Iran Varzeshi

موشکهای معز علی به قلب کرهشمالی

-

قطر توانست به بزرگترین برد جام ملتهای آسیا برســد و کرهشمالی را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. ستاره این بازی معز علــی، مهاجم الدحیل بود که چهار گل زد تا با پنج گل به صدر جدول گلزنان مســابقات برود. کرهشمالی که با تیمی بدون آمادگــی به امارات رفته در بازی اول هم با 4 گل مقابل عربســتان شکست خورده بود.

قطر شــروعی توفانی داشــت و در دقایــق 9 و 11 بــا گلهــای معز علی پیــش افتاد. قبل از پایان نیمه اول نوبت خوخی، هافبک این تیم بود که با پرشی بلند باالتر از مدافع کرهشــمالی با ضربه سر دروازه را باز کند.

برتری قطــر در نیمه دوم هم ادامه داشت و فریادها و تعویضهای سرمربی کرهشــمالی هم نتوانست به داد این تیم آشفته برسد.

معز علی در دقایق 55 و 60 توانست دو گل مشابه بزند و با فرار از سمت چپ تــوپ را به زاویه مخالــف دروازه حریف زد. جشــنواره گل قطر بــا گل انفرادی عبدالکریم حســن، مدافع چپ این تیم تکمیل شد و او با فراری طوالنی و عبور از چند بازیکن دروازه حریف را باز کرد.

قطر با این برد پرگل، شش امتیازی شــد و صعودش را قطعی کرد و مهمتر از آن توانســت بهدلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عربســتان صدرنشین گروه E شود.

دو تیم پنجشــنبه بازی حساســی دارنــد و قطــر در صورت تســاوی هم میتواند بهعنوان سرگروه صعود کند.

۳ گل از 6 گل دیروز قطریها روی پاسهای هافبک خــالق و تکنیکی این تیم یعنی «اکرم عفیف» به دســت آمد. هافبک تیم ملــی قطر که یک پاس گل هم در بازی نخســت این تیم داده بود، تعداد پاسهای گلش را در این تورنمنت به عدد 4 رســاند تــا از این نظر باالتر از دیگر پاسورهای جام ملتهای آسیا قرار گیــرد. نزدیکترین بازیکــن به هافبک قطریهــا یــک بازیکن چینی به اســم «شــاندونگ لیونگ» است که با ۳ پاس گل در رده بعدی قرار دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran