Iran Varzeshi

رویس: دورتموند مانند ابتدای فصل قوی نیست

-

مارکو رویس گفته جیدون ســانچو را بازیکن آینــدهدار­ی میداند. این بازیکن نوجوان انگلیســی در دربی مقابل شــالکه گل پیروزیبخش دورتموند را زد و تیمش را به پیروزی دو بر یک رســاند. ســانچو 81ساله پیش از بازی خبر مرگ مادربزرگش را شــنید اما در هر حال با نمایشــی درخشان گلی سرنوشتساز برای دورتموند زد و کمک کرد که تیمش روند شکستناپذیر­ی در بوندسلیگا را به 14 مسابقه برساند.

مارکو رویس، جیدون سانچو گل پیروزی مقابل شالکه را به ثمر رساند. او تازه جمعه از لندن برگشــته بود و در این شهر هم در مراسم درگذشت مادربزرگش حضور داشت. نظرت درباره عملکردش چیست؟

برای ذهنیتی که او نشــان داد احترام بســیار زیادی قایل هستم. کالهم را به احترام او از ســر برمیدارم که توانســت دوباره تمرین کند، تمرکز داشته باشد و بخنــدد. حرکت ترکیبی جیدون و رافائل گوئریــرو روی گل رویایی بود. من بهویژه برای جیدون خوشحالم که تالش او به نتیجه نشست.

آخرین بار مدتها پیش بود که دورتموند در خانه شالکه پیروز شده بود...

ما پنج ســال بود که در خانــه حریف بازی را نبرده بودیم و همه میخواستیم که به این آمار خاتمه بدهیم. ما بســیار عالی بازی را شروع کردیم و توپ را به خوبــی در اختیار داشــتیم و گل اول را هم زدیم. شالکه در طول 90 دقیقه در حمالت کار خاصی انجام نداد و فرصتهای چندانی نســاخت، به جز آن صحنه پنالتی. مــا بازی را در کنترل خود داشــتیم. من این حس را پیش از بازی داشــتم که شــالکه در حمالت بسیار ضعیف خواهد بود. دورتموند میتوانست گلهای بیشتری بزند، نه؟

ما در نیمه دوم تهاجمی بازی نکردیم و کمی از ســرعت بازی خود کاستیم که این به دلیل ســبک بازی شــالکه بود اما پنالتی زنگ بیدارباشی برای ما شد. ما میدانســتی­م باید تالش بیشــتری انجام دهیم تا از این بازی دستاورد بهتری داشته باشیم. در نهایت ما شایسته برد بودیم و بسیار به این نتیجه افتخار میکنم.

از خط حمله دورتموند ستایش بسیاری میشود اما دفاع شما هم خیلی خوب است و این در حالی است که مدافعان شما جوان هستند.

ما میدانســتی­م که نمیتوانیم مانند اول فصل به روند گلزنیهای خود ادامه دهیم. رقیب ما خیلی خوب ما را تحلیل کرده بود اما عملکرد دفاعی ما در هفتههای اخیر واقعا خوب بوده اســت. برای ما مهم است که داخل میدان ثبات داشته باشیم. برخی از این ثبات این اســت که خیلی تــوپ به حریف ندهیم و همه برای همدیگر کار کنند. این کار مقابل شالکه مهم بود. پیروزی مقابل این تیم باعث شد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنیم و توان باالیی برای بازیهای بعدی داشته باشیم. ما برنامه زمانی شلوغی داریم.

با خســتگی چه میکنی؟ تو تقریبا در تمامی دیدارهای این فصل 90 دقیقه را بازی کردهای.

خیلی خوشــحال بودم که پیش از دربی، در وســط هفته بازی نداشتیم. ما توانســتیم بهصورت طبیعی برای دربی آماده شویم. البته، شما درمییابید که دیگر قدرت اول فصل را ندارید. این خوب و مهم است که ما بازیکنان باکیفیت بسیاری در تیم داریم. مربی این را میداند و حاال زمان آن است که توازن مناسب را پیدا کنیم. ما بایــد ببینیم که این در تمرینات چه بازتابی خواهد یافت، ولی تا زمانی که مانند دربی پیروز میشویم، مشکلی از این جهت نداریم. هدف شما از بازیهای پیش رو تا کریسمس چیست؟

اول اینکه نیاز به ریکاوری داریم. ما ســه بازی در بوندسلیگا تا پایان ســال داریــم. ما نیاز داریم که با تمام وجود در این دیدارها به میدان برویم. ما میخواهیم که روند شکستناپذیر­ی خود را ادامه بدهیم. منبع: سایت بوندسلیگا

گل- جزییاتی از جت اختصاصی مســی منتشر شده است که نشان میدهد، این هواپیما یک آشپزخانه، 3 سرویس بهداشتی، 16 صندلی که میتوانند به 8 تخت تبدیل شوند، دارد. همچنین روی دم هواپیما شماره 10 چاپ شده تا همه متوجه شوند که هواپیما، متعلق به مسی است. البته ستاره بارسا این جت را نخریده، بلکه یک شــرکت آرژانتینی آن را برای او طراحی و دکور کرده تا هر وقت که مایل باشد، از این جت استفاده کند. به این ترتیب، کمپانی مزبور امیدوار اســت بعدا بتواند این هواپیما را به پولدارهای کنجکاو اجاره دهد.

دیلی میل- آندرس اینیستا به زمین تمرین بارسا برگشت و با همتیمیهای سابقش خوش و بش کرد. او با انتشار تصاویری از این سفرش در اینستاگرام نوشت: «بازگشت به خانه همیشه خاص است». در این تصاویر، او مسی را خیلی محکم بغل کرده است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran