نفع خود تمام کند. شاید هم به همین دلیل اســت که روزگار برای او و تیمش فرق کرده است. باقری هم دنیای جدیدی را تجربه میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran