Iran Varzeshi

صعود ژاپن با پنالتی جنجالی

-

ژاپن با یک برد خفیف دیگر شــش امتیازی شــد و به مرحله حذفی جام ملتهای آســیا رسید. ژاپن که در بازی اول ترکمنســتا­ن را سه بر دو شکســت داده بود، موفق شد عمان را هم با یک گل شکســت دهــد و صعودش را قطعی کند.

نخســتین خطر جــدی در دقیقه 21 بهوجــود آمد و محسن الغسانی حتی دروازهبان ژاپن را هم دریبل زد، ولی ضربه او از زاویه بسته با فاصله کمی بیرون رفت.

هاراگوچی در دقیقــه 28 از روی نقطه پنالتی تک گل این بازی را زد، ولی تصاویر آهســته نشان داد یعقوب، داور اهل مالزی در تشخیص خطای بازیکن عمان اشتباه کرده و خطایی در کار نبوده.

دومین اشــتباه بزرگ این داور در اواخر نیمه اول بود، وقتی از اعالم یک پنالتی به نفع عمان خودداری کرد. شوت مهاجم عمان در آســتانه ورود به دروازه به دســت ناگوتومو خورد که بدنش حالت عادی نداشت و به سمت توپ شیرجه رفته بود، ولی یعقوب تنها یک ضربه کرنر اعالم کرد.

تالش عمــان در نیمه دوم هم برای زدن گل تســاوی ادامه داشــت، ولی بازی در نهایت بــا نتیجه یک بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید.

ژاپــن با ایــن برد هشــتمین تیــم صعودکننــد­ه به مرحلــه حذفــی نــام گرفــت، ولــی ســامورایی­های آبی در ایــن دو بــازی پایینتــر از انتظــار بودهانــد و بــرای رســیدن به پنجمیــن قهرمانی بایــد کیفیــت باالتری را به نمایش بگذارند.

عمان هم با وجود دو شکســت مقابل ازبکستان و ژاپن تیم خوبی نشــان داده و هنوز فرصت دارد بهعنوان تیم سوم به مرحله حذفی برسد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran