Iran Varzeshi

جا ماندههای استقالل در انتظار فهرست خروج

-

بــا کنار گذاشــتن گرو و نویمایر هم فهرســت اســتقالل برای جذب بازیکنان بیشــتر بــاز نمیشــود و یکــی از آن 3 بازیکنی که از ابتــدای فصل با اســتقالل تمرین کردهاند ممکن اســت از فهرســت نیم فصل دوم نیــز باز بماند. به ایــن ترتیب تصمیمگیران فنی در باشــگاه اســتقالل اگر میخواهند این 3 بازیکن به فهرســت نیم فصل دوم اضافه شــوند و یکــی، دو بازیکن جدید هم به خدمت بگیرنــد باید عالوه بر گرو و نویمایر 2 یــا 3 بازیکن دیگر را هم از فهرســت نیم فصــل دوم کنار بگذارند تا فضا برای اعمال تغییرات بیشــتر در اســتقالل باز شــود. جذب چهــار بازیکن جدیــد و درجه یک برای اســتقالل در حالی که هنوز جا برای بازگشــت داریوش شــجاعیان، محســن کریمی و مرتضی آقاخان باز نشــده بیشــتر شــبیه رویا میماند تا واقعیت.

اگــر بخواهیم به صحت این اتفاق پی ببریم کافی است به دنبال یافتن پاسخ این سوال باشیم که اســتقالل برای جذب بازیکنــان جدید و باز کردن فهرست برای ورود 3 بازیکنی که از ابتدای فصل با آنها تمرین کردهاند، کدام بازیکنان را از لیست کنار خواهد گذاشت؟ آیا گزینههای قابل توجهی برای خروج از فهرســت استقالل پیش رویمان قرار دارند؟

اســتقالل همین حاال اگــر بخواهد این 3 بازیکنــی که از ابتدای فصــل تمرین کردهاند را وارد فهرســت کند، باید عالوه بر گرو و نویمایر که گفته میشود اخراج آنها قطعی شده، یک نفر دیگر را از فهرســت کنار بگذارد تا جا برای ورود این 3 نفر باز شــود. حال تصور کنید که جذب چهار بازیکن جدید نیز صحت داشته باشد، آنگاه اســتقالل چگونه میخواهد معادله فهرست نیم فصل دوم خود را حل کند؟ آیا عالوه بر الحاجی گــرو و نویمایر که شایســته کنار گذاشــتن از استقالل هستند، گزینههای متعددی برای قرار گرفتن در فهرســت خروجی پیش رویمان قرار میگیرند؟

فهرســت اســتقالل را که برانداز میکنیم به این نتیجه میرســیم که غالب بازیکنان جزو نفراتی هســتند که عملکرد بدی نداشــتهان­د و اســتقالل به غالب آنها نیاز دارد. حتی برای کنار گذاشتن بازیکنانی همچون میثم تیموری، جابر انصــاری و حتی روحا... باقــری که زمزمههایش را در هفتههــای اخیر میشــنیدیم تردیدهای بســیاری وجود دارد. میثم تیموری در بازیهای اخیر برای اســتقالل به میــدان رفته و عملکرد بدی نداشــته اســت. جابر انصاری هم با گلزنی مقابل سپیدرود جایگاهش را محکم کرده است و از دســت دادن روحا... باقری نیز برای استقالل یک خطای بزرگ محسوب میشود. هر قدر هم که شفر تمایلی به ادامه کار با این بازیکن نداشته باشد، باقری نسبت به دیگر مهاجمان آمار بهتری داشــته است؛ باالتر از گرو که مرد محبوب آقای سرمربی است و مرتضی تبریزی.

این شــرایط احتماال تصمیمگیران در باشگاه استقالل را مجاب به تغییرات حداقلی خواهد کرد مگر آنکه شاهد اتفاقاتی باشیم که از نظرها پنهان مانده باشد. یکی از احتماالت این است که مرتضی آقاخــان نیز در فهرســت خروجیهای اســتقالل قرار بگیرد تا جا بــرای ورود بازیکنان جدید یا به اصطالح همان ستارههایی که رسانههای نزدیک به اســتقالل از آن دم میزنند باز شود. دیگر احتمال این اســت که شــفر به رغم آنکه جابر انصاری در بازیهای اخیر نمایش خوبی داشــته باز هم حکم به کنار گذاشــتن این بازیکــن بدهد و البته میثم تیموری را هم از فهرســت نیــم فصل دوم حذف کنــد. البته بازیکنی همچون خســرو حیدری هم هیچ کمکی به این تیم نمیکند اما اینطور که پیدا اســت سران باشگاه اســتقالل تمایل به حذف نام این بازیکن ندارند و میخواهند در شــرایط بهتری با حیدری قطع همکاری کنند تا شأن این بازیکن هم حفظ شود.

با این حال اگر مســووالن باشگاه استقالل به تقویت تیمشــان اعتقاد دارند ناگزیرند که عالوه بر گرو و نویمایر بازیکنان دیگری را هم از فهرســت کنار بگذارنــد و طی اجماعی که با وینفرد شــفر خواهند داشــت تعداد بیشــتری از بازیکنان را در فهرســت خروجی قــرار دهند تا جا بــرای ورود بازیکنان جدید به اســتقالل باز شــود و استقالل بتواند بازیکنان شــاخصتری را به خدمت بگیرد. اکنــون صحبــت از جذب جبــاروف و قوچاننژاد اســت. بازیکنانی که میتوانند به وضعیت هجومی استقالل در نیم فصل دوم سروسامان بدهند.

راه عاقالنه برای به تعادل کشــاندن بازیکنان استقالل و تقسیم قوا در خطوط سهگانه این است که وینفرد شــفر از تعداد قابــل توجه وینگرها در تیمش بکاهد و در خطوط دیگر بازیکن جذب کند.

پرواضح اســت که اســتقالل از داشــتن یک بازیگردان رنج میبرد، چیزی شبیه سرور جباروف. یا در خط آتش نیاز به بازیکنی تمامکننده اســت؛ نقشــی که تبریزی و گرو نتوانستند به خوبی بازی کنند و شــاید بــا جذب قوچاننژاد - اگر شــایعه نباشد - این مشکل نیز برطرف شود.

 ??  ?? اگر مسووالن باشگاه استقالل به تقویت تیمشان اعتقاد دارند ناگزیرند که عالوه بر گرو و نویمایر بازیکنان دیگری را هم از فهرست کنار بگذارند و طی اجماعی که با وینفرد شفر خواهند داشت تعداد بیشتری از بازیکنان را در فهرست خروجی قرار دهند تا جا برای ورود بازیکنان جدید به استقالل باز شود
اگر مسووالن باشگاه استقالل به تقویت تیمشان اعتقاد دارند ناگزیرند که عالوه بر گرو و نویمایر بازیکنان دیگری را هم از فهرست کنار بگذارند و طی اجماعی که با وینفرد شفر خواهند داشت تعداد بیشتری از بازیکنان را در فهرست خروجی قرار دهند تا جا برای ورود بازیکنان جدید به استقالل باز شود

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran